lasinpyyhkijän huolto-ohje
Tuota hommaahan ei olisi muuten tullut tehtyä, mutta lämppärin moottori meni vaihtoon ja uutta moottoria odotellessa jäi sopivasti yksi välipäivä. Otin siis illalla mekanismin kouraan ja insinöörin innostuksella aloin purkamaan nähdäkseni, miten toimii se vipstaakkeli, joka hetkuttaa sitä pyyhkijänsulkaa ylös-alas siinä tuulilasilla neliskanttisen kaltaista muotoa



Sen verran vihjaisen, että siellä on vipua ja niveltä jos jonkinlaista, hammasvälityksiä kahta erilaista, liukupintaa ja liukurullia ja kaikenlaista muuta, mitä vain saksalainen insinööri on keksinyt pistää pakettiin, kun hänelle on kerrottu ohjeeksi: "Suunnittelepas sellainen lasinpyyhkijän mekanismi, joka kestää auton eliniän ja joka maksaa niin paljon, ettei sitä mikään muu autotehdas raaski ottaa käyttöön"

Esimerkki: mekanismin vipstaakin hammasratas on muovia ja sitä vasten oleva hammaskehä on kumia. Ainakaan omassani (mittarissa 350 tkm ja varmaan toinen mokoma jäänyt Ahmedin käteen) ei nuo ko. osat olleet käytännössä lainkaan kuluneet
