Ajovalonpesimet

Vastaa Viestiin
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Ajovalonpesimet

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Auttakaapa hölömöä koska meni sormi suuhun mamman auton kanssa...

Mamman auto on 2012 w212 e 220 avantgarde ja tässä on ils-xenonit.
Vaan mistäpä ihmeestä se suostuu pesemään ajovalot?
Jos valokytkin on automaattiasennolla ja pesen tuulilasia, vettä ei tule ajovaloille, eikä tule vaikka vaihtaa "käsikäytölle" ajovalot.
Mitään erillistä nappulaa ajonvalonpesimille ei ole tullut vastaan ja sen verran tuli tutkittua että on siellä puskurin luukun takana pesurit.
Ohjekirjaakin tavasin mutten ymmärtänyt kuin kuvat... (oli saksaksi)

Joku pikkunätti jujuhan tässä on, muttakun ei älyä niin ei älyä.

:oops: :oops: :ttu:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olikohan niin että joka viidennellä lasinpesukerralla pesee myös lamput. Tai joka yhdeksännellä, tai siltä väliltä. En muista tarkkaan.
wiimax.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ihan mielenkiinnosta....pystyykö tuota pesukertaa käpäillä starilla, niin että pesisi valot esim. joka toisella lasinpesulla, tai että valokatkaisija olisi jossain tietyssä asennossa, niin pesisi silmät jokakerta?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyllä tuo ylempää matematiikkaa käyttävä W212:sen lampunpesujärjestelmä on aivan kelvoton. Valot muurautuu sopivalla kelillä aivan umpeen ja vettä ei saa lampuille kirveelläkään.

Aiemmin autoissa oli lampunpesureille painike, jolla vettä sai silloin kuin tarvi. Nyt sitä tulee silloin kun ei tarvi ja silloin kun tarvii, niin valot pitää käydä puhdistamassa huoltoasemalla.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kyllä kuljettajalla pitäisi olla parempi kontrolli lasinpesimiin tai sitten pesureiden pitäisi vähintään toimia vuoronperään eri puolille ettei koko näkyvyys katoa yllättäen kun lasia pesee ja meneekin lampunpesuritkin päälle.

Ei se kuitenkaan ihan mahdotonta näppäillä pikaisesti muutama kerta sitä pesuria silloin kun lamput haluaa "etuajassa" pestä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Luin ulkomaanfoorumilta toimintaselostuksen. Ajovalonpesurit toimivat laskurilla, joka lähtee aina moottorin käynnistyksen jälkeen nollasta. Kun auton ajovalot ovat päällä ja tuulilasinpesunestettä ruiskutetaan kymmenennen kerran, niin silloin ajovalopesuri toimii kerran. Tämän jälkeen laskuri lähtee taas laskemaan nollasta.

Saa siinä muutamankin kerran painella lyhyitä painalluksia, jos sattuu heti alkumatkasta tulemaan esim. vastaantulevan auton ravat lampuille.

Toinen ääripää on sitten Fordi, jossa ajovalonpesurit toimivat joka kerta kun tuulilasille suihkuttaa vettä. Tuulilasinpesunesteen kulutus on siinä noin nelinkertainen mercedekseen nähden.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti: joka viidennellä lasinpesukerralla pesee myös lamput. Tai joka yhdeksännellä, tai siltä väliltä
:arrow:
Kun auton ajovalot ovat päällä ja tuulilasinpesunestettä ruiskutetaan kymmenennen kerran, niin silloin ajovalopesuri toimii kerran. Tämän jälkeen laskuri lähtee taas laskemaan nollasta.
:ttu:
Seuraavalla kerralla laajennan haarukkaa 0-100 kertaan :idea: Ei voi aina mennä pikkusen pieleen :protest:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Meissenkeri kirjoitti:
Toinen ääripää on sitten Fordi, jossa ajovalonpesurit toimivat joka kerta kun tuulilasille suihkuttaa vettä. Tuulilasinpesunesteen kulutus on siinä noin nelinkertainen mercedekseen nähden.
No tämä se on sitten sellainen asia joka ei minulle aukea....onko se sitten valmistajan mielestä parempi ajaa paskasta umpeen muurautuneilla ajovaloilla ja säästää "kusessa"? Tai sitten olen ymmärtänyt ajovalopesurin tarkoituksen väärin....

Ässässä on napilla ja w638 vitossa pesee aina silmät jos valot päällä....muuten pesee vain tuulilasin. Tulee käytettyä meleko ahkerasti ja jos oikeasti kurakeli, niin ässässä käyn napilla aina parin lasinpesun jälkeen...helpommin pysyy valot auki, kun käyttää riittävästi, eikä vasta sitten kun ei näe enää mitään



Nimim. Kusen kanssa ei nuukailla :idea: Ostin 4-5v takaperin würthin 200L tynnyrin raakaa lasinpesunestettä...eli reilu 400L valmista ja nyt tilasin uuden pöntön, enkä harrasta minkäänlaista ammattiliikennöintiä missään muodossa 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minun mielestä ihminen osaa ohjata ajovalonpesureita optimaalisesti näköhavaintojen perusteella silloin kun autosta löytyy ajovalonpesureille erillinen nappi tai kytkin.

Laskurit eivät toimi missään tilanteessa optimaalisesti. Vaihtoehtoina on p*skaiset lamput tai liiallinen pesunesteen kulutus.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Valitettava huononnus edelliseen korimalliin verrattuna. Itsellä 204:ssä ruiskii joka kymmenennellä, mutta mahdollista myös joka viidennellä. Lukee ohjekirjassa tai sitten voi itse testata. Ajovalot päälle ja Mersu tikittämään niin onnistuu. Päivävaloilla ei suihkaise.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Joskus tuntuu siltä että kehityksen kehittyessä joitain asioita tehdään päin v***** ja sitten sitä kutsutaan kehitykseksi :) Alasta riippumatta...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Meissenkeri kirjoitti:Luin ulkomaanfoorumilta toimintaselostuksen. Ajovalonpesurit toimivat laskurilla, joka lähtee aina moottorin käynnistyksen jälkeen nollasta. Kun auton ajovalot ovat päällä ja tuulilasinpesunestettä ruiskutetaan kymmenennen kerran, niin silloin ajovalopesuri toimii kerran. Tämän jälkeen laskuri lähtee taas laskemaan nollasta.
Vuoden 2008 W204 Ceehen verrattuna tuntuu vain olevan sellainen ero, että valot pestään vasta kymmenennellä lasinpesukerralla, eli käytännössä ei ikinä, tai todella sakeassa kelissä liian myöhään. Cee nimittäin aloitti sekvenssin valonpesusta ja W212 lopettaa siihen 10. kerralla.

Ylimääräisille painalluksille tulee käyttöä pahassa kelissä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Allekirjoituksen S204 pesee silmänsä joka 5.kerralla ja taitaa tehdä vieläpä tuplapesun, eli suihkaisee kahdesti peräkkäin.. :shock: Onko näistä sitten monia erilaisia versioita. Auto on 2013 mallia eli uudella vakkariviiksellä.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tänään suoritettiin tarkastuslaskenta W212 vm.-10 200cdi autolla. Vettä lampuille tulee joka kymmenennellä tuulilasiruiskauksella. Aiemmasta selostuksesta poiketen vettä tulee lampuille kaksi suihkausta yhden sijaan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ruottalaisen premium auton kyky pestä ajovalot eri aikaan on kyllä hyvä asia pimeässä, eli ei pimene koko etumus kerralla.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Alkanut tuntumaa että lampunpesurit ei anna vettä ollenkaan, jos ajovalokytkin on "auto" asennossa. Pitää vielä testailla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö”