Ihme jarruhuolia CLS
Ihme jarruhuolia CLS
Vähän murheenkryyni tuo CLS tuntuu olevan. No, vielä menee kaikki myyjän piikkiin, tämän reissun jälkeen taitaa olla korjaussaldo 3300 €. Jokohan lie katteet taputeltu tämän auton osalta.
Tuossa pari viikkoa sitten sytytti jarrunesteen pinnan herjan. Kävin Alppilan autohuollossa, katsoivat että takalevyt ja -palat on loppu, ja sen takia olisi tippunut pinta alle herjausrajan. Lisäsivät, ja ei enää herjannut kertaakaan sen jälkeen ja ehdin ajellakin lähemmäs pari tuhatta tässä välissä. Orkkisosilla levyt ja palat olisi olleet merkkiliikkeessä yli 700 €, joten pikkukilpailutuksella monimerkkikorjaamolta Brembot alle reilusti alle puoleen hintaan tuosta. Ei muuta kuin aika kalenteriin ja homma eteenpäin.
Tänään kävin hakemassa auton uusilla takajarruilla, ja koska leima on lopuillaan loppukuusta, ajelin suoraan katsastukseen niin löytyisi loputkin viat. No löytyihän sieltä, kusi alleen jarrunesteet vasemmalta takaa (pohjamuovien välistä valuttaa joten vuotokohtaa ei näe purkamatta). Inssi sanoi ettei ole koskaan tullut vielä näillä kilsoilla ja iällä (2013, 130 tkm) jarruputkivammaista. Mutta näinhän siinä sitten kävi tuurini tietäen. Myyjäliike äärimmäisen hienosti suhtautui pahoitellen, ja sovittiin että Alppilaan korjattavaksi. Varovasti hissuttelin inssin luvalla Pitäjänmäkeen, loppumatkasta oli jo jarrutehot aikalailla hävinneet. Kevyt 800 € kustannusarvio, onneksi ei ole omasta pussista pois.
Lähinnä mietin, että pitääkö tässä epäillä, että historiassa on jotain outouksia, vai jarrurempassa tehty jotain väärin, vai onko vain surkea tuurini tässä? Vehon täysi huoltokirja ja Suomiauto kyseessä kahdelta omistajalta.
Tuossa pari viikkoa sitten sytytti jarrunesteen pinnan herjan. Kävin Alppilan autohuollossa, katsoivat että takalevyt ja -palat on loppu, ja sen takia olisi tippunut pinta alle herjausrajan. Lisäsivät, ja ei enää herjannut kertaakaan sen jälkeen ja ehdin ajellakin lähemmäs pari tuhatta tässä välissä. Orkkisosilla levyt ja palat olisi olleet merkkiliikkeessä yli 700 €, joten pikkukilpailutuksella monimerkkikorjaamolta Brembot alle reilusti alle puoleen hintaan tuosta. Ei muuta kuin aika kalenteriin ja homma eteenpäin.
Tänään kävin hakemassa auton uusilla takajarruilla, ja koska leima on lopuillaan loppukuusta, ajelin suoraan katsastukseen niin löytyisi loputkin viat. No löytyihän sieltä, kusi alleen jarrunesteet vasemmalta takaa (pohjamuovien välistä valuttaa joten vuotokohtaa ei näe purkamatta). Inssi sanoi ettei ole koskaan tullut vielä näillä kilsoilla ja iällä (2013, 130 tkm) jarruputkivammaista. Mutta näinhän siinä sitten kävi tuurini tietäen. Myyjäliike äärimmäisen hienosti suhtautui pahoitellen, ja sovittiin että Alppilaan korjattavaksi. Varovasti hissuttelin inssin luvalla Pitäjänmäkeen, loppumatkasta oli jo jarrutehot aikalailla hävinneet. Kevyt 800 € kustannusarvio, onneksi ei ole omasta pussista pois.
Lähinnä mietin, että pitääkö tässä epäillä, että historiassa on jotain outouksia, vai jarrurempassa tehty jotain väärin, vai onko vain surkea tuurini tässä? Vehon täysi huoltokirja ja Suomiauto kyseessä kahdelta omistajalta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Ihme jarruhuolia CLS
On tuo aivan mahdollista, siellä muovien päällä kun sattuu vaan jonkin vuoden olemaan hiekkaa / muuta likaa niin paljon että jarruputki pysyy kosteana niin alkuperäinen noiden putki ruostuu tuossa ajassa pilalle.
Kerran jossain hiekkarannalla kuovitellaan tms. niin siinä se.
Kerran jossain hiekkarannalla kuovitellaan tms. niin siinä se.
wiimax.fi
Re: Ihme jarruhuolia CLS
Juu, tätä inssikin epäili, että saattaa vaan hiekkaa täynnä ja se aiheuttaisi. Ehkei siis isommasta kyse, toki pistää miettimään mikä tilanne toisella puolella.dealer kirjoitti: ↑03.6.2021 20:04 On tuo aivan mahdollista, siellä muovien päällä kun sattuu vaan jonkin vuoden olemaan hiekkaa / muuta likaa niin paljon että jarruputki pysyy kosteana niin alkuperäinen noiden putki ruostuu tuossa ajassa pilalle.
Kerran jossain hiekkarannalla kuovitellaan tms. niin siinä se.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Ihme jarruhuolia CLS
Samanlainen alustarakenne kuin W212:ssa, niin yhtä pehua ovat myös jarruputket. Seuraavaksi repeää takakelkka irti...
Tuntuu näissä menevän jarruputkia siinä 10 vuoden iän molemmin puolin. Aikanaan mulla oli facelift 211, jossa alkoi 250tkm/10v. kohdalla olemaan putket happamat. Edellinen 212 vm. 2009 oli takajarruputket ihan näkkileipää, seuraavalle leimalle olisi ollut vaihdettava.
Nykyinen CLS on 2011 ja 100tkm taulussa, siinä ei ole vielä minkäänlaista sanomista. Toisaalta taas edellinen työmaa oli valtuutettu tähtihuolto, siellä tuli vastaan ensimmäinen 2011 CLS jarruputkien ruostuminen jo n. 4 vuotta sitten, vähän ajettu auto oli sekin.

Tuntuu näissä menevän jarruputkia siinä 10 vuoden iän molemmin puolin. Aikanaan mulla oli facelift 211, jossa alkoi 250tkm/10v. kohdalla olemaan putket happamat. Edellinen 212 vm. 2009 oli takajarruputket ihan näkkileipää, seuraavalle leimalle olisi ollut vaihdettava.
Nykyinen CLS on 2011 ja 100tkm taulussa, siinä ei ole vielä minkäänlaista sanomista. Toisaalta taas edellinen työmaa oli valtuutettu tähtihuolto, siellä tuli vastaan ensimmäinen 2011 CLS jarruputkien ruostuminen jo n. 4 vuotta sitten, vähän ajettu auto oli sekin.
W218 CLS 350 CDI -11
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
Re: Ihme jarruhuolia CLS
Putket uusittu, mutta samalla huomasivat jotain muuta jännää. Menee myyjän piikkiin jälleen toki, piikin korkeus alkaa nelosella ja sisältää neljä numeroa. Eli ei vielä kustannuksia, mutta pitäisikö kohta uskoa, että tämä on pommi, vai onko kohta jo kaikki tehty ja koittaisi aika jolloin saisi jopa ajaa?
- Liitteet
-
- IMG-20210614-WA0004.jpg (178.54 KiB) Katsottu 9694 kertaa
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Ihme jarruhuolia CLS
Takaiskarin yläpää?
Tuohan hajoaa vissiin kaikista, sen verran onneton osa.
Tuohan hajoaa vissiin kaikista, sen verran onneton osa.
Re: Ihme jarruhuolia CLS
Joo takaa. Tarvikkeenakin yli 700€ yhteensä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D