Mittariston irrotus ja purku
Mittariston irrotus ja purku
Mites tosta -86 200D:stä lähtee mittaristo irti? Ja sit on simmonen ongelma et matkamittari on pompannu pois paikoiltaan joskus ku siit on trippimittari nollattu. Ni kuis paljon ja miten sitä mittaria pitäis purkaa et pääsee käsiks tohon matkamittariin?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Eki87
- Perho-ope
- Viestit: 394
- Liittynyt: 11.12.2006 16:02
- Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa
Kokonaisuudessaan mittaristo lähtee irti, kun vähän longistat reunoja ja sen jälkeen vaan vetäset niin pääset käsiksi liittimiin jotka on mittariston takana..
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona
Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona
Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
ja jos et halua rumia meisselinjälkiä mittariston ympäristöön ni kannattaapi avata se jalkatilan "katto". ja sieltä pääsee toisella kädellä työntämään sitä mittaristoa takaapäin! kohtuu v-mäistä hommaa välillä jos on kiinnikkeet tiukassa. eli mittaristo ei ole millään ruuveilla kiinni vaan painettu sinne paikoilleen... lycka till
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Oma mittaristo oli niin tiukassa, että meinasi usko loppua.
Piti tehdä oikein kunnon koukut ja vetää niin lujaa, että pelkäsin
mittariston reunan hajoavan. Koukuissa piti olla puiset kahvat, että
sai vedettyä riittävän lujaa.
Vedon pitää olla tasaista molemmin puolin. Koukut voi laittaa mittariston
yläkulmiin tai korkeussuunnassa kuta kuinkin keskelle ja veto tosiaan
kohdistuu mittariston reunaan, siellä ei ole mitään parempia kohtia
tarjolla. Koukkuja myydään eBayssa ja Veholtakin varmaan saa, jos
haluaa ne oikeat työkalut.
Mittarivaijeri pitää irrottaa ainakin siitä koukusta, jolla se on jalkatilassa
kiinni. sitten käsi mahtuu juuri ja juuri ruuvaamaan sen irti mittaristosta,
lun mittari lopulta on irronnut. Mersu kehottaa irrottamaan vaijerin
alapään vaihdelaatikosta, niin homma sujuu paremmin eikä vaijeri joudu
terävälle mutkalle.
Piti tehdä oikein kunnon koukut ja vetää niin lujaa, että pelkäsin
mittariston reunan hajoavan. Koukuissa piti olla puiset kahvat, että
sai vedettyä riittävän lujaa.
Vedon pitää olla tasaista molemmin puolin. Koukut voi laittaa mittariston
yläkulmiin tai korkeussuunnassa kuta kuinkin keskelle ja veto tosiaan
kohdistuu mittariston reunaan, siellä ei ole mitään parempia kohtia
tarjolla. Koukkuja myydään eBayssa ja Veholtakin varmaan saa, jos
haluaa ne oikeat työkalut.
Mittarivaijeri pitää irrottaa ainakin siitä koukusta, jolla se on jalkatilassa
kiinni. sitten käsi mahtuu juuri ja juuri ruuvaamaan sen irti mittaristosta,
lun mittari lopulta on irronnut. Mersu kehottaa irrottamaan vaijerin
alapään vaihdelaatikosta, niin homma sujuu paremmin eikä vaijeri joudu
terävälle mutkalle.
Joo, asiaa sivuten; minä purin mittariston tänään kun ajattelin lähettää trippimittarin Tampesteriin korjattavaksi. Iloinen yllätys odotti, kun huomasin että trippimittari ei ollutkaan varsinaisesti rikki, vaan nollausvivun tasausakseli oli kierähtänyt toisesta päästään irti. Seuraus oli, että trippi ei nollannut ja jumitti ja naksuttikin välillä. Akseli paikalleen, voitelu, mittariston kasaus ja taas toimii! Nollaa ja rullaa.
Mittaristoa paikalleen laitettaessa paskamaisin homma on saada nopeusmittarin tynkä mittaristoon. Vähän aikaa ährättyäni ja käpälä kipeänä äkkäsin painaa mittaristoa vasurilla samalla kun oikealla venyttää ja tökkää nopeusmittaria. Sillä lunksahti ja näppivoimilla kiinni
Mittaristoa paikalleen laitettaessa paskamaisin homma on saada nopeusmittarin tynkä mittaristoon. Vähän aikaa ährättyäni ja käpälä kipeänä äkkäsin painaa mittaristoa vasurilla samalla kun oikealla venyttää ja tökkää nopeusmittaria. Sillä lunksahti ja näppivoimilla kiinni