ovipahvin purkaminen

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

ovipahvin purkaminen

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

mistä alkaa ovipahvin purkaminen eli miten se on kiinni.
ikkuna veivi miten irti
entäs kahvat ja näin edespäin, täytys tehdä toi kun joku on siellä välissä, ikkuna ei aukea kuin puoleen väliin ja keskuslukkokaan ei toimi.
kylä lähtee mut mikä
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ikkunaveivi lähtee liu'uttamalla se muovipäällys pois kahvasta.
Sitten lukon kolosta muovisuojuksen ruuvi irti.
Sisäkahvan ympärillä oleva muovi lähtee vetämällä irti.
Sen alta löytyypi yks 6mm pultti, joka avataan myös.
Sisäkahvamekanismista tanko irti, ja sitten kahvasysteemiä eteenpäin tönäämällä se lähtee pois.
Peilikolmion suoja lähtee muistaakseni vetämällä pois myöskin.

Kun nuo on irti, niin pahvi lähtee nostamalla pois paikaltaan.

Tarkentakoon joku, jos jotain oleellista jäi mainitsematta :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jani kirjoitti:Ikkunaveivi lähtee liu'uttamalla se muovipäällys pois kahvasta.
Sitten lukon kolosta muovisuojuksen ruuvi irti.
Sisäkahvan ympärillä oleva muovi lähtee vetämällä irti.
Sen alta löytyypi yks 6mm pultti, joka avataan myös.
Sisäkahvamekanismista tanko irti, ja sitten kahvasysteemiä eteenpäin tönäämällä se lähtee pois.
Peilikolmion suoja lähtee muistaakseni vetämällä pois myöskin.

Kun nuo on irti, niin pahvi lähtee nostamalla pois paikaltaan.

Tarkentakoon joku, jos jotain oleellista jäi mainitsematta :roll:
Tarkennetaan sen verran että laita Jani tämä mekkaan. :wink:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

olispahan taas pitänyt käydä tsekkaamassa ohjeet ennenkuin aloin repimään :x Peilin peitelevyn yläkiinnike hajosi, kun yritin irrottaa levyä nostamalla ylöspäin. Olis pitänyt ensin vetää yläpää irti ja sitten vasta nostaa :x :x :x

No, nyt on sähkölasin moottori pöydällä ja niin sanotusti sähkö haisee.. Eli moottori kaput. Täytyypä alkaa metsästelemään uutta moottoria jostain :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

veppe kirjoitti:olispahan taas pitänyt käydä tsekkaamassa ohjeet ennenkuin aloin repimään :x Peilin peitelevyn yläkiinnike hajosi, kun yritin irrottaa levyä nostamalla ylöspäin. Olis pitänyt ensin vetää yläpää irti ja sitten vasta nostaa :x :x :x

No, nyt on sähkölasin moottori pöydällä ja niin sanotusti sähkö haisee.. Eli moottori kaput. Täytyypä alkaa metsästelemään uutta moottoria jostain :roll:
Miula on ceen takaoven moottori, oiskohan sukua 124:n mosalle? :roll: Jos vaihtas vaikka ilman kulmavaihdetta. :idea:

Halavalla saat jos onnistuu. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Moottori on Bosch ja numero on:

0 130 821 637
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4373
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: ovipahvin purkaminen

Viesti Kirjoittaja kilander »

dieseleid kirjoitti: joku on siellä välissä, ikkuna ei aukea kuin puoleen väliin
Miulla oli kerran sama vika,tupakkakartonki oli menny väliin :shock: .

Tullimies korjasi vian pientä korvausta vastaan :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

HVM kirjoitti:Moottori on Bosch ja numero on:

0 130 821 637
No enpä heti hoksannut moottorin tyyppinumeroa laittaa, mutta ilmeisesti ei käy..
0 130 821 285 on minulla..

Vai oliskohan itse moottori samanlainen, mutta se "vaihde" erilainen :arrow: toimisikohan ristisiitos :roll:
Kaipaa kuvia moottorista :!: Onko noista jossakin netissä luetteloa ja tarkempia speksejä? En ainakaan googlella mitään järkevää löytänyt..
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5213
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Isselläkin tuli viikonloppuna puljailtua noiden paffien kanssa. Toisen takaoven sähkölasi ei talven jälkeen enää mennyt kuin alaspäin :shock: joten sehän piti saada taas toimimaan. Saranan kohdalta oli mennyt johtoja poikki, joten uudet tilalle. Samalla saatoin loppuun lisävaruste numero 611:n asennuksen. :wink:

Pikkuhiljaa alkavat nuo käsinojien sulatejuustokiinnikkeet väsymään, joten pahveihin on upotettu nyt taskullinen leveäkantaisia pikkuruuveja.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämmönenhän se on:

Kuva

Reikien välit on noin 48mm ja 30mm. :roll:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

HVM kirjoitti:Tämmönenhän se on:

Kuva

Reikien välit on noin 48mm ja 30mm. :roll:
Säilytäkkös tuota rintojen vai -liivien välissä :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuo on ollu eukon tissien välissä nyt kuukauden, testataan korroosion eli tissihien kestoa. 8)
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Eipä taida käydä päätellen noista kuvista.
Kuva

Kuva

:roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eipä. :( Sääli sinällään, tuo olisi ollut niin suuressa määrin joutavana että hinnasta ei olisi ainakaan jäänyt kiinni. :(
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

No kävinpähän Tikkakoskelta mersupurkaamosta hakemassa uuden moottorin. Nyt pelaa apukuskin akkuna ensimmäistä kertaa minun aikanani 8)

Tuli samalla napattua mukaan ulkolämpömittarin anturi piuhoinenn ja näytti jopa toimivankin :D Notta onpahan nyt sitten varalla toinen, kun se mjo33400:lta aikanaan saapuu 8)

Ja mitäs vielä :roll: Takalasin pyyhkijän moottori. Tosin korjasin sitten kuitenkin vanhan, eli nyt ois jollekin moottori mulla valmiina. Avasin, putsasin ja rasvasin, joten toimii takuulla pitkään ja liukkaasti :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”