Etupenkeistä vielä...

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Etupenkeistä vielä...

Viesti Kirjoittaja rtd »

Huomasin tuossa autoa siivotessa että mitäs piuhoja sinne etupenkin sisään menee ku ei tuossa mun kärryssä oo penkinlämmittimiä? (tai ei ainakaan pitäis olla...)

EDIT: niinjoo, vuosmalli on -93, 300Dt
Pro-HVM
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Sinne menee turvavöiden kiristimien piuha. :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko turvatyynyt kuskilla ja mahdollisesti myös apparilla? Ovatten todennäköisesti ilmapussukoiden johdot. :wink:
Wikke kirjoitti:Sinne menee turvavöiden kiristimien piuha. :wink:
Omassa lintassa ei nimittäin ole noita piuhoja, vaikka kiristimet onkin (ei bägiä).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Roisto kirjoitti:Onko turvatyynyt kuskilla ja mahdollisesti myös apparilla? Ovatten todennäköisesti ilmapussukoiden johdot. :wink:
juu turvatyyny on, eli siihen liittyviä pihoja siis varmaankin.. :-)
Pro-HVM
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Roisto kirjoitti:Onko turvatyynyt kuskilla ja mahdollisesti myös apparilla? Ovatten todennäköisesti ilmapussukoiden johdot. :wink:
Wikke kirjoitti:Sinne menee turvavöiden kiristimien piuha. :wink:
Omassa lintassa ei nimittäin ole noita piuhoja, vaikka kiristimet onkin (ei bägiä).

t.
Risto
Mulla on johto myös apparilla, vaikka bägi on vain kuskilla... :roll: No ainakin SRS-valo syttyy kun johdon nykäisee irti. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Wikke kirjoitti:Mulla on johto myös apparilla, vaikka bägi on vain kuskilla... :roll: No ainakin SRS-valo syttyy kun johdon nykäisee irti. :)
Jees. Varmaan kun systeemiin on lisätty noita ilmapussukoita, niin on päivitetty järjestelmää laajemminkin ja lisäilty eri tunnistimia. Tässä vanhassa versiossa ei ole mitään merkkivaloakaan niille kiristimille. Toimintakunnon huomannee vasta rysäyksen jälkeen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Eikös ne johdot ole juurikin noille turvavöiden esikiristimille eikä bageille :? Airbagin tunnistimet ovat ihan muualla kuin penkeissä, mutta ei kuitenkaan noukassa mitä yleensä virheelisesti luullaan. Vai olenko ihan outo ajatuksineni :toks:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
piippu kirjoitti:Eikös ne johdot ole juurikin noille turvavöiden esikiristimille eikä bageille :?
Tarkistin kytkiksistä...

Vanhemmissa vehkeissä (-> 1987 – oli bägit tai ei) ei ole noita johtoja. Uudemmissa (1988 -> – ainakin bägillisissä) on tunnistimet, jotka haistelevat, onko turvavyö kiinni. Vanhempi malli possauttaa tormäyksen tullessa molemmat kiristimet, kun taas uudempi ilmeisesti vain sen mäkivyön, joka on kiinni. Vanhemmassa kiristimet on kytketty rinnan, kun taas uudemmassa molemmille menevät omat johdot.

Itse ajattelin, että tuo olisi toiminut kuin uudemmissa autoissa, eli SRS-boksi tunnistaa, jos joku istuu penkillä ja tupsauttaa tyynyn naamalle vain, jos penkillä istutaan. Ilmeisesti 124:ssa molemmat airbägit laukeavat, jos törmäys tulee, koska noihin turvavyön kytkimiin ei voi luottaa – joku kuitenkin matkustaa aina ilman vöitä. :nocando: Näin se kehitys kehittyy... :D

Eli anteeksi häiriö. :oops:
piippu kirjoitti:Airbagin tunnistimet ovat ihan muualla kuin penkeissä, mutta ei kuitenkaan noukassa mitä yleensä virheelisesti luullaan. Vai olenko ihan outo ajatuksineni :toks:
Juuei. Huoletta saa potkia puskuria. :D Törmäyksen tunnistava laatikko on tosiaan siellä tuhkakupin alla. Jos autossa on ilmapussukat, niin boksi ohjaa myös niitä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Roisto kirjoitti:Terve,
piippu kirjoitti:Eikös ne johdot ole juurikin noille turvavöiden esikiristimille eikä bageille :?
Tarkistin kytkiksistä...

Vanhemmissa vehkeissä (-> 1987 – oli bägit tai ei) ei ole noita johtoja. Uudemmissa (1988 -> – ainakin bägillisissä) on tunnistimet, jotka haistelevat, onko turvavyö kiinni. Vanhempi malli possauttaa tormäyksen tullessa molemmat kiristimet, kun taas uudempi ilmeisesti vain sen mäkivyön, joka on kiinni. Vanhemmassa kiristimet on kytketty rinnan, kun taas uudemmassa molemmille menevät omat johdot.

Itse ajattelin, että tuo olisi toiminut kuin uudemmissa autoissa, eli SRS-boksi tunnistaa, jos joku istuu penkillä ja tupsauttaa tyynyn naamalle vain, jos penkillä istutaan. Ilmeisesti 124:ssa molemmat airbägit laukeavat, jos törmäys tulee, koska noihin turvavyön kytkimiin ei voi luottaa – joku kuitenkin matkustaa aina ilman vöitä. :nocando: Näin se kehitys kehittyy... :D

t.
Risto
Ihan vaan pikkusen poiketaan OT:n puolelle. Mitenkähän kun muistan että tuossa yhden omankylän herran silloin uusi W211(vai mikä se ny olikaan tuo W140 seuraaja) S400CDI paukautti molemmat etutyynyt ja etuvyöt oli kuin viulunkieli :violin: vaikka ei ollut käyttänyt vyötä ollenkaan ->pää lasiin :hurt: (kun oli luullut vastaantullutta yksisilmäistä autoa pimeässä räntäsateessa mopediksi ja käänti eteen. Oli onneksi yksin eikä hänellekkään loppupeleissä sattunut oikein mitään, mutta vastapeluri eskortti olikin hieman heikommalla hapella) Joo, elikkä siinä ainakin paukkui kaikki etupussit ja vyöt vaikka tosiaan yksin matkassa ilman vöitä? Vai onko noissa jo joku porrastus tuossa laukeamisessa että jos törmäys kyllä raju niin kaikki paukkuu vaikkei autossa olisi ketään :huh: Kehitys kehittyy, mutta mihin suuntaan :D :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT jatkuu:
piippu kirjoitti:Joo, elikkä siinä ainakin paukkui kaikki etupussit ja vyöt vaikka tosiaan yksin matkassa ilman vöitä? Vai onko noissa jo joku porrastus tuossa laukeamisessa että jos törmäys kyllä raju niin kaikki paukkuu vaikkei autossa olisi ketään :huh: Kehitys kehittyy, mutta mihin suuntaan :D :wink:
Ei mullakaan ihan varmaa tietoa ole, milloin noita tunnistavia vehkeitä on tullut. Uusimmissa Foordeissa ainakin pitäisi olla anturi, joka tunnistaa onko penkillä aikuinen, lapsi vai tyhjä paikka. Pussi poksahtaa sitten eri voimakkuudella riippuen istujasta. Onhan toki aina markkinamiesten sana ja tekniikkaspeksit erikseen. Monesti vaan joutuu luottamaan markkinamiesten sanaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”