2-toimisen kattoluukun purkaminen, nivelen rikki ollessa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

2-toimisen kattoluukun purkaminen, nivelen rikki ollessa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Hei.

Saako tuon kaksitoimisen kattoluukun purettua jotenkin, kun kuskin puoleinen takanivel on rikki ja luukku ei suostu liukumaan sisälle?
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

Saa. Itse purin tänään. Ehkä jo huomenna saanu koottuakin. Tai sitten en
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Saahan sen, eikä tarvitsekaan liukua sisään.Itse nuo nivelt vaihdoin ja isoin homma oli saada noita luukun verhoiluja ehjänä irti...
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Antakaas nyt pikku vinkki. Otetaanko ekaksi se kattolukkun alla oleva verhoilu irti? Miten irtoaa??
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

Kattoluukun alla oleva verhoilu on kiinni itse luukussa. Eli purat koko hommelin pilareista alkaen. Verhoilu lähtee suhteellisen sovinnolla (helppo sanoa kun en ole vielä sitä kasannut). Sitten sieltä paljastuu 8mm pultteja jolla koko luukku hässäkkä on kiinni -> pura kaverin kanssa koska se painaa
hivenen. Sen jälkeen potilas on pöydällä (itse jätin vaijerin kiinni ja pidin luukun sisätiloissa). Sitten tarvittavat osat irti ja uutta tilalle. Huomenna tiedän lisää että kuinka epäpätevät nämä neuvot olivat matkallani romuttamolle.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Siitä on jo aikaa kun tuon homman tein ja kun muisti on lyhyt...No yritetään mutta omalla vastuulla minun ohjeiden mukaan 8)

Kattoluukun verhoilu on luukun etureunasta sellaisilla nipsuilla kiinni, nykäistään vain alaspäin, olikohan niitä kolme :roll: Hommaa helpottaisi jos luukkua saisi vähän sisäänpäin. Sitten...Jos luukku toimisi niin sen voisi ajaa taakse ja nostaa verhoilun ylös aukosta.Mutta kun ei toimi niin verhoilua voisi yrittää työntää taaksepäin katon sisään. Tuo verhoilu tuossa onkin typerin kohta, kannattaa ottaa hermoja mukaan ettei riko mitään... Itse luukun saa helposti irti kun verhoilu pois tieltä, ihan muttereilla auton sisältäpäin ruuvaillaan...Sitten nivelet jo saakin vaihdettua, ei ihan ilmaisia nekään, jotain 100€ puolelleen.

Joku voi korjailla jos muistan asiat pahasti metsään 8)
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

Joopa joo. Nivelen hinta 115e/kpl. Jos toinen rikki niin samalla purku kerralla kannattaa vaihtaa se "ehjäkin". Itellä oli vielä se rikkinäinen nivel rikkonu mennessään myös sen nivelen muovisen ohjurin jonka tilaus-aika oli kl-varaosissa 2viikkoa, joten oma homma jäi vielä vaiheeseen. Ei se homma kuitenkaan rajattoman vaikea ole joten ei kun verhoiluja purkamaan. Itse tehny nyt hommaa yht. 13h josta 5 tuntia yleistä paskan puhumista ja kassien rapsuttelua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”