Tuulilasi halki autoa pestessä.

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Antmano
Viestit: 11
Liittynyt: 01.12.2010 19:13

Tuulilasi halki autoa pestessä.

Viesti Kirjoittaja Antmano »

Moi

Kävipä mukava ylläri ku halkes tuulilasi autoa pestessä.
Ilmeisesti 31 astetta ja kylmä kraanavesi oli liikaa tolle hiekan turmelemalle lasille.
Huonoo tuuri sinäänsä et uusinta katsastus olis parin viikon sisää. Muuten meni hyvin mutta oikee jarruletku oli turvonnu ja sai sen sit vaihtaa...

Noh onneks ollu jo 2 vuotta tuulilasin vaihto suunnitelmis ni saa senki ny tehä.

Onkos muute kokemuksia miten saa ne ruosteet lasin alta pois ?
Aattelin et joutuu varmaa ottaa ite lasin irti ja korjailla ruosteet. Sitte lasi paikallee "pikaliimalla" ja vaihtamaa jonneki firmaa.
Tai no samalla vaivalla kai ite sen uudenki lasin pistäis...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

saako tuota edes ehjänä pois? Mulla lasinvaihdossa korjasivat ilman eri pyyntöä ruosteet.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Uusintakatsastuksen takia ei tarvitse kiirehtiä, lasin vuoksi ei hylkyä tule.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

riippuu mistä halki ja miten?
ja katsastusmiehestä
saattaa silti kirjoittaa korjauskehoituksen, jos on kovin näkökentässä tai menee sivulta sivulle
autodidakti
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:Mulla lasinvaihdossa korjasivat ilman eri pyyntöä ruosteet.
Kaikki paikathan ei sitte tuota ruosteenpoistoa/ruosteenestoa tee sitä lasia vaihtaessa mikä kannattaa ottaa huomioon ku kyselee hintoja.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin tosiaan, kyllähä tuo maksoki liki 300 euroo :shock:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:niin tosiaan, kyllähä tuo maksoki liki 300 euroo :shock:
Nii ja sitte jossaa paikoissa se ruosteenpoisto tarkottaa sitä et niitä ruosteita pyyhkästää kerran teräsharjalla ja liimataa lasi siihe :D
Tuossa 250-300e tienoilla tuntuu noi asianmukasesti tehdyt vaihtotyöt maksavan ja mun mielestä ihan asiallinen hinta jos tehdää kunnolla.
Jännä juttu muute että kerran ku tottuu uutee lasii nii sen jälkee pitää vaihtaa jokaisee linttaa uus hiekkapuhalletun tilalle :o
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Antmano
Viestit: 11
Liittynyt: 01.12.2010 19:13

Viesti Kirjoittaja Antmano »

Kävin näyttämäs jarruletkun ja eipä lasista mitää sanomista tullu. Vuosi taas eteenpäin ja jarrutki tuli vähä jämäkämmiks ku vaihto molemmat letkut samalla. :)
Joutu kyl bilteman jarruletkun teko/jatko setin ostaa ja korjailla ku oli putken pultit ihan homees ja käsiinhän ne hajos pelkääjän puolelta. Noh ihan hyvin sai tol bilteman halvalla setillä jatkettua akun vierestä sinne letkulle sen jarruputken.

Kiitoksia muuten vinkeistä. Pitääpä tuumailla mitä tekee ton lasin kaa.
On se kyl aika ilkeetä ajaa tolla valoo ja varjoo vasten. Myös talvella vastaan tulevan valot maalaa tuulilasin valkoseks ja taas tirkistellään.

Toi ruosteen korjailu kyl väkisin maksaa aikaa(rahaa) ja nihkeetä ku ei oikein es näy et miten se on korjattu.

Pitääpä päivitellä statusta jos saa tolle lasille jotai aikaseks. :roll:
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Kylla kai jokainen kunnollinen lasin vaihtaja korjaa kohtuulliset ruostevauriot,
mutta jos koko lasin alunen on umpiruosteessa niin ymmärrettävästi ei lasiliikkeissä ole automaalaamon arsenaalia tehdä ruosteenpoistoa/mahdollista hitsausta ja maalausta vajaassa työpäivässä :shock:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jaakko Parantainen kirjoitti:mutta jos koko lasin alunen on umpiruosteessa niin ymmärrettävästi ei lasiliikkeissä ole automaalaamon arsenaalia tehdä ruosteenpoistoa/mahdollista hitsausta ja maalausta vajaassa työpäivässä :shock:
No tämähän nyt on päivän selvä asia ja mä nyt ainaki tarkotin pikku kuprua enkä sellasta mistä menee sormi läpi :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nuissa näättäs olevan lassiissai melekoverran eroja. Muuan on ollu nätti ja työkin varsin sievää, vellipoijan Polosessa taas on listat ku koiran jättämä p*ska ja ite lasi on kuprusempi ku keskiaikasen kivikirkon punttelissa pyöritetty räppänä. Eikä nuo tunnu ennää kestävän ihan mittään, van milläpä nuita muuten saisi myötyäkkään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”