Mittariston irrotus ja purku

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
SammyK
Viestit: 13
Liittynyt: 15.9.2007 18:21
Paikkakunta: Mietoinen

Mittariston irrotus ja purku

Viesti Kirjoittaja SammyK »

Mites tosta -86 200D:stä lähtee mittaristo irti? Ja sit on simmonen ongelma et matkamittari on pompannu pois paikoiltaan joskus ku siit on trippimittari nollattu. Ni kuis paljon ja miten sitä mittaria pitäis purkaa et pääsee käsiks tohon matkamittariin?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota mittari pois paikaltaan ja vaijeri ja johdot irti ,sitten vain ruuvaat mittarin takaa nopeusmittarin pois ja sitten näätkin jo matkamittarin ja tripin :idea:
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Kokonaisuudessaan mittaristo lähtee irti, kun vähän longistat reunoja ja sen jälkeen vaan vetäset niin pääset käsiksi liittimiin jotka on mittariston takana.. :)
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

ja jos et halua rumia meisselinjälkiä mittariston ympäristöön ni kannattaapi avata se jalkatilan "katto". ja sieltä pääsee toisella kädellä työntämään sitä mittaristoa takaapäin! kohtuu v-mäistä hommaa välillä jos on kiinnikkeet tiukassa. eli mittaristo ei ole millään ruuveilla kiinni vaan painettu sinne paikoilleen... lycka till :D
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ja jos vähän helpommin ilman kummempaaa purkamista ni kahella koukulla nyppäämällä lähtee pois paikoiltaan :wink:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Oma mittaristo oli niin tiukassa, että meinasi usko loppua.
Piti tehdä oikein kunnon koukut ja vetää niin lujaa, että pelkäsin
mittariston reunan hajoavan. Koukuissa piti olla puiset kahvat, että
sai vedettyä riittävän lujaa.

Vedon pitää olla tasaista molemmin puolin. Koukut voi laittaa mittariston
yläkulmiin tai korkeussuunnassa kuta kuinkin keskelle ja veto tosiaan
kohdistuu mittariston reunaan, siellä ei ole mitään parempia kohtia
tarjolla. Koukkuja myydään eBayssa ja Veholtakin varmaan saa, jos
haluaa ne oikeat työkalut.

Mittarivaijeri pitää irrottaa ainakin siitä koukusta, jolla se on jalkatilassa
kiinni. sitten käsi mahtuu juuri ja juuri ruuvaamaan sen irti mittaristosta,
lun mittari lopulta on irronnut. Mersu kehottaa irrottamaan vaijerin
alapään vaihdelaatikosta, niin homma sujuu paremmin eikä vaijeri joudu
terävälle mutkalle.
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Jos Günther on irrottanut mittariston aiemmin, niin irrotus on helppoa. Laita mittariston molemmille puolille reunoihin pari kerrosta maalarinteippiä, sitten vänkäät ohuella ruuvimeisselillä vähän kerrallaan vuoron perään molemmilta..
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Joo, asiaa sivuten; minä purin mittariston tänään kun ajattelin lähettää trippimittarin Tampesteriin korjattavaksi. Iloinen yllätys odotti, kun huomasin että trippimittari ei ollutkaan varsinaisesti rikki, vaan nollausvivun tasausakseli oli kierähtänyt toisesta päästään irti. Seuraus oli, että trippi ei nollannut ja jumitti ja naksuttikin välillä. Akseli paikalleen, voitelu, mittariston kasaus ja taas toimii! Nollaa ja rullaa.

Mittaristoa paikalleen laitettaessa paskamaisin homma on saada nopeusmittarin tynkä mittaristoon. Vähän aikaa ährättyäni ja käpälä kipeänä äkkäsin painaa mittaristoa vasurilla samalla kun oikealla venyttää ja tökkää nopeusmittaria. Sillä lunksahti ja näppivoimilla kiinni
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

Tuo korjaus on vaan vähän tuurissaan kuinka kauvan pellaa se trippimittari. Vauhissahan sitä ei kannata nollata sitä trippimittaria.
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

elekku kirjoitti:Vauhissahan sitä ei kannata nollata sitä trippimittaria.
Ounastelen että näin on käynyt. Auto on siis ollut minulla 3 viikkoa ja trippimittari oli rikki ostettaessa. Nyt toimii, enkä huomannut akselin paikalleen laiton jälkeen klappia tai muita ikävyyksiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”