S212 perä roikkuu muutaman tunnin ajon jälkeen

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
riq
Viestit: 6
Liittynyt: 25.6.2017 10:23

S212 perä roikkuu muutaman tunnin ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja riq »

Perä alkoi temppuilemaan talvella, oli silloin tällöin tontissa. Keväällä meni tonttiin jo ajon aikana ja kompura pyöri jatkuvasti. Se vika oli helppo löytää, toisessa jousipusseihin menevässä 4mm ilmaletkussa reikä, puhalsi ilmat suoraan pihalle. Tämän kun sai korjattua, niin alkoi tämä hitaasti tyhjeminen. Pussit lienee ehjät, kun valuu tasaisesti tonttiin. Tuskin molemmat on samalla vuodolla rikki. Vuodonilmaisimella olen suihkutellut letkuja ja kaikkea siltä väliltä, mutta mikään ei vuoda ulospäin. Auto 2010, 220cdi farkku, pelkillä takailmajousilla. Onko kokemuksia , mistä alan purkamaan ja mitä. vaihdan kohta kaikki linjat , sit kompura...voiko vuotaa sisään päin?..ja sit se "jakotukki" sieltä puskurin sisältä. Järjestelmä ei ole moninmutkainen ja on selvitettävissä maalaisjärjellä.
eemelinen
Viestit: 18
Liittynyt: 05.8.2016 13:28

Viesti Kirjoittaja eemelinen »

Mulla samanlainen auto, samanikäinenkin, paitsi kuutoskoneella. -Samoja vinkeitäkin, eli perän putoomisen takia ensin vaihdettu rikkinäinen kompura. Ei korjannut vikaa, koska oli rikkoontunut seurauksena varsinaisesta viasta, joten vaihdettiin ne pussukatkin uusiin (Arnott merkkisiin). Rahaahan oli palanut jo ihan kivasti tähän mennessä. -No arvelin ongelman siirtyneen historiaan, kunnes tänä aamuna panin pirssin tulille ja huomasin, että kompura käynnistyi ja perä nousi noin pari senttiä. Eikä ollut edes kylmä yö. Kysynkin guruilta, mistä nyt on kymysys vai laskeeko tuo takanen maksimi yläasennosta muutenkin sen pari senttiä parkissa ollessaan pitempään? :x
juti7
Viestit: 47
Liittynyt: 24.6.2006 10:11

Viesti Kirjoittaja juti7 »

Sama vika meikäläisen farkussa v2010 220cdi. Letkut tarkistettu, jakoventtili vaihdettu. Kesällä loppui pariksi kuukautta kun säätötangot ja liittimet putsattiin. Nyt on alkanut taas kummittelemaan. Epäilys ollut alusta asti että vika on sähköisissä osissa kun tyhjenemisessä ei ole mitään logiikkaa.
eemelinen
Viestit: 18
Liittynyt: 05.8.2016 13:28

Viesti Kirjoittaja eemelinen »

Aiemmin syssyllä Mersun huoltotiskillä kaveri sanoi, että tuommoinen parin sentin vajoama esim. 12 tunnin aikana on vielä ns. normaalia ja hyväksyttävää. Mitenkähän mahtanee olla. Kun kävin kartanolla nyt kylmän yön jälkeen niin oli taas auton perä aavistuksen vajunut yön aikana. Kuinka mahtaa käydäkään kovien pakkasten aikaan. -Ei taida olla olemassakaan ihan terveperseisiä e-farkkumesejä? :twisted:
rtlp23
Viestit: 49
Liittynyt: 19.12.2007 21:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rtlp23 »

Omassa 2011 farkussa vasen puoli alkoi roikkua peräänajon seurauksena. VEHOn käsittämättömän vastahakoisuuden vuoksi vikaa ei korjattu vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin.
Kesällä ongelmaa ei juuri huomannut, mutta pakkasilla perä putoaa muutamassa tunnissa. Koska vajoaminen on toispuoleista, vika lienee vasemman puoleisessa pussissa? Autossa on vain takana ilmajouset.
Minkä hintainen tuo vaihtotyö on suunnilleen ja kannattaako koettaa löytää varaosat itse?
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Työ on helppo, muutama kymppi. Pussi maksaa esim. KL-Varaosilla muistaakseni 370€. Vika voi olla myös venttiilipaketissa tai putkessa sen ja pussin välillä.
oulaistenliikenne.fi
rtlp23
Viestit: 49
Liittynyt: 19.12.2007 21:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rtlp23 »

Muistaakseni Lampputiellä työnjohtaja sanoi "pallo on halki", viitaten ilmeisesti tuon pussiin.
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta”