Mittaristo "napsuu"

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Mittaristo "napsuu"

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Kävin tuossa äsken tankkaamassa auton ja samalla löin trippimittarin nollille.

Huomasin että tripin numerot eivät menneet kohdilleen.
Hetken matkaa ajettuani mittaristo rupesi pitämään h**vetillistä naputusta.

Samalla huomasin trippimittarin jumittuneen. Mitä tapahtui?? Ja autohan on -92 200d isolla kellolla ja muutenkin ilman ylimääräisiä nappuloita. :evil: :( :o :lol: :lol:

Eihän tuolla uskalla eres ajaa kun se tuollalaalla metelööttöö :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kokeileppa nollata trippi auton ollessa parkissa. Itselläni oli tuota vikaa, jos tripin nollasi auton liikkuessa. Olisiko nyt niin, että numeroiden hammastukset eivät satu kohdalleen ja siitä tuo napse. Tiedän kokemuksesta, että tuo ääni ärsyttää. Se, että särkeekö tuo jotain mittariston sisältä on toinen juttu, johon mittareihin syventyneet viisaammat voisi vastata.
:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Painappas trippiä uudestaan. :wink: Jäänyt ns.väliasentoon! Ja sitähän ei saa tripata ajonaikana.
Seuraava kerta saattaa olla mittarinkorjaus..
big jopo
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Painoin sitä kyllä ensimmäisen kerran nimen omaan paikoillaan huoltamon pihassa? :?

Sitten kyllä rupesin sitä siinä paukuttamaan ajon aikanakin kun rupesi naksumaan :oops:

Kiitoksia vinkeistä käyn sitä nyt painelemassa tuossa pihassa auton paikalla olleessaan ja palaan itkukurkussa jos ei auta painelu vieläkään :( :shock: :arrow:
Avatar
lai
Viestit: 109
Liittynyt: 04.11.2005 19:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Omassa autossa oli samaa vikaa ja lähetin sen suosiolla mittarikorjaamoon. Nyt on toiminut hyvin ilman rutinoita. Oli akselin silumiinilaakerit ihan finaalissa, ja putosivat paikaltaan palasina kun olivat avanneet mittarin.

Toivottavasti nyt toimii ehjänä paalaukseen asti.
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Näinollen epäilisin, että nollausmekanismi on lipsahtanut paikoiltaan. Itselläni kävi taannoin noin 201:ssä. Syynä oli mekanismin kuluminen.

Kun napse alkoi, renklasin nollaustappia jonkin aikaa ja lopulta sain ilmeisestikin systeemin kohdikkain koska napse loppui. Sen jälkeen päätin, että en enää koskenut nollausnappulaan, koska seuraava askel olisi ollut visiitti mittarikorjaamolle. Ja se on arvokkaampaa kuin se että hillitsee nollausviettinsä :)
-T

Kuva
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Joo ei ole vielä napsuminen hiljentynyt, mutta koitan vielä painella jos loksahtaisi takaisin paikoilleen :cry: Mihinkähän tuon mittarin voisi huoltoon viedä jos älämölö ei lopu :?:

Vielä olisi yksi toinen ongelma jolle en viitsi uutta aihetta avata.
Elikkäs etenkin nyt pakkasilla kun veto on pois päältä jopa vapaalla kuuluu julma ulina ja kun lyö taas kaasua niin se loppuu :?: :shock: :?

Vai ostanko kunnon poppi vehkeet ja poistan samalla molemmat onkelmat :oops: :?:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

TuomasWi kirjoitti:Joo ei ole vielä napsuminen hiljentynyt, mutta koitan vielä painella jos loksahtaisi takaisin paikoilleen :cry: Mihinkähän tuon mittarin voisi huoltoon viedä jos älämölö ei lopu :?:

Vielä olisi yksi toinen ongelma jolle en viitsi uutta aihetta avata.
Elikkäs etenkin nyt pakkasilla kun veto on pois päältä jopa vapaalla kuuluu julma ulina ja kun lyö taas kaasua niin se loppuu :?: :shock: :?

Vai ostanko kunnon poppi vehkeet ja poistan samalla molemmat onkelmat :oops: :?:
Vaihtoehto on vaihtaa mittari? Tai korjata. Ei oo vaikee rasti x? :roll:
http://www.varaosahaku.fi/ Tuolla mittareita.
Tuleeko ulina perästä? Kannattas kokeilla öljynvaihtoo ekaksi?
big jopo
Avatar
lai
Viestit: 109
Liittynyt: 04.11.2005 19:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Kokemukset romiksista on yleensä sellaisia, että maksat osasta lähes puolet uuden hinnasta, ja sitten osa leviää vuoden käytön jälkeen. Ainakin laturien ja starttien kohdalla kokemukset on olleet sellaisia. Kannattavampaa on korjata vanha osa, niin tietää mitä saa. Usein ainakin W124:ssa purussa olevat autot on ajettu lähes loppuun. Joskus voi silti olla kannattavampaa ostaa uusi osa. jne..
Oman mittarin korjaus maksoi Palannolla 66€. http://www.palanto.fi/
Nyt ainakin toimii hyvin. Hintaan sisältyi uudet laakerit, mittarin pesu ja himmetimen korjaus.
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”