Keskikonsolin ilmastointiräppänän irroitus

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Keskikonsolin ilmastointiräppänän irroitus

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joo niin tosiaan oli kaikki valot kärähtänyt niistä ilmastoinnin säätörullista kummaltakin puolelta ja sitten keskeltä, sivuille sain jo vaihdettua mutta keskimmäisen irroitus tuotti harmaita hiuksia ja löin takasin läjään kun ei oikeen edistyny homma mihinkään suuntaan paitsi muutaman klipsin onnistuin särkemään.

Eli hanskalokeron puolelta ensin se ristipääruuvi irti jonka jälkeen sen kehikon saa irti joka pitää niitä siipiä koloissa ettei pääse putoamaan, sen jälkeen sitä saa hivutettua ulospäin n. 5cm oikeasta reunasta mutta oikea reuna ei tunnu irtoavan ilman paskaksi vääntämistä vaikka siellä ei mitään klipsejä näy :roll: varaosamersusta jo sain särettyä koko räppänän kun tein työtä käskettyä (vedin/väänsin)

sen rullanhan pitäis saada siitä muovikehikosta irti mutta sekään ei irronnut vaikka kuinka yrittää punnertaa meisselin kanssa, sitä koteloa kun ei kärsi vain vetää ulos sillä sen rullan tapit katkeaa tai se rullan takana oleva ohjuritappi irtoaa siitä joka säätää sen ilman tulon enkä kyllä oo vielä tapaa keksiny saada sitä takas paikolleen ellei pura koko kojelautaa (ilmastointiputket yms)

kai tähänkin löytyy joku oikea taktiikka ja arvostaisin jos joku kehtaa kertoa niin ei tarvi särkeä loppuja ehyitä osia :P
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Siellä keskikonsolin räppänöissä on kuusiokoloruuvi, se pitää aukaista ensin. Löytyy kun kurkkaat sinne sisään, on muistaakseni sen keskijakajan oikealla puolella. Pitkällä kuusiokoloavaimella sinne yltää ihan hyvin.

Paikalleen laittaessa sitten käyttää apuna vaikka vaimon sukkapuikkoa, muuten voi olla vähän hankalaa.

Sitten on tosiaan ne klipsut ja se ruuvi siellä hanskalokeron päädyssä, mutta sulla tuntuisi kiikastavan siitä kuusiokoloruuvista.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitääpä tänään tutkailla että onko tosiaan näin, ei kyllä juolahtanut mielenviereenkään kattoa sinne sisään vaikka ei irronnutkaan huomattavasta voimankäytöstä huolimatta :D

kiitos tästä!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

On tuota erinäinen kerta tullut irrotettua eikä se vielä ole lähtenyt ilman sen kuusiokolopultin avausta. :D
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

nyt on valot vaihdettu ja takasikkin saatu asennettua, ainut pikkuvika mikä jäi häiritseen on että kun lyö sivuräppänät kiinni ne tahtoo vinkua, pitää kokoajan painaa siitä rullasta alaspäin että menee kunnolla kiinni eikä pääse ilma välistä :roll: onko sivurullilla ollenkaan säätöä kun ei ainakaan samalaista näyttänyt olevan mitä keskellä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mitäs meinaat noilla sivurullien säädöillä, mielestäni ne on aika identtiset niiden keskirullien kanssa. Sivujen kanssa käy vaan helposti niin, ettie putki asetu oikein sinne säätökehikkoon vaan jää välistä falskaamaan. Voisko vinkuminen johtua siitä?
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Onkos kukaan irrottanut noita keskiräppänöitä tämmösestä, missä ei oo hanskalokeroa ollenkaan.
Mites sen oikean puoleisen ruuvin irrottaa, vai onko siellä sitä?
Oikealta puolen se kuiten jumii!
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mihkäs siitä hanskalokero on joutunu, onko siinä joku airpäkkihomma? Olethan ne klipsut avannut sieltä sisuksista?
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Saksan insinöörit on suuressa viisaudessaan aatellu, jotta laitethan airpäkki, niin ei tartte tehä hanskalokeroa.
Kyllä sieltä kaikki lipsit on käännelty, mutta ihan sielta oikeasta laidasta tuntuu olevan ko yhtä puuta! :?
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Airpäkki vaan pois edestä, ei ole kiinni kuin yhdellä pitkällä ruuvilla. Jalkatilasta kun kurkkii ylöspäin niin näkyy kojetaulun alapinnassa noin 20mm halkaisijaltaan oleva reikä, siellä on 10mm kannalla oleva ruuvi. Se auki ja bägi lähtee vetämällä pois.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Akun piuha kannattaa toki ottaa pois ennekuin käy bägiin käsiksi.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Sampo N. kirjoitti:Akun piuha kannattaa toki ottaa pois ennekuin käy bägiin käsiksi.
Ei siitä airpakista tarvi johtoja irrottaa, ylettyy lattialle asti johdot kiinni, monesti tullut irrotettua akunkenkä kiinni. Ei siitä akunkengän irrottamisesta tietenkään haittaa ole :D
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Tätähän se mun uneni tiesi, eli lisää purkamista tievossa :x .
Kiittäen poistun täältä kiusaamasta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”