4-sylinterisyys
4-sylinterisyys
Jos jotakuta häiritsee 4-sylinterinen diesel S250CDI-malli "vajaapyttyisyydellään", niin lohdutukseksi voi todeta, että Jagge on myös tuomassa 4-syinterisen koneen XJ:n keulalle (ainakin joillain markkinoilla):
http://www.greencarreports.com/news/107 ... efficiency
http://www.greencarreports.com/news/107 ... efficiency
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
And, for the XF, there's now an even smaller and more economical option: a turbocharged 2.0-liter four-cylinder producing 240 hp. All engines are now paired with a new eight-speed automatic transmission.
tuosta saan itse käsityksen että olisi foordin kone....eikös niillä ole juurikin samainen kone jossain c-maxissa tms mallissa ?
.
tuosta saan itse käsityksen että olisi foordin kone....eikös niillä ole juurikin samainen kone jossain c-maxissa tms mallissa ?
.
Ford Mondeoon tulossa 3-pyttyinen kone:
http://carscoop.blogspot.com/2012/09/fo ... inder.html
-Malli tunnetaan Jenkeissä nimellä Fusion (täysin eri malli kuin Euroopan pieni tila-auto), mitäköhän siellä tykättäisiin mokomasta "pikkulohkosta" tuon kokoisessa autossa
http://carscoop.blogspot.com/2012/09/fo ... inder.html
-Malli tunnetaan Jenkeissä nimellä Fusion (täysin eri malli kuin Euroopan pieni tila-auto), mitäköhän siellä tykättäisiin mokomasta "pikkulohkosta" tuon kokoisessa autossa
Mondeoon “mopon” moottoriLaaksonen kirjoitti:Ford Mondeoon tulossa 3-pyttyinen kone:
http://carscoop.blogspot.com/2012/09/fo ... inder.html
-Malli tunnetaan Jenkeissä nimellä Fusion (täysin eri malli kuin Euroopan pieni tila-auto), mitäköhän siellä tykättäisiin mokomasta "pikkulohkosta" tuon kokoisessa autossa
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
OT: Onkohan tuossa keulan muotoilussa haikailtu Aston-Martinin perään.Laaksonen kirjoitti:Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-Ehkä, nähdäänköhän uusi Mondeo tulevassa Bond-leffassa, kuten edeltäjä aikoinaan Casino Royalessa:Roisto kirjoitti:OT: Onkohan tuossa keulan muotoilussa haikailtu Aston-Martinin perään.Laaksonen kirjoitti:Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
t.
Risto
Huhujen mukaan Myös 7-BMW:hen 4-pyttyinen bensamylly (turbo | 728):
http://www.bmwblog.com/2012/09/24/rumor ... arch-2013/
http://www.bmwblog.com/2012/09/24/rumor ... arch-2013/
Re: 4-sylinterisyys
Tässä tuon "vajaapyttyisen" Jaguarin tekniset tiedot:Laaksonen kirjoitti:Jos jotakuta häiritsee 4-sylinterinen diesel S250CDI-malli "vajaapyttyisyydellään", niin lohdutukseksi voi todeta, että Jagge on myös tuomassa 4-syinterisen koneen XJ:n keulalle (ainakin joillain markkinoilla):
http://www.greencarreports.com/news/107 ... efficiency
http://bilmagasinet.dk/article/168338-t ... mpe-jaguar
No just! Kohta me puksutellaan yhdellä pytyllä ja nyökytellään kaikki rivissä kilpaa, että ON SE VAAN HIENO MOOTTORI, kun mainoksessa ja väkisin maksetuissa "testeissä" isot pojat niin kertooLaaksonen kirjoitti:Ford Mondeoon tulossa 3-pyttyinen kone
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No viimeistään siinä vaiheessa, kun Schumacher ajaa sillä ykspyttyisellä tunnelin läpi...piippu kirjoitti: No just! Kohta me puksutellaan yhdellä pytyllä ja nyökytellään kaikki rivissä kilpaa, että ON SE VAAN HIENO MOOTTORI, kun mainoksessa ja väkisin maksetuissa "testeissä" isot pojat niin kertoo
http://www.youtube.com/watch?v=izrNv4nMxAg
se että meneekö se sen tunnelin läpi tunnelin katon kautta pyörähtäen vai pysytellen tiukasti maan kamaralla on sitten eri asia
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Mikä ettei, mondeo litrasella padalla ja bondiksi joku eunukki, juomaksi mansikkisiideri ja pahisnaiseksi joku thaitransu......olis tätä päivää tämäkin seikkailu.Laaksonen kirjoitti:-Ehkä, nähdäänköhän uusi Mondeo tulevassa Bond-leffassa, kuten edeltäjä aikoinaan Casino Royalessa:Roisto kirjoitti:OT: Onkohan tuossa keulan muotoilussa haikailtu Aston-Martinin perään.Laaksonen kirjoitti:Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
t.
Risto
Mitä mondeoon tulee tuolla litraisella koneella, kaveri oli päässyt fiestaa tuolla koneella ajamaan, sanoi että mistään ei tiedä koneen olevan todellakin litrainen kun sillä ajelee....oli kuulemma ponteva veto koko ajan polkimen alla. ja pörinät kohdillaan....
.
No niin....propagandaa jota tuossa jo aiemmin pelkäsin, kohta me tosiaan hytkytään sen yhden pytyn tahtiin ja kivasti kulkee ja maailma pelastuu voortillatodellauupunut kirjoitti: Mitä mondeoon tulee tuolla litraisella koneella, kaveri oli päässyt fiestaa tuolla koneella ajamaan, sanoi että mistään ei tiedä koneen olevan todellakin litrainen kun sillä ajelee....oli kuulemma ponteva veto koko ajan polkimen alla. ja pörinät kohdillaan....
.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tiesittekö, että Audin 5-sylinteriset bensakoneet ja Mersun 5-pyttyiset dieselit ovat (ainakin tämän) Wikipedia-artikkelin mukaan molemmat Ferdinand Piëchin suunnittelemia alunperin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_ ... #BiographyWikipedia kirjoitti:Piëch held a small engineering company in the time between leaving Porsche AG and joining Audi, and while there, he developed a 5 cylinder in-line diesel engine for Mercedes-Benz.
Siis vapaasti suomennettuna tuossa lainaaamassani Wikipedia-artikkelissa sanotaan jotakuinkin näin:
Piëchillä oli pieni suunnittelutoimisto Porschelta lähdettyään ennen Audille siirtymistään ja tuona aikana hän suunnitteli Mersulle rivi-5-moottorin.
Mersulla siis rivi-5 moottori selvästi ennen Audia. Ensimmäinen rivi-5 (ainakin ajoneuvokäytössä) alkujaan kai Hondan kilpamoottoripyörässä:
-Pitäisiköhän Mersun taas vaihteeksi alkaa valmistaa noita huristimia
Piëchillä oli pieni suunnittelutoimisto Porschelta lähdettyään ennen Audille siirtymistään ja tuona aikana hän suunnitteli Mersulle rivi-5-moottorin.
Mersulla siis rivi-5 moottori selvästi ennen Audia. Ensimmäinen rivi-5 (ainakin ajoneuvokäytössä) alkujaan kai Hondan kilpamoottoripyörässä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-f ... rcycle_useWikipedia kirjoitti:The smallest straight-five was found on the Honda racing motorcycle, the 125-cc-class RC149, raced in 1966. The five-cylinder configuration was used because it shared components (and hence simultaneous development) with the two-cylinder engine, 50 cc, RC116.[5]
-Pitäisiköhän Mersun taas vaihteeksi alkaa valmistaa noita huristimia
Juu, näinhän se taitaa olla, jossakin muistaakseni kerrottiin että alfa:lla olisi ollut rivi vitonen jossain kilpautossa jo joskus 1900 luvun alussa. Scanialla taitaa tällä hetkellä olla suurin rivi 5 kuormautossa.Laaksonen kirjoitti:Siis vapaasti suomennettuna tuossa lainaaamassani Wikipedia-artikkelissa sanotaan jotakuinkin näin:
Piëchillä oli pieni suunnittelutoimisto Porschelta lähdettyään ennen Audille siirtymistään ja tuona aikana hän suunnitteli Mersulle rivi-5-moottorin.
Mersulla siis rivi-5 moottori selvästi ennen Audia. Ensimmäinen rivi-5 (ainakin ajoneuvokäytössä) alkujaan kai Hondan kilpamoottoripyörässä:http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-f ... rcycle_useWikipedia kirjoitti:The smallest straight-five was found on the Honda racing motorcycle, the 125-cc-class RC149, raced in 1966. The five-cylinder configuration was used because it shared components (and hence simultaneous development) with the two-cylinder engine, 50 cc, RC116.[5]
-Pitäisiköhän Mersun taas vaihteeksi alkaa valmistaa noita huristimia
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Onkos Kaanian 9 litranen siis vitoskone? Kun oon tässä miettiny tota hurukylän meininkiä pumppujen suhteen, niin sais myös 602:een uusia ulottuvuuksia..jari_w123 kirjoitti:Juu, näinhän se taitaa olla, jossakin muistaakseni kerrottiin että alfa:lla olisi ollut rivi vitonen jossain kilpautossa jo joskus 1900 luvun alussa. Scanialla taitaa tällä hetkellä olla suurin rivi 5 kuormautossa.
Ja sitä mieltä mäkin olin, mut viisaammat väittivät 6 koneeks...
Google ainakin kertois olevan 5 mukinen... Mutta onko poikkeuksia? Jotenkin jäi hämärä mielikuva, että kaikki 9 litraset ei oo vitosia? MEnee OT:ksi..
Viimeksi muokannut Vensku_, 23.5.2013 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Se vanha 9-litrainen on kuusisylinterinen.Vensku_ kirjoitti:Onkos Kaanian 9 litranen siis vitoskone? Kun oon tässä miettiny tota hurukylän meininkiä pumppujen suhteen, niin sais myös 602:een uusia ulottuvuuksia..
http://www.scania.com/products-services ... v/9-litre/
Toi on vitonen, mutta siinä tuskin on perinteistä rivipumppua.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kyllähän se liikuttaa mutta pitää muistaa että painoeroa on tonni ja se tuo oman haasteensa kevyen tuntuiseen liikkumiseen. Se teho ei ole koko totuus....ram kirjoitti:Onhan tuossa A-mersun AMG versiossa 4 pyttynen 360 hevosvoiman moottori.. Kyllä sellanen 7 pykäläisellä laatikolla ässää liikuttelisi.
.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Jos totuudessa pysytään niin eihän noiden painoero ole tonnia. A 45 AMG:n omapaino 1555 kg ja V222 (siis lang-malli) kuutoskoneella 1975 kg, nelosella ässä painaa tuskin 400 kiloa enemmän.todellauupunut kirjoitti:Kyllähän se liikuttaa mutta pitää muistaa että painoeroa on tonni ja se tuo oman haasteensa kevyen tuntuiseen liikkumiseen. Se teho ei ole koko totuus....ram kirjoitti:Onhan tuossa A-mersun AMG versiossa 4 pyttynen 360 hevosvoiman moottori.. Kyllä sellanen 7 pykäläisellä laatikolla ässää liikuttelisi.
.
Omasta puolestani ässän voi ostaa vaikka mopon moottorilla jos joku niin haluaa, en ymmärrä miksi minulla tai muilla pitäisi olla joku mielipide siitä minkälaisen auton joku toinen saa ostaa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29