w124 farkku pakettiautoksi
w124 farkku pakettiautoksi
On vähän ollut mielessä,kun on toinenkin lankku,että muuttais tämän farkun pakettiautoksi.Paikkaluku vähenee,nutta verossa vähän voittaa
Kuinka porukka on lukinnut selkänojat? Täytys keksiä helppo ja yksinkertainen lukitus,mikä kelpais katsastussedälle.Eikä tarvitse tärvellä autoa sen takia.
Kuinka porukka on lukinnut selkänojat? Täytys keksiä helppo ja yksinkertainen lukitus,mikä kelpais katsastussedälle.Eikä tarvitse tärvellä autoa sen takia.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Selkänojan voi lukita alas esim. laittamalla niskatuen reikään sopivan metallitapin ja siitä rauta alas ja ruuvilla penkin istuinosan etupuolen alle pystysuoraan peltiin kiinni.
Tai sitten reikänauhaa selkänojassa olevan rollon kiinnikkeen ruuvin alta ja peltiruuvilla em. kohtaan kiinni.
Selkänojien poistaminen ei ole välttämättä järkevää koska ne alaskäännettynä jää tasainen lattia ja äänieristys siltä osin edelleen kunnossa.
Tai sitten reikänauhaa selkänojassa olevan rollon kiinnikkeen ruuvin alta ja peltiruuvilla em. kohtaan kiinni.
Selkänojien poistaminen ei ole välttämättä järkevää koska ne alaskäännettynä jää tasainen lattia ja äänieristys siltä osin edelleen kunnossa.
Dealer sanokin jo mutta selkänojat alas reikänauhalla. Verhoilun alle laittaa sen ruuveilla selkänojaan ni on siisti päällepäin. Jonku pultin alla oli alenpana sitte mulla kii ni ei oo ylimääräsiä reikiä ja ei oo katsureita noi kiinostanu katsastuksissa. Muutoskatastukses varmaa tarkenpaa ettei saa millää meisselillä ja työkalulla kenties ylös selkänojaa? ilma rälläkkä yms siis. Eli poraa ruuveista kantit sileeks vaikka tai nylppää pultista kannan, popniitti tjs. Näin ainaki kerran kuulin ohimennen konttorilla ko joku kyseli samaa siel.
Selkänojan alle jää kans nätti lokero jollekki romulle samalla.
Selkänojan alle jää kans nätti lokero jollekki romulle samalla.
E46 330D & E46 328i
w124farkku pakuksi
Pelkkä nippuside ei taida pykälän mukaan riittää,vaikka sitä tuskin käsin helposti poikki saa.Työstettäessä tulee irrota lastua,niin pop niitit ajavat asiansa hyvin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Reikänauhalla+popniitillä selkänojat lukkoon ala-asentoon. Hyvin on kelvannut.
Selkänojia ei kannata poistaa, melu kasvaa yllättävän paljon. Jos perä sattuu vollottamaan niin sekin kuuluu paljon pahemmin ilman selkänojia.
Selkänojia ei kannata poistaa, melu kasvaa yllättävän paljon. Jos perä sattuu vollottamaan niin sekin kuuluu paljon pahemmin ilman selkänojia.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
aikonaan ku omani muutin niin laitoin penkit nurin ja siihen vaneri pohjalle ja ja pystyyn.
Kaadoin vaan ihan normaalisti penkit ja sitte laitoin 3-4 kulmarautaa torx ruuveilla kiinni
Toisiinsa.sitte turvavyön töpsölit piti irrottaa ei vöitä.
Inssi sano että ne pitää olla niin kiinni että niitä ei saa ihan tuosta vaan pystyyn.
Aika nätti homma oli tehä.harmi ku ei nyt oo kuvia enää ku ei sitä autua ole.
Kulmaraudat olivat siis niitä mitä käytetään esim.raksoilla semmosia peltisiä.
Kaadoin vaan ihan normaalisti penkit ja sitte laitoin 3-4 kulmarautaa torx ruuveilla kiinni
Toisiinsa.sitte turvavyön töpsölit piti irrottaa ei vöitä.
Inssi sano että ne pitää olla niin kiinni että niitä ei saa ihan tuosta vaan pystyyn.
Aika nätti homma oli tehä.harmi ku ei nyt oo kuvia enää ku ei sitä autua ole.
Kulmaraudat olivat siis niitä mitä käytetään esim.raksoilla semmosia peltisiä.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Tästä on peloteltu foorumeilla maailman sivu, täälläkin oli joskus vuonna x "tietoa" että kun eduskunta palaa helmikuussa joululomilta niin pakut on iäksi tehtymesekisti kirjoitti:Onkos tästä kellään tuoretta tietoa, että kannattaako näitä edelleen jatkossakin tehdä, pakuverolliseksi siis. Kun ainakin naapurifoorumilla joku taisi pelotella että verohyöty tulee poistumaan
Jos joskus muuttuu niin muuttuu, sen näkee sitten.
Säästöistä sen verran, että kun aikoinaan omani pakuksi muutin, niin säästöjä kertyi seuraavasti kun vakuutukset olivat IF:issä ja bonukset 55%
Säästöä kertyi mulle siis 1,52 euroa / päivä ja muutoskatsastuksen kulut tuli säästöissä takaisin kahdessa kuukaudessa. Sen jälkeen laariin satoi vain silkkaa säästöäVanja-eno kirjoitti:Kävin tänään muutoskatsastamassa ja rekisteröimässä tuon pakettiautoksi. Seuraavia kustannussäästöjä luvassa:
Käyttövoimavero ennen 1,21 eur / päivä nyt: 0,19 eur/ päivä
Liikennevakuutuksen vuosimaksu alennuksineen ennen 328,81 eur nyt 224,45 eur
osakaskon vuosimaksu ennen 169,58 eur nyt 95,10 eur
Tuosta voi sitten itsekukin laskea mitä säästöä tuli kun maksoi 95 eur muutoskatsastuksesta ja koska alkaa säästöt kilistä omalle tilille
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
w124 farkku pakettiautoksi
Suunnitelma on valmiina,miten penkit lukitaan,jos siihen päädyn.
Kuitenkin iso miinus on tuo paikkaluvun väheneminen.Taloudessa on pari lankkua.Tämä 300td farkku ja 250sedan.Jos saisi tuon sedan mallin muutettua pakettiautoksi,niin se olisi hyvä juttu.Sillä harvoin kulkee,enemmän kuin pari henkilöä.Taas farkku on enemmän reisuauto lomille ja toimii vetoautona veneelle.Minkäs sitten laitat perheen?Mennään kahdella autolla lomareisuun...kannattavaa.Tuolla 250 sedanilla en vielä ole kokeillut,miten vetäis 2000kg kuormaa.Talven ajaksi vois laittaa seisontaan toisen,säästäisi siinäkin jonkun euron.Vaan olis se kumminkin mukavaa,että molemmat lankut olisivat ajossa.Nämä nyt varmoja kulkuneuvoja,mutta aina on toisen pakko lähteä pitemmälle töihin,niin hyvä se vara-autokin olla.
Hankala tilanne
Kuitenkin iso miinus on tuo paikkaluvun väheneminen.Taloudessa on pari lankkua.Tämä 300td farkku ja 250sedan.Jos saisi tuon sedan mallin muutettua pakettiautoksi,niin se olisi hyvä juttu.Sillä harvoin kulkee,enemmän kuin pari henkilöä.Taas farkku on enemmän reisuauto lomille ja toimii vetoautona veneelle.Minkäs sitten laitat perheen?Mennään kahdella autolla lomareisuun...kannattavaa.Tuolla 250 sedanilla en vielä ole kokeillut,miten vetäis 2000kg kuormaa.Talven ajaksi vois laittaa seisontaan toisen,säästäisi siinäkin jonkun euron.Vaan olis se kumminkin mukavaa,että molemmat lankut olisivat ajossa.Nämä nyt varmoja kulkuneuvoja,mutta aina on toisen pakko lähteä pitemmälle töihin,niin hyvä se vara-autokin olla.
Hankala tilanne
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 farkku pakuksi
Aikoinaan toin farkun saksasta ja silloin oli saksan otteessa 2100 vetopaino.
Tuossa sedanissa ei varmaan ole,kuin 1500kg.Muutenkin pienenpi pata ilman ahdinta ja onko laatikkokin heikompi?
Voipi olla,että mennään näillä vanhoilla ehdoilla edelleen.Mahtuu porukkaa kyytiin ja saa kiskoa kärryä.
Mielessä on ollut vaihtoa ihan oikeeseen pakettiautoonkin.Vaan eipä niissäkään paikkoja,kuin kolmelle.Eikä laitetusta lankusta raaski luopua.
Tuossa sedanissa ei varmaan ole,kuin 1500kg.Muutenkin pienenpi pata ilman ahdinta ja onko laatikkokin heikompi?
Voipi olla,että mennään näillä vanhoilla ehdoilla edelleen.Mahtuu porukkaa kyytiin ja saa kiskoa kärryä.
Mielessä on ollut vaihtoa ihan oikeeseen pakettiautoonkin.Vaan eipä niissäkään paikkoja,kuin kolmelle.Eikä laitetusta lankusta raaski luopua.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95