Tuulilasinpyyhkijän huolto

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Tuulilasinpyyhkijän huolto

Viesti Kirjoittaja veppe »

Tein sitten ajankulukseni mekkaan taas uuden turhan ohjeen:
lasinpyyhkijän huolto-ohje

Tuota hommaahan ei olisi muuten tullut tehtyä, mutta lämppärin moottori meni vaihtoon ja uutta moottoria odotellessa jäi sopivasti yksi välipäivä. Otin siis illalla mekanismin kouraan ja insinöörin innostuksella aloin purkamaan nähdäkseni, miten toimii se vipstaakkeli, joka hetkuttaa sitä pyyhkijänsulkaa ylös-alas siinä tuulilasilla neliskanttisen kaltaista muotoa :lol: Selvisihän tuo, harmi vain, että en työn tiimellyksessä muistanut niin paljon kuvia näpsiä, joten jos jotakuta kiinnostaa tuon visptaakin toiminta, niin seuratkoon ohjeita ja tutkikoon itse :P :lol:

Sen verran vihjaisen, että siellä on vipua ja niveltä jos jonkinlaista, hammasvälityksiä kahta erilaista, liukupintaa ja liukurullia ja kaikenlaista muuta, mitä vain saksalainen insinööri on keksinyt pistää pakettiin, kun hänelle on kerrottu ohjeeksi: "Suunnittelepas sellainen lasinpyyhkijän mekanismi, joka kestää auton eliniän ja joka maksaa niin paljon, ettei sitä mikään muu autotehdas raaski ottaa käyttöön" :twisted:

Esimerkki: mekanismin vipstaakin hammasratas on muovia ja sitä vasten oleva hammaskehä on kumia. Ainakaan omassani (mittarissa 350 tkm ja varmaan toinen mokoma jäänyt Ahmedin käteen) ei nuo ko. osat olleet käytännössä lainkaan kuluneet :arrow: kun vain siellä voitelua piisaa, niin on takuulla miljoonan kilometrin kestävä osa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mekka-masterin tunnustus meni ilmeisen oikeaan paikkaan, jatkakaa. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”