ostin w124 - paljon kysymyksiä
jepa. joo kyllähän se painu alas kun uskovaan että näin täytyy tehdä. oli kyllä jumissa.
noh mä sit koitin vaihtaa näiden puhalluksen säätö rullien valoja näillä sivu ilmasuuttimille. kaivoin se saakelin metalli klipsut sieltä kokonaan pois kun ei irronnu taivutteli niitä mihin suuntaan. no ei se irtoo vieläkää hajoaa vaan ku yrittää kaivaa.
noh mä sit koitin vaihtaa näiden puhalluksen säätö rullien valoja näillä sivu ilmasuuttimille. kaivoin se saakelin metalli klipsut sieltä kokonaan pois kun ei irronnu taivutteli niitä mihin suuntaan. no ei se irtoo vieläkää hajoaa vaan ku yrittää kaivaa.
kylä lähtee mut mikä
vaihdoin tossa öljyt, oli volvokuski kaveri mukana niin *ittuili mulle pohja panssarista että tollanen kaukaloko se pitää mersussa olla että ei vuoda öljyt maahaan nimittäin oli jonnin verran kostiata öljypohjan luona ja pohjapanssarin päällä.
hyvää taas että pohja on ihan ok. ei juuri hitsattavaa tukivarret lähes ruostettoma, nivelet ei näyttänyt vanhoilta, vakaajan puslat uudet, iskarit ei ole kyllä kauaa olleet paikallaa. oli oikein kiva katella pohjaa kun huomas ettei mikään paskakasa olekkaan vaikka raadoksi autoa kutsunki.
hyvää taas että pohja on ihan ok. ei juuri hitsattavaa tukivarret lähes ruostettoma, nivelet ei näyttänyt vanhoilta, vakaajan puslat uudet, iskarit ei ole kyllä kauaa olleet paikallaa. oli oikein kiva katella pohjaa kun huomas ettei mikään paskakasa olekkaan vaikka raadoksi autoa kutsunki.
kylä lähtee mut mikä
Ilmasuuttimet laidoilla ovat kumpikin kiinni neljällä metalliklipsillä, joissa on reikä josta klipsiä väännetään "sisäänpäin".
Kun kaikki ovat käännettynä, suutin lähtee irti vetämällä.
Keskisuuttimessa on lisäksi päässä ruuvi ja keskellä ritilän välistä näkyvä kuusiokoloruuvi jolla säädetään läppiä, ne pitää pyöritellä auki.
Onhan se Volvossakin muovikaukalo moottorin alla ellei ole vuosien saatossa hukkunut jonnekin...
Kun kaikki ovat käännettynä, suutin lähtee irti vetämällä.
Keskisuuttimessa on lisäksi päässä ruuvi ja keskellä ritilän välistä näkyvä kuusiokoloruuvi jolla säädetään läppiä, ne pitää pyöritellä auki.
Onhan se Volvossakin muovikaukalo moottorin alla ellei ole vuosien saatossa hukkunut jonnekin...
wiimax.fi
lisätääs vähän käyttökokemuksia messengeristä. kiva pirssi ajella, vähän vie naftaa ja siinä tähdessä keulalla on jotain ja kerman valkoinen väri on plussaa. mutta auto ei ole yhtä vakaa ajaa maantiellä kuin vastaava volvo. joutuu hieman "ohjaan" no ei pahasti kuitenkaan. mikä vois olla syynä?
kuskin oven puran ensviikolla kun siellä totisesti on jotain irti. keskuslukkokun ei toimi ja peräkontin lukko ei toimi avaimesta.
kuskin penkki on onneton, tohonkun löytäs väyrysestä tms. beigen penkin.
kuskin oven puran ensviikolla kun siellä totisesti on jotain irti. keskuslukkokun ei toimi ja peräkontin lukko ei toimi avaimesta.
kuskin penkki on onneton, tohonkun löytäs väyrysestä tms. beigen penkin.
kylä lähtee mut mikä
Takatukivarren uloimmat helat,maksaa jotain kympin kappale,ja melko helpot vaihtaa ite.dieseleid kirjoitti: mutta auto ei ole yhtä vakaa ajaa maantiellä kuin vastaava volvo. joutuu hieman "ohjaan" no ei pahasti kuitenkaan. mikä vois olla syynä?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No tuo on seikka joka näkyy sitten ilmanvastuksen paramisena - mulla ei tosin oo levyn levyä pohjassa mutta en ole hirveitä muutoksia aerodynamiikassa havainnutdieseleid kirjoitti:vaihdoin tossa öljyt, oli volvokuski kaveri mukana niin *ittuili mulle pohja panssarista että tollanen kaukaloko se pitää mersussa olla että ei vuoda öljyt maahaan nimittäin oli jonnin verran kostiata öljypohjan luona ja pohjapanssarin päällä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Niinhän se on, että kun nopeus kaksinkertaistuu, niin ilmanvastus nelinkertaistuu. No, jos tehot nelinkertaistetaan, niin... no problemXUX63 kirjoitti:No tuo on seikka joka näkyy sitten ilmanvastuksen paramisena - mulla ei tosin oo levyn levyä pohjassa mutta en ole hirveitä muutoksia aerodynamiikassa havainnutdieseleid kirjoitti:vaihdoin tossa öljyt, oli volvokuski kaveri mukana niin *ittuili mulle pohja panssarista että tollanen kaukaloko se pitää mersussa olla että ei vuoda öljyt maahaan nimittäin oli jonnin verran kostiata öljypohjan luona ja pohjapanssarin päällä.
kysytääs vielä pari asiaa rojektin nopeuttamisen vuoksi. kun rupee repimään eikä tiedä mitä tekee niin yleensä aina hajoaa jotain, ei hirveästi tällähetkellä malttia vaikka se olis valttia.
1. eli ovien kylkilistat, ohuet tos mallis. miten ne saa nätisti irti? jääkö kiinnitys klipsut ehjiksi.
2. kuskin ovi pitäs purkaa sisältä. miten homma etenee. ja saako sen itse laitettua vielä hyvin takasi.
1. eli ovien kylkilistat, ohuet tos mallis. miten ne saa nätisti irti? jääkö kiinnitys klipsut ehjiksi.
2. kuskin ovi pitäs purkaa sisältä. miten homma etenee. ja saako sen itse laitettua vielä hyvin takasi.
kylä lähtee mut mikä
aloittelin sitte tossa pihalla ruoste hommia. pahemmalta kyljeltä. vänkärin puolelta. ja revin taka ovesta listan irti. ja karutotuus se on kohdattava messengerin kohdalla myös. listakouru aika pahasti ruosteessa. kosteus päässy muhimaan varmaa ja yks klipsun paikka syöpunyt puhki. no raavin ruosteet videoon ja spraypurkista maalia päälle. ei tullu hyvä mutta kesään nämä hommat kuuluukin lopullisesti jättää. no eipä paista ruoste silmille paitsi en tiedä kumpi pahempi rehellinen ruoste kukka vai tökerö paikka maalaus.
prk. oikea takalokasuoja täytys vähintään hitsata, nyt pakkelia ja maalia siinä
prk. oikea takalokasuoja täytys vähintään hitsata, nyt pakkelia ja maalia siinä
kylä lähtee mut mikä
OT:veppe kirjoitti:Niinhän se on, että kun nopeus kaksinkertaistuu, niin ilmanvastus nelinkertaistuu. No, jos tehot nelinkertaistetaan, niin... no problem
Tehontarve muuten kasvaa maltillisesti nopeuden kuutiossa eli kolmannessa potenssissa...
P=Fv
(F eli ilmanvastusvoima kasvaa nopeuden neliössä)
I drive an Opel. What's your excuse?
heh heh ei näistä arkielämän koukeroista pitäs täällä kertoa mutta ku liittyy toho mersuun. äskön kävin kiitos hyvien ohjeiden vaihtamassa sivutuuletus räppänoihin polttimot. tossa pimeessä pihassa valona oli kännykässä oleva ledi. no oli kädettäynny kun työnsin polttimoa paikalleen, tuntu olevan tiukassa niin laitoin siihen räppänän reikään kännykän et ei se tosta voi tipahtaa ku mä vaan vähän no jumalauta sain polttimon paikalleen niin samassahan se puhelin tipahti sinne. prk
no peräkontista hakemaan työkaluja niin jumaleissön se lukko on jumissa, ei avaudu avaimella kuin muutenkaan.
no peräkontista hakemaan työkaluja niin jumaleissön se lukko on jumissa, ei avaudu avaimella kuin muutenkaan.
kylä lähtee mut mikä