sedan 124:sen takaluukun....
sedan 124:sen takaluukun....
sukaisu väkisin, olikos se niin että takapenkki pois ja imemään/puhaltamaan ja silleen toivomaan että aukenee
Mutta jos ei sillätavallakaan aukene...mitenkäs sitte saan auki sen verran että pääsen ronkkimaan sitä lukkoa hilppeineen
Hattuhyllyssä EI ole reikää EA kannen alla, kun ei ole taksimalli, kaiutin reijät on nii pieniä ettei niistä mahdu näpit tai muukaan tilitukkua ohuempi sisään, vai loppukädessä poraanko lukkopesän auki ja sitä kautta tökin sen lukituskielen auki ja näen mikä siellä kanittaa vastaan, eilen aukes ja tänään ei...eikä auttanu lämmittäminen..eikä crc:n ruikkiminen lukkopesän kautta.
Koitan sitä imu/puhallus systeemiä ensin..kunhan kohta ehdin, mutta jos se ei auta.
Mutta jos ei sillätavallakaan aukene...mitenkäs sitte saan auki sen verran että pääsen ronkkimaan sitä lukkoa hilppeineen
Hattuhyllyssä EI ole reikää EA kannen alla, kun ei ole taksimalli, kaiutin reijät on nii pieniä ettei niistä mahdu näpit tai muukaan tilitukkua ohuempi sisään, vai loppukädessä poraanko lukkopesän auki ja sitä kautta tökin sen lukituskielen auki ja näen mikä siellä kanittaa vastaan, eilen aukes ja tänään ei...eikä auttanu lämmittäminen..eikä crc:n ruikkiminen lukkopesän kautta.
Koitan sitä imu/puhallus systeemiä ensin..kunhan kohta ehdin, mutta jos se ei auta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tuli pimeätä...uloskin, menee huomiselle kontin aukasu, sen verran kuuntelin ja kämmenellä peltiä vasten koitin niin eipä tunnu minkäänlaista eloa lukon vierellä, voipi kyllä olla umpijäässäkin...tai se kieleke väärässä asennossa tms juttua, kun pariinki kertaan kanittanu kiinni laittaessa, mutta silloin siellä on esteenä ollu hiekotus sepelin kivi...tai mutteri.....tai pultti...tai jotaki aivan muuta.
Huomenna jatkuu pähkäily.
Huomenna jatkuu pähkäily.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Jäätynyhän se oli, ja paskainen, se sonta esti lukon kunnollisen toiminnan.
Nyt oon sitä pustaillu ja on motikkä kuivumassa, kysymys on kuitenkin se että kuin se lukkopatruunan saa sieltä pesästä pois
Nyt oon sitä pustaillu ja on motikkä kuivumassa, kysymys on kuitenkin se että kuin se lukkopatruunan saa sieltä pesästä pois
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Juu pitää sitä lukkopesää kääntää...avaimella
Siihen sopivaa avainta ei vaan ole, ainakaan mulla, jokatapauksessa sain irti sen mötikän sieltä ahtaasta kolosta ja kun se oli kädessä niin tein pesun sille ja sontaa tuli vallan helkutisti, mutta se lukkopesä kanitti edelleen, siittä sitten jatkoin tutkimista ja aikani räpellettyäni ja lievää voimaa käyttäen sain koko lukkopesän pois kolostaan, sen takasin laittaminen ei oo sitten yhtään helppoa......paitti jos omaa tulitikun ohuet ja kokoiset sormet ja hyvän kohdevalon jossa on valokaista noin 4mm kokoinen.
Kuten todettua, se ei helppoa ole sitä lukkopesää edes purkaa, väkisinkään en saanu haittoja rikki, ei auttanu poraaminen eikä väkisin vääntäminen...niinkuin ovien lukkopesien kanssa voi tehdä, noo sitte palo hermo ja aloin laittamaan sen verran kasaan koko höskää että se nyt jotenkin toimi....siis luulin ainakin niin, mutta eihän kaikki aina mene niinkuin on ajatellu.
Aikani tyrkin reikään sitä lukkopesää ja kovasti ihmettelin kun ei mene, ei sitten millään, no fikkarilla sain valaistusta ja totesin että siellä on samanlainen "nypy" ku virranjakajassa, sen tarkoituksena on työntää se lukitus auki ja sen edessä on keskuslukitukseen kuuluva ratas ja sen liikkumisen estävä hälpätin, sellanen valkoinen ja muovinen, no kun en niitä saanu oikeille kohdille niin ravistelin ja kääntelin aikani ja sain ne tulemaan vi...pois sieltä haitoilta, no sitten kattelin tarkemmin ja totesin että se "nypy" on jotenkin ihme asennossa eikä meinaa pysyä siinä keskellä, taas aikani ohuella ruuvarilla tökittyäni ja noiduttuani totesin ettei se ikinä enään pysy paikallaan koska sen ympärillä oleva muovinen kannake on rikki toisesta päästä ja jousi vääntää sitä vinoon...joten siitäkin tuli turha osa
Nyt on sitten lukkopesästä poistettu turhia ja ylimääräisiä osia sen verran että takaluukku aukeaa aina tarvittaessa ja riittävän pitkää puutappia käyttäen eli takaluukulle on puusepän avain.
Turhaa toimenpide koko hässäkän irrottaminen sinänsä, kun ois sen saanu rasvattua sen hässäkän kiinni ollessa, mutta tulipahan todettua etten ainakaan minä saanu auki takakontin lukkopesää, itse lukon kyllä sain muovisesta kolostaan pois, mutta yhtään siellä olevaa ratasta tai muutakaan kirpunkokoista osaa en saanu paikalleen, sen lukkopesän paikallaan pitävän lukkoprikankin löysin, vaikka siitä oli jo tulossa SPROINGGG mallinen sen lentäessä lujaa ohimoni ohitse.
Sitä lukkohässäkkää saa tarjota, siinä ei tarvii olla avainta mukana, kunhan se toimii ja saa keskusluko toimimaan.
Siinä se tämä päivä sitten menikin, enään se pitää laittaa takasin kiinni se lukko hässäkkä
Siihen sopivaa avainta ei vaan ole, ainakaan mulla, jokatapauksessa sain irti sen mötikän sieltä ahtaasta kolosta ja kun se oli kädessä niin tein pesun sille ja sontaa tuli vallan helkutisti, mutta se lukkopesä kanitti edelleen, siittä sitten jatkoin tutkimista ja aikani räpellettyäni ja lievää voimaa käyttäen sain koko lukkopesän pois kolostaan, sen takasin laittaminen ei oo sitten yhtään helppoa......paitti jos omaa tulitikun ohuet ja kokoiset sormet ja hyvän kohdevalon jossa on valokaista noin 4mm kokoinen.
Kuten todettua, se ei helppoa ole sitä lukkopesää edes purkaa, väkisinkään en saanu haittoja rikki, ei auttanu poraaminen eikä väkisin vääntäminen...niinkuin ovien lukkopesien kanssa voi tehdä, noo sitte palo hermo ja aloin laittamaan sen verran kasaan koko höskää että se nyt jotenkin toimi....siis luulin ainakin niin, mutta eihän kaikki aina mene niinkuin on ajatellu.
Aikani tyrkin reikään sitä lukkopesää ja kovasti ihmettelin kun ei mene, ei sitten millään, no fikkarilla sain valaistusta ja totesin että siellä on samanlainen "nypy" ku virranjakajassa, sen tarkoituksena on työntää se lukitus auki ja sen edessä on keskuslukitukseen kuuluva ratas ja sen liikkumisen estävä hälpätin, sellanen valkoinen ja muovinen, no kun en niitä saanu oikeille kohdille niin ravistelin ja kääntelin aikani ja sain ne tulemaan vi...pois sieltä haitoilta, no sitten kattelin tarkemmin ja totesin että se "nypy" on jotenkin ihme asennossa eikä meinaa pysyä siinä keskellä, taas aikani ohuella ruuvarilla tökittyäni ja noiduttuani totesin ettei se ikinä enään pysy paikallaan koska sen ympärillä oleva muovinen kannake on rikki toisesta päästä ja jousi vääntää sitä vinoon...joten siitäkin tuli turha osa
Nyt on sitten lukkopesästä poistettu turhia ja ylimääräisiä osia sen verran että takaluukku aukeaa aina tarvittaessa ja riittävän pitkää puutappia käyttäen eli takaluukulle on puusepän avain.
Turhaa toimenpide koko hässäkän irrottaminen sinänsä, kun ois sen saanu rasvattua sen hässäkän kiinni ollessa, mutta tulipahan todettua etten ainakaan minä saanu auki takakontin lukkopesää, itse lukon kyllä sain muovisesta kolostaan pois, mutta yhtään siellä olevaa ratasta tai muutakaan kirpunkokoista osaa en saanu paikalleen, sen lukkopesän paikallaan pitävän lukkoprikankin löysin, vaikka siitä oli jo tulossa SPROINGGG mallinen sen lentäessä lujaa ohimoni ohitse.
Sitä lukkohässäkkää saa tarjota, siinä ei tarvii olla avainta mukana, kunhan se toimii ja saa keskusluko toimimaan.
Siinä se tämä päivä sitten menikin, enään se pitää laittaa takasin kiinni se lukko hässäkkä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kävi niinko vanhalle isännälle kun kuselle meni hevoshaan viereen, hevosetki alko nauramaan, niin minäkin
Laitoin ehjemmän lukon paikoilleen, se holahti ihmeen hyvin paikalleen, ei kestäny ku 5 minuuttia se sinne ängetä
Sitte kylmäkokeilua ja tuntu toimivan
Sitte löin luukun umpeen No ny se sitten on kiinni...eikä aukene
Syykin on selvillä, se jäi vetämättä "auki" asentoon se keskuslukituksen "tappi", siis se joka menee siihen sylinteriin joka vetää sen auki ja kiinni......joten ny se on kiinni........ja pysyy...........kunnes alan irroittelemaan takapenkin selkänojaa ja hattuhyllyä.....tai rikon toisen takavalon.
Sen siittä saa ku ilman ajatusta vaan menee tekemään......tai siis ilman sitä voitelunestettä....ja kiireellä.
Noo, mutta ny on joulu ja asioilla pitää lähteä käymään, ainakin se on lukossa....se takaluukku, ainut häiritsevä vika siinä on ny se valo..... se ny palaa ja kuluttaa akkua siellä valaisten suht tyhjää takakonttia....eikä se sammu kun ei oo niitä piuhoja kiinni....tai en minä tiedä mistä se sammuu...kun en oo löhöilly takakontissa kattomassa, mutta sen näkee aamuisin kun kontin keskellä on kuiva kohta vaikka ikkunet on huurussa tai märkinä...kun ei täällä mitään luntakaan ole...onneks
Ei muuta kuin HYVÄÄ JOULUA Rakkaille lukijoille.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Onko tuonne takaluukkuun muuta pääsyä kun takalampun tai hattu hyllyn kautta
Lukon aukiporaaminen kun ei tule kysymykseenkään.
Lukon aukiporaaminen kun ei tule kysymykseenkään.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
dealer kirjoitti:Phah, nuotio vaan perän alle ja kinkun syöjien kysellessä miten se on savustettu kertoo että "ette kuitenkaan uskoisi"...
Ei kyselijät usko kuitenkaan
Meillä ei tänäkään vuonna ole joulukinkkua, vaan paljon parempaa, ihan riistaa ja villisikaa on joulupöydässä, ainut mikä puuttuu on se jouluKALJA, ei siis olut vaan ihan kotona tehty kalja, se jää tänävuonna puuttumaan.........jollei sellasta ny tänään tai huomenna taas tuoda.
Muuten on kaikki valmistelut tehty, riistalintuja menee alkuillasta uuniin ja sikafilee aamusella, huominen aamupäivä meneekin sitte ruokaa tehdessä ja yhdessä oloa ihmetellessä ja kadonneita kuusen koristeita ettiessä
Takalampun kautta sinne menen tai hattuhyllyn kautta, mutta vietän tässä joulun ny ensin...ja ehkä vuodenvaihteenkin, sitte voi olla että pääsen lämpimään halliin asiaa paremmin tutkimaan...ilman sen suurempaa aikarajoitusta kunhan virka-aikana saan jotakin muuta tehtyä kun kaffetta juotua ja ihmeteltyä ihmisistä tyhjiä halleja.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tänään oli sitte ihan pakko väkisin aukoa se takaluukku, aika helpolla pääsee lukkoon käsiksi kun muistaa miten se siellä on kiinni eikä sitä muoviosaa ole edessä, siis sitä muovi osaa joka on sen aukon levyinen ja 6 nipsuttimella kinni, jos se on eessä ni silloin taitaa mennä lukon poraus hommeleiks.
Työkalut mitä hommassa on tarpeen ovat:
- tasapäinen ja vääntöä kestävä ruuvari suht pitkällä varrella.
-7mm lenkki/kiinto avain
-10mm lenkki/kiintoavain
- vasara
- toinen ruuvari, sellanen joka kestää vääntämistä
- hyvät hermot
- neuvonantajien viereltä poistaminen.
- ehjä takalamppu
Kun ylläolevat toimenpiteet on suoritettu ja työkalut etitty lähimaastoon ja käden ulottuville, voi aloittaa ihmettelemällä sitä mistä aloittaa.
Minä aloitin työntämällä tasapäisen ruuvarin oikean takalampun lasin alle, aikan sitä vääntelin niin sain sen lasi osuuden irti, ehjänähän se ei lähde, mutta eipä sen tarvinnukkaan.
Kun lasi oli irti oli silmien eessä ne polttimot, siinä suurinpiirtein keskellä on se polttimopohjan kiinnitys tappi, sitä varten pitää olla aika ohuet kärkipihdit että sen saa väännettyä AUKI asentoon sitten saa törkkästyä parista polttimosta sen pohjan sisäpuolelle.
Kun se pohja on törkkästy pois eestä niin vasaralla tms lyömä välineellä lyö pohjaa rikki sen verran että mahtuu käsi sisäpuolelle ja sitä kautta vetämään tai työntämään sitä lukitus tappia , kun se on aukastu eikä lukko vieläkään aukene niin hetken ihmettelyn jälkeen käytin ovia lukossa jonka jälkeen aukes lukko ja kontin sai auki.
Siinä lukitustapissa on kierteet siinä päässä joka menee itse imuosaan, en kyllä löytäny syytä miks siinä kierteet pitää olla koska niissä muoviosissa ei vastakierrettä ole, sen vaan törkkästään sinne sisään, mutta jos jää väärään asentoon tai liika pitkäks niin koko lukitus systeemi ei toimi niinko inkenjööri on sen ajatellu toimivan.
Siinä on sellanen keltanen suojus jonka ympärille tuli muovinen suojus ja taas kuuluu siihen imu systeemiin, en tajunnu kuin sitä sais säädettyä niinpä muokkasin sitä keltaista osaa jonka läpi se tappi menee siihen koloseen, ja sain lukon toimimaan jotenkuten eli tarpeeksi.
Koko hommaan meni takalamppujen vaihtojen kanssa kaikkinen taukoineen noin 1,5 tuntia siihen aikaan oli ympäristökin siistitty.
Seuraava toimenpide onkin sitte ettiminen sellaselle vaijeri systeemille että saa sen lukkohässäkän pois sieltä kokonaan ja takakontin aukaisu tehdään auton sisäpuolelta vetimestä vetämällä, se mistä sellasen löydän...en tiedä vielä, pitää käydä arjen koittaessa yhdellä romiksella kattelemassa, jos sais sen tehtyä vaikka konepellin aukaisu systeemistä tai muusta vastaavasta.
Mulle riitti tämä 1 kerta että eka jääty lukko, sitte se oli niin täynnä sontaa ettei pesukaan auttanu samaan se toimintakuntoon, se takaluukku kun pitää aueta just silloin kun siihen on tarvetta, eikä sen aukasuun saa vaikuttaa talvi eikä muutkaan ilmastolliset olosuhteet, muissakaan kulkineissa oon ikinä harmia aiheuttanu väärin tehty lukko, aina oon luukut auki saanu rikkomatta paikkoja.
Mitä oon netistä hintoja katellu niin noin 120-240 euron väliin menee se lukkohässäkän hinta, halvimpiin ei tuu ees avainta mukana, mitä semmosella sitte tekee
Yhtä hinnakkaaks tulee se että vie lukkosepälle koko sen lukkohässäkän, saattaa olla että tulee kalliimmammaks, sitä muovihässäkkää kun ei ole tarkoitettu avattavaksi joten se on kertakäyttö tavaraa..hmph, sanon minä.
Sen tiedän nyt että ainakin meidän mersun takaluukun lukitus systeemi tulee muuttumaan sellaseks ettei enää toiste tarvii sen kanssa taistella.
Niin ja vanhemmissa mersuissa kuuluu olla PORKKANAN VÄRISET VILKUT
Nyt ne on takana, eteen kun vielä ne OIKEAN VÄRISET hommaan niin alkaa mersu näyttämään mersulta eikä haalistuneelta matalalta madolta, ne madallus jouset kun saa kevään aikana lähteä vaikka maata kiertävälle radalle ja tilalle laitetaan semmoset kun siellä on ollu mersun tehtaalta lähtiessä, eipähän enään kolise alusta kiviin eikä kaivonkansiin tai kanttareihin, nyt se osuu jopa hidastus töyssyihin
Työkalut mitä hommassa on tarpeen ovat:
- tasapäinen ja vääntöä kestävä ruuvari suht pitkällä varrella.
-7mm lenkki/kiinto avain
-10mm lenkki/kiintoavain
- vasara
- toinen ruuvari, sellanen joka kestää vääntämistä
- hyvät hermot
- neuvonantajien viereltä poistaminen.
- ehjä takalamppu
Kun ylläolevat toimenpiteet on suoritettu ja työkalut etitty lähimaastoon ja käden ulottuville, voi aloittaa ihmettelemällä sitä mistä aloittaa.
Minä aloitin työntämällä tasapäisen ruuvarin oikean takalampun lasin alle, aikan sitä vääntelin niin sain sen lasi osuuden irti, ehjänähän se ei lähde, mutta eipä sen tarvinnukkaan.
Kun lasi oli irti oli silmien eessä ne polttimot, siinä suurinpiirtein keskellä on se polttimopohjan kiinnitys tappi, sitä varten pitää olla aika ohuet kärkipihdit että sen saa väännettyä AUKI asentoon sitten saa törkkästyä parista polttimosta sen pohjan sisäpuolelle.
Kun se pohja on törkkästy pois eestä niin vasaralla tms lyömä välineellä lyö pohjaa rikki sen verran että mahtuu käsi sisäpuolelle ja sitä kautta vetämään tai työntämään sitä lukitus tappia , kun se on aukastu eikä lukko vieläkään aukene niin hetken ihmettelyn jälkeen käytin ovia lukossa jonka jälkeen aukes lukko ja kontin sai auki.
Siinä lukitustapissa on kierteet siinä päässä joka menee itse imuosaan, en kyllä löytäny syytä miks siinä kierteet pitää olla koska niissä muoviosissa ei vastakierrettä ole, sen vaan törkkästään sinne sisään, mutta jos jää väärään asentoon tai liika pitkäks niin koko lukitus systeemi ei toimi niinko inkenjööri on sen ajatellu toimivan.
Siinä on sellanen keltanen suojus jonka ympärille tuli muovinen suojus ja taas kuuluu siihen imu systeemiin, en tajunnu kuin sitä sais säädettyä niinpä muokkasin sitä keltaista osaa jonka läpi se tappi menee siihen koloseen, ja sain lukon toimimaan jotenkuten eli tarpeeksi.
Koko hommaan meni takalamppujen vaihtojen kanssa kaikkinen taukoineen noin 1,5 tuntia siihen aikaan oli ympäristökin siistitty.
Seuraava toimenpide onkin sitte ettiminen sellaselle vaijeri systeemille että saa sen lukkohässäkän pois sieltä kokonaan ja takakontin aukaisu tehdään auton sisäpuolelta vetimestä vetämällä, se mistä sellasen löydän...en tiedä vielä, pitää käydä arjen koittaessa yhdellä romiksella kattelemassa, jos sais sen tehtyä vaikka konepellin aukaisu systeemistä tai muusta vastaavasta.
Mulle riitti tämä 1 kerta että eka jääty lukko, sitte se oli niin täynnä sontaa ettei pesukaan auttanu samaan se toimintakuntoon, se takaluukku kun pitää aueta just silloin kun siihen on tarvetta, eikä sen aukasuun saa vaikuttaa talvi eikä muutkaan ilmastolliset olosuhteet, muissakaan kulkineissa oon ikinä harmia aiheuttanu väärin tehty lukko, aina oon luukut auki saanu rikkomatta paikkoja.
Mitä oon netistä hintoja katellu niin noin 120-240 euron väliin menee se lukkohässäkän hinta, halvimpiin ei tuu ees avainta mukana, mitä semmosella sitte tekee
Yhtä hinnakkaaks tulee se että vie lukkosepälle koko sen lukkohässäkän, saattaa olla että tulee kalliimmammaks, sitä muovihässäkkää kun ei ole tarkoitettu avattavaksi joten se on kertakäyttö tavaraa..hmph, sanon minä.
Sen tiedän nyt että ainakin meidän mersun takaluukun lukitus systeemi tulee muuttumaan sellaseks ettei enää toiste tarvii sen kanssa taistella.
Niin ja vanhemmissa mersuissa kuuluu olla PORKKANAN VÄRISET VILKUT
Nyt ne on takana, eteen kun vielä ne OIKEAN VÄRISET hommaan niin alkaa mersu näyttämään mersulta eikä haalistuneelta matalalta madolta, ne madallus jouset kun saa kevään aikana lähteä vaikka maata kiertävälle radalle ja tilalle laitetaan semmoset kun siellä on ollu mersun tehtaalta lähtiessä, eipähän enään kolise alusta kiviin eikä kaivonkansiin tai kanttareihin, nyt se osuu jopa hidastus töyssyihin
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Löysin tämän..kin, ja nyt tiedän ettei sitä takaluukun lukkopatruunaa saa esiin ehjänä, kahdella eri kotelolla koitin, kummastakaan sain esiin itse patruunan, mutta itse haittojen purkaminen EI ONNISTU, syynä on se sonta mikä patruunan sisään on vuosien mittaan kertyny, toisesta en saanu edes koko patruunaa purettua niin paljon että oisin ne haitat saanu näkyville, käytin sitten lievää väkeä ja valtaani...vasaraa, talttapäistä ruuvaria...voimaa....talttaa noitumis sanoja, litran vettä...vajaan purkin wd 40:stä, eikä se noussu siltikään muovisesta kolostaan, sahasin sen halki jotta sain itse lukkopesän haittoineen esiin....siinä kohtaa ois pitäny kuva ottaa....vaan en muistanu kiihdyksissäni koko asiaa.
Lukkopesissä oli kummassakin sen verran piinttynyttä mustaa mohkää etten saanu väkisinkään kun yhden haitan esille...senkin kun otin riittävän kuluneet sivuleikkurit ja rälläkällä hioin sivut tarpeeks ohuiksi ja teräviksi jotta sain haitasta otteen, kampeamalla talttaruuvaria vasten sain YHDEN haitan esiin Se oli niin pinttynyttä likaa täynnä etten edes ruuvarilla saanu siihen jälkeäkään, aivan kun olisi ollu pinnassa alustamassaa joka on pintaan kuivunut.
Itse lukkopatruunan kyllä saa esille ja koko muovihökötyksen halkaistua 2 osaan kun lyö yhden tapin läpi, poraa sen yhden lukkoholkin pois ja varovasti vetää sitä pintaa taaksepäin, sen alta paljastuu se lukkopesä...ja muukin lukitusmekanismi, jos se toisenkin törkkäsee läpi niin ns "kantta" irrottaessa lentää parit pienet jouset ja yks isompi......jonnekkin ja sitten sillä lukolla ei teekkään yhtikäs mitään.
Mutta koitettu on, ja tilanne on toivoton, eikä ainakaan täällä Vaasassa kumpikaan auton lukkojen korjaaja luvannu edes miettiä sen korjaamista....uuden hintaa en tullu kysyneeks..kun kumpikin käski ettiä sellasen netin kautta...siis ehjän sellasen
Joten tulin siihen tulokseen että teen siihen luukun aukaisumekanismiin vaijerin joka aukoo luukun kun siittä vetää, ja aukaisuläppä takapenkin jalkotilan nurkille.
Pitää muutakin mersun sisustukselle tehdä niin siinä se samalla löytää paikkansa...kunhan nyt ensin saa mitattua mitä muutoksia tarvii saabin taka-istunten laittaminen mersuun...missä on ilmavuoto kun niskatuet ei laskeudu...miten saa suurinpiirtein ehjänä kylkimuovit irti....mitä vaatii saabin etupenkkien laittaminen mersuun..ja muutama muu juttu
Lukkopesissä oli kummassakin sen verran piinttynyttä mustaa mohkää etten saanu väkisinkään kun yhden haitan esille...senkin kun otin riittävän kuluneet sivuleikkurit ja rälläkällä hioin sivut tarpeeks ohuiksi ja teräviksi jotta sain haitasta otteen, kampeamalla talttaruuvaria vasten sain YHDEN haitan esiin Se oli niin pinttynyttä likaa täynnä etten edes ruuvarilla saanu siihen jälkeäkään, aivan kun olisi ollu pinnassa alustamassaa joka on pintaan kuivunut.
Itse lukkopatruunan kyllä saa esille ja koko muovihökötyksen halkaistua 2 osaan kun lyö yhden tapin läpi, poraa sen yhden lukkoholkin pois ja varovasti vetää sitä pintaa taaksepäin, sen alta paljastuu se lukkopesä...ja muukin lukitusmekanismi, jos se toisenkin törkkäsee läpi niin ns "kantta" irrottaessa lentää parit pienet jouset ja yks isompi......jonnekkin ja sitten sillä lukolla ei teekkään yhtikäs mitään.
Mutta koitettu on, ja tilanne on toivoton, eikä ainakaan täällä Vaasassa kumpikaan auton lukkojen korjaaja luvannu edes miettiä sen korjaamista....uuden hintaa en tullu kysyneeks..kun kumpikin käski ettiä sellasen netin kautta...siis ehjän sellasen
Joten tulin siihen tulokseen että teen siihen luukun aukaisumekanismiin vaijerin joka aukoo luukun kun siittä vetää, ja aukaisuläppä takapenkin jalkotilan nurkille.
Pitää muutakin mersun sisustukselle tehdä niin siinä se samalla löytää paikkansa...kunhan nyt ensin saa mitattua mitä muutoksia tarvii saabin taka-istunten laittaminen mersuun...missä on ilmavuoto kun niskatuet ei laskeudu...miten saa suurinpiirtein ehjänä kylkimuovit irti....mitä vaatii saabin etupenkkien laittaminen mersuun..ja muutama muu juttu
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Taas asiaaan perehtyneenä, tiedän että se takakontin lukon SAA EHJÄNÄ pois kolostaan, koska siinä on 2kpl tappeja, ei ruuveja vaan tappeja, jotka tulee ulos kevyesti naputtelemalla, silloin saa esille sen lukkopatruunan....ja kokoaminen tapahtuu mitä ilmeisemmin päinvastaisessa järjestyksessä...luulisin
Mutta kuinka sen lukkopatruunan aukasee ja turhat haita nyppii pois
Onko kukaan koittanu Avainta ei tietystikkään just sille lukolle ole......varmaan olemassakaan, tai jos on nii jossakin muualla.
Ohuella ruuvarillako väkisin törkkii...vai millä
Kun kääntymään se pitäis saada, sen verran olen tiiraillu, periaate liki sama kun ovien lukkojenkin kanssa, eli kääntäminen ja kun merkit osuu kohdalle, nii ulosveto onnistuu...mut se tarvii sen avaimen...jota ei ole.
Jos ja kun joskus asia selkiintyy, niin laitanpa kuvallisia ohjeita, nyt niitä ei ole...vielä.
Mutta kuinka sen lukkopatruunan aukasee ja turhat haita nyppii pois
Onko kukaan koittanu Avainta ei tietystikkään just sille lukolle ole......varmaan olemassakaan, tai jos on nii jossakin muualla.
Ohuella ruuvarillako väkisin törkkii...vai millä
Kun kääntymään se pitäis saada, sen verran olen tiiraillu, periaate liki sama kun ovien lukkojenkin kanssa, eli kääntäminen ja kun merkit osuu kohdalle, nii ulosveto onnistuu...mut se tarvii sen avaimen...jota ei ole.
Jos ja kun joskus asia selkiintyy, niin laitanpa kuvallisia ohjeita, nyt niitä ei ole...vielä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Nyt se teki sen taas, jämähti kiinni asentoon, syynkin tiedän miks,koska takakontissa touhuttiin huollossa, oma syy.
Nyt EN rikkonut takalamppua, vaan etukäteen kävin romikselta hakemassa ehjemmän lukkosysteemin, yks mikä mulla kotona on, on tutkimis/harjoittelukappale, ja se joka osaa sen takaisin kasata on aika veijari...koska sieltä singahti yks jousi....johonkin
Tälläkertaa rikoin lukkopesän, ja sain pakushkolla ruuvarilla sen lukituksen auki. eikä sitä nyt saa kiinni ilman yhtä kommervenkkiä....eikä kyllä aukikaan.
Olkoon nyt tuommosena, kunnes löydän vaijerilla toimivan lukkosysteemin, vaikka jostakin nipponista, mulle aivan sama, kunhan lukko aukiaa kun haluan,oli pakkasta tai pimeää, sen pitää toimia kun minä haluan, eikä silloin kun sille itselleen sopii.
Vastaanotan hyviä kommetteja ja neuvoja, mutta riisipiirakka ohjettan en tälläkertaa tarvitse, enkä ohjetta kuinka baloilukko hitsataan lukon tilalle, ne on koitettuja juttuja, ja moiset ei tälläkertaa ole valikoimassa eikä vaihtoehtoina.
Nyt EN rikkonut takalamppua, vaan etukäteen kävin romikselta hakemassa ehjemmän lukkosysteemin, yks mikä mulla kotona on, on tutkimis/harjoittelukappale, ja se joka osaa sen takaisin kasata on aika veijari...koska sieltä singahti yks jousi....johonkin
Tälläkertaa rikoin lukkopesän, ja sain pakushkolla ruuvarilla sen lukituksen auki. eikä sitä nyt saa kiinni ilman yhtä kommervenkkiä....eikä kyllä aukikaan.
Olkoon nyt tuommosena, kunnes löydän vaijerilla toimivan lukkosysteemin, vaikka jostakin nipponista, mulle aivan sama, kunhan lukko aukiaa kun haluan,oli pakkasta tai pimeää, sen pitää toimia kun minä haluan, eikä silloin kun sille itselleen sopii.
Vastaanotan hyviä kommetteja ja neuvoja, mutta riisipiirakka ohjettan en tälläkertaa tarvitse, enkä ohjetta kuinka baloilukko hitsataan lukon tilalle, ne on koitettuja juttuja, ja moiset ei tälläkertaa ole valikoimassa eikä vaihtoehtoina.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Joo, minä tuossa toissa talvena -29c pakkasessa porasin ne haitat sieltä hemmettiin.
Ihan hyvin meni tuommosella 10mm kobolttiterällä, kun vaan ei painanut yhtään, yksi terä katkesi.
Sain luukun auki "avaimella" ja koko paskan pöydälle.
Sieltä nappailin haitat pois ja jätin lukkopesän pohjaan ruuvvarille paikan.
Lätkäisin sen avaimen reijjän lipuskan paikalleen ja siinä se.
Saa auki kun tahtoo.
Vaan eipä perkele ole sen jälkeen temppuillut.. minä vihaan koko sydämmestäni sitä kontin lukko systeemia
Ihan hyvin meni tuommosella 10mm kobolttiterällä, kun vaan ei painanut yhtään, yksi terä katkesi.
Sain luukun auki "avaimella" ja koko paskan pöydälle.
Sieltä nappailin haitat pois ja jätin lukkopesän pohjaan ruuvvarille paikan.
Lätkäisin sen avaimen reijjän lipuskan paikalleen ja siinä se.
Saa auki kun tahtoo.
Vaan eipä perkele ole sen jälkeen temppuillut.. minä vihaan koko sydämmestäni sitä kontin lukko systeemia
® Mesen linttaklubi