ruostesuojaus

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
seppo.t

ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja seppo.t »

Kiitos teille! Lomat on vietetty ja vielä ihan mukavatkin! HR:n jousilla auto on loistava ajettava. Mutta nyt kun syksy on tulossa ja olisi autonosturi käytettävissä! Pitäisi vähän kysellä. Ajattelin pitää vanhuksen ajokunnossa niin kauan kuin mahdollista.Miten hoidan alustan ruostesuojauksen? Millä aineilla? Onko joitain paikkoja tai toimenpiteitä joihin pitää kiinnittää erityistä huomiota?En minä näissä hommissa yksin pärjää, mutta kai sitä apua saa jos uskaltaa kysyä? Auto on 230 coupe 1988 ja se on kunnossa, mutta jos sille vielä jotenkin saisi rippikouluiän verran lisäaikaa niin olisin suhtkoht tyytyväinen!
stanger
Tolokun mies

Viesti Kirjoittaja stanger »

haluatko tehdä homman itse...?
Liikkeessä perivät hommasta palttiarallaa 500euroa.

Kyllähän homman voi itsekkin suorittaa, ja eihän se vaativa ole...ainoastaan hieman aikaa vievä.
Itse olen hoidellut homman näin:

1.Auton alustan pesu (painepesurilla).
2.Tarkastetaan mahd. ruostevauriot\alustamassa lähtemä kohdat.
3.Puhdistetaan ruostelaikut (hiekkapuhallus tms) päälle ruosteenestomaali,päällymaali ja massa. (standoxin tuotteisiin olen itse luottanut)
4.Ruutaa palkkeihin ja koteloihin kotelosuoja ainetta reilusti.

Jos intoa oikein riittää niin käytä sisälokasuojatkin irti ja puhdista p*skat sieltä pois...yleensähän siellä sitä riittää.
Onko autoa koskaan massautettu? jos ei niin suosittelen kylllä lämpimästi jos meinaat sillä ympärivuotisesti ajaa.

(samalla tohinalla kannattaa kotelosuojailla kaikki muutkin mahdolliset paikat,kuten ovet jne..)
BMW E31 V12
Tenta
Herrasmies

Viesti Kirjoittaja Tenta »

---
Viimeksi muokannut Tenta, 13.6.2011 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruoja
Listeria-spesialisti

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Itse olen kompuralla pukannut palkkeihin ja oviin yms. koteloihin paineilmatyökaluöljyä. Ei haise, mutta anna rauhassa valua pois päivän verran. Pohjaan junttasin avohammasratasrasvaa, myös kompuralla, ohensin liuotinpesuaineella. Ihmetteleehän ne vähän katsastuksessa, mutta ei varmasti lahoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”