miten irtoaa virtalukko?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

miten irtoaa virtalukko?

Viesti Kirjoittaja lowmans »

124 230 -89

millä pirulla tuo virtalukko hässäkkä irtoaa kun se vanne on jo irti millä tuo on siinä rattilukko putkessa kiinni, pyörähtelee muttei ala tulemaan ulospäin onko tohon joku kikka? vai vaihranko työkalut isompiin
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Pelkkä lukkopesä vai ihan koko p*ska?

Jos pelkkä pesä, niin onhan sulla se mustan osan muovikehys irti?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

se ihan koko mötikkä
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käännä avain kakkosasentoon ja paina putkessa olevasta reiästä lukkonasta pohjaan, sitten lähtee.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kauhiasti kiitoksia! en tuota mekkaa ymmärtäny tarkistaa kun turhautuminen asiaan oli kuumimmillaan.. mutta missä son se nuppi tahi tappi mitä pitää painaa?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etulaidalla, alakautta kurkkien näkyy.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuolla lukon sisällä on kaksi tollasta lukkoa jotka on molemmin puolin lukkoa. Tollasilla puikoilla ne vapautetaan.

Tässä kuvassa puikko menee lukituslirpakkeen VÄÄRÄLTÄ puolelta eli alapuolelta havainnollistamistarkoituksessa jos puikon viiste on VÄÄRINPÄIN.
KuvaKuva

Tässä kuvassa taas puikko menee oikein lukituslirpakkeen yli. Tässä puikon viiste on OIKEINPÄIN.
Kuva

Eli tästä opimme sen että: Jos puikon viiste on väärinpäin... ei lukko lähede millään ilveellä pois. mutta kun sen kääntää oikeinpäpin, tulee se ulos helposti:

Kuva

Työkalut ja rikkinäinen lukko:
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

Kysytään tässä ketjussa:
Onko virtalukon sylinteri millään muulla lukittuna kuin lukituslirpakkeella? Virtalukko jumittu, näytin vähän poraa ja sain sylinterin etummaisen levyn pyörähtämään sen verran, että sain puikot sisään. Ei vaan tule sylinteri ulos! Avain on edelleen 0 asennossa. Rattilukko ei ole päällä.
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Minä ihan muistelisin, että se avain pitää saada kääntymään, muuten ei tule ehjänä
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Joo. Se musta holkki pysyy lukittuna, jos lukko ei pyörähdä I-asentoon.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

Kiitos! Jatkan taistelua huomenna! :D
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

VT kirjoitti:Kiitos! Jatkan taistelua huomenna! :D
Jos saat siitä mustasta holkista sen etuosan pois vaikka Dremelillä, niin sen jälkeen saa lukkopesän pois (lukituslirpake auki sillä työkalulla), jonka jälkeen pyöräytetään virta I-asentoon. Sen jälkeen saa lopun holkin pois. Näin siis, jos siis ei ole itse lukkorunko jumissa, niinkuin serkkutytön autossa. Piti repiä rattiputkikin mäelle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

Roisto kirjoitti:
VT kirjoitti:Kiitos! Jatkan taistelua huomenna! :D
Jos saat siitä mustasta holkista sen etuosan pois vaikka Dremelillä, niin sen jälkeen saa lukkopesän pois (lukituslirpake auki sillä työkalulla), jonka jälkeen pyöräytetään virta I-asentoon. Sen jälkeen saa lopun holkin pois. Näin siis, jos siis ei ole itse lukkorunko jumissa, niinkuin serkkutytön autossa. Piti repiä rattiputkikin mäelle.

t.
Risto
Näinhän siinä kävi, että joutu leikkaamaan holkin palasiksi. 8)
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

Moikka! Se on tuo muisti niin hyvä. :) Missäs järjestyksessä noi dieselin virtalukolle tulevat alipaineletkut piti olla? Vai sammuuko auto, jos letkut on väärin päin?
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

VT kirjoitti:Moikka! Se on tuo muisti niin hyvä. :) Missäs järjestyksessä noi dieselin virtalukolle tulevat alipaineletkut piti olla? Vai sammuuko auto, jos letkut on väärin päin?


Tosta kuvasta löyty vastaus!

Kuva
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

Moikka!
Virtalukonsylinterin vaihdon jälkeen auto sammuu huonosti! Kun kääntään virrat nollaan auto käy vielä n.4 sekunttia. Virtalukon alipaineventtiilin letkut on oikein päin. Itse epäilen, että alipaineventtiiliin on päässät roskaa, kun virtlukkoa on porattu ja sylinterin lukitusholkki on leikelty kappaleiksi! Vai voiko olla vielä jotain mikä on mennyt pieleen?
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

sammutusventtiili ei pelaa enää täysin?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkä virta-avain katkesi parkkipaikalla. Mulla on tallilla varalle koko rattilukkomötikkä mutta pitäisi saada vanha pois ja rattilukko on nyt ongelmana ku ei irtoo ennen ku saan sen pois ja painettua sitä pientä nastaa siitä kyljestä...

Nyt oon hetken porannut ja pesä aika romuna mutta pitääkö vielä jatkaa vai jäikö multa jotakin tekemättä?

esim musta kansi on vielä paikoillaan siinä pesän ulkokuoressa.

Avainpesän "kansi" kääntyi taistelun jälkeen 1 asentoon mutta pesä ei lähtenyt irti ja sanottiin että koko avain pitää kääntää että saa irti :evil:
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hiot sen nastan pois. Turha porailla lukkopesää. Ei haittaa vaikka tulee viereen pikku vaurioita, pantahan sen kiristää paikalleen.
wiimax.fi
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Täytyy irroittaa ratti että pääsee poraa paremmin sen nastan :?

Jatkan huomenna ku töistä pääsen mut kuis ne muovit olikaan kiinni ratin ympärillä?


EDIT:

Nyt on porattu se pikkutappi irti ja lähti lukko/akseli pois MUTTA en saa sitä virtalukon johdollista muovipohja perää irti.. johtuuko ku käännetty avainta? missä asennossa pitäisi olla? HELP!
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”