Ajovalonpesimet
Ajovalonpesimet
Auttakaapa hölömöä koska meni sormi suuhun mamman auton kanssa...
Mamman auto on 2012 w212 e 220 avantgarde ja tässä on ils-xenonit.
Vaan mistäpä ihmeestä se suostuu pesemään ajovalot?
Jos valokytkin on automaattiasennolla ja pesen tuulilasia, vettä ei tule ajovaloille, eikä tule vaikka vaihtaa "käsikäytölle" ajovalot.
Mitään erillistä nappulaa ajonvalonpesimille ei ole tullut vastaan ja sen verran tuli tutkittua että on siellä puskurin luukun takana pesurit.
Ohjekirjaakin tavasin mutten ymmärtänyt kuin kuvat... (oli saksaksi)
Joku pikkunätti jujuhan tässä on, muttakun ei älyä niin ei älyä.
Mamman auto on 2012 w212 e 220 avantgarde ja tässä on ils-xenonit.
Vaan mistäpä ihmeestä se suostuu pesemään ajovalot?
Jos valokytkin on automaattiasennolla ja pesen tuulilasia, vettä ei tule ajovaloille, eikä tule vaikka vaihtaa "käsikäytölle" ajovalot.
Mitään erillistä nappulaa ajonvalonpesimille ei ole tullut vastaan ja sen verran tuli tutkittua että on siellä puskurin luukun takana pesurit.
Ohjekirjaakin tavasin mutten ymmärtänyt kuin kuvat... (oli saksaksi)
Joku pikkunätti jujuhan tässä on, muttakun ei älyä niin ei älyä.
Ihan mielenkiinnosta....pystyykö tuota pesukertaa käpäillä starilla, niin että pesisi valot esim. joka toisella lasinpesulla, tai että valokatkaisija olisi jossain tietyssä asennossa, niin pesisi silmät jokakerta?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyllä tuo ylempää matematiikkaa käyttävä W212:sen lampunpesujärjestelmä on aivan kelvoton. Valot muurautuu sopivalla kelillä aivan umpeen ja vettä ei saa lampuille kirveelläkään.
Aiemmin autoissa oli lampunpesureille painike, jolla vettä sai silloin kuin tarvi. Nyt sitä tulee silloin kun ei tarvi ja silloin kun tarvii, niin valot pitää käydä puhdistamassa huoltoasemalla.
Aiemmin autoissa oli lampunpesureille painike, jolla vettä sai silloin kuin tarvi. Nyt sitä tulee silloin kun ei tarvi ja silloin kun tarvii, niin valot pitää käydä puhdistamassa huoltoasemalla.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä kuljettajalla pitäisi olla parempi kontrolli lasinpesimiin tai sitten pesureiden pitäisi vähintään toimia vuoronperään eri puolille ettei koko näkyvyys katoa yllättäen kun lasia pesee ja meneekin lampunpesuritkin päälle.
Ei se kuitenkaan ihan mahdotonta näppäillä pikaisesti muutama kerta sitä pesuria silloin kun lamput haluaa "etuajassa" pestä.
Ei se kuitenkaan ihan mahdotonta näppäillä pikaisesti muutama kerta sitä pesuria silloin kun lamput haluaa "etuajassa" pestä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Luin ulkomaanfoorumilta toimintaselostuksen. Ajovalonpesurit toimivat laskurilla, joka lähtee aina moottorin käynnistyksen jälkeen nollasta. Kun auton ajovalot ovat päällä ja tuulilasinpesunestettä ruiskutetaan kymmenennen kerran, niin silloin ajovalopesuri toimii kerran. Tämän jälkeen laskuri lähtee taas laskemaan nollasta.
Saa siinä muutamankin kerran painella lyhyitä painalluksia, jos sattuu heti alkumatkasta tulemaan esim. vastaantulevan auton ravat lampuille.
Toinen ääripää on sitten Fordi, jossa ajovalonpesurit toimivat joka kerta kun tuulilasille suihkuttaa vettä. Tuulilasinpesunesteen kulutus on siinä noin nelinkertainen mercedekseen nähden.
Saa siinä muutamankin kerran painella lyhyitä painalluksia, jos sattuu heti alkumatkasta tulemaan esim. vastaantulevan auton ravat lampuille.
Toinen ääripää on sitten Fordi, jossa ajovalonpesurit toimivat joka kerta kun tuulilasille suihkuttaa vettä. Tuulilasinpesunesteen kulutus on siinä noin nelinkertainen mercedekseen nähden.
dealer kirjoitti: joka viidennellä lasinpesukerralla pesee myös lamput. Tai joka yhdeksännellä, tai siltä väliltä
Kun auton ajovalot ovat päällä ja tuulilasinpesunestettä ruiskutetaan kymmenennen kerran, niin silloin ajovalopesuri toimii kerran. Tämän jälkeen laskuri lähtee taas laskemaan nollasta.
Seuraavalla kerralla laajennan haarukkaa 0-100 kertaan Ei voi aina mennä pikkusen pieleen
No tämä se on sitten sellainen asia joka ei minulle aukea....onko se sitten valmistajan mielestä parempi ajaa paskasta umpeen muurautuneilla ajovaloilla ja säästää "kusessa"? Tai sitten olen ymmärtänyt ajovalopesurin tarkoituksen väärin....Meissenkeri kirjoitti:
Toinen ääripää on sitten Fordi, jossa ajovalonpesurit toimivat joka kerta kun tuulilasille suihkuttaa vettä. Tuulilasinpesunesteen kulutus on siinä noin nelinkertainen mercedekseen nähden.
Ässässä on napilla ja w638 vitossa pesee aina silmät jos valot päällä....muuten pesee vain tuulilasin. Tulee käytettyä meleko ahkerasti ja jos oikeasti kurakeli, niin ässässä käyn napilla aina parin lasinpesun jälkeen...helpommin pysyy valot auki, kun käyttää riittävästi, eikä vasta sitten kun ei näe enää mitään
Nimim. Kusen kanssa ei nuukailla Ostin 4-5v takaperin würthin 200L tynnyrin raakaa lasinpesunestettä...eli reilu 400L valmista ja nyt tilasin uuden pöntön, enkä harrasta minkäänlaista ammattiliikennöintiä missään muodossa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Vuoden 2008 W204 Ceehen verrattuna tuntuu vain olevan sellainen ero, että valot pestään vasta kymmenennellä lasinpesukerralla, eli käytännössä ei ikinä, tai todella sakeassa kelissä liian myöhään. Cee nimittäin aloitti sekvenssin valonpesusta ja W212 lopettaa siihen 10. kerralla.Meissenkeri kirjoitti:Luin ulkomaanfoorumilta toimintaselostuksen. Ajovalonpesurit toimivat laskurilla, joka lähtee aina moottorin käynnistyksen jälkeen nollasta. Kun auton ajovalot ovat päällä ja tuulilasinpesunestettä ruiskutetaan kymmenennen kerran, niin silloin ajovalopesuri toimii kerran. Tämän jälkeen laskuri lähtee taas laskemaan nollasta.
Ylimääräisille painalluksille tulee käyttöä pahassa kelissä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Allekirjoituksen S204 pesee silmänsä joka 5.kerralla ja taitaa tehdä vieläpä tuplapesun, eli suihkaisee kahdesti peräkkäin.. Onko näistä sitten monia erilaisia versioita. Auto on 2013 mallia eli uudella vakkariviiksellä.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ruottalaisen premium auton kyky pestä ajovalot eri aikaan on kyllä hyvä asia pimeässä, eli ei pimene koko etumus kerralla.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki