w124 farkku pakettiautoksi

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 farkku pakettiautoksi

Viesti Kirjoittaja petromax »

On vähän ollut mielessä,kun on toinenkin lankku,että muuttais tämän farkun pakettiautoksi.Paikkaluku vähenee,nutta verossa vähän voittaa :lol:

Kuinka porukka on lukinnut selkänojat? Täytys keksiä helppo ja yksinkertainen lukitus,mikä kelpais katsastussedälle.Eikä tarvitse tärvellä autoa sen takia.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

ota selkänojaki irti niin ei tartte kötöstellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Selkänojan voi lukita alas esim. laittamalla niskatuen reikään sopivan metallitapin ja siitä rauta alas ja ruuvilla penkin istuinosan etupuolen alle pystysuoraan peltiin kiinni.
Tai sitten reikänauhaa selkänojassa olevan rollon kiinnikkeen ruuvin alta ja peltiruuvilla em. kohtaan kiinni.

Selkänojien poistaminen ei ole välttämättä järkevää koska ne alaskäännettynä jää tasainen lattia ja äänieristys siltä osin edelleen kunnossa.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Dealer sanokin jo mutta selkänojat alas reikänauhalla. Verhoilun alle laittaa sen ruuveilla selkänojaan ni on siisti päällepäin. Jonku pultin alla oli alenpana sitte mulla kii ni ei oo ylimääräsiä reikiä ja ei oo katsureita noi kiinostanu katsastuksissa. Muutoskatastukses varmaa tarkenpaa ettei saa millää meisselillä ja työkalulla kenties ylös selkänojaa? ilma rälläkkä yms siis. Eli poraa ruuveista kantit sileeks vaikka tai nylppää pultista kannan, popniitti tjs. Näin ainaki kerran kuulin ohimennen konttorilla ko joku kyseli samaa siel.

Selkänojan alle jää kans nätti lokero jollekki romulle samalla. :wink:
E46 330D & E46 328i
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124farkku pakuksi

Viesti Kirjoittaja petromax »

Pelkkä nippuside ei taida pykälän mukaan riittää,vaikka sitä tuskin käsin helposti poikki saa.Työstettäessä tulee irrota lastua,niin pop niitit ajavat asiansa hyvin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Luulen ettei nippari riitä, ainakkaa muovinen.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Reikänauhalla+popniitillä selkänojat lukkoon ala-asentoon. Hyvin on kelvannut.

Selkänojia ei kannata poistaa, melu kasvaa yllättävän paljon. Jos perä sattuu vollottamaan niin sekin kuuluu paljon pahemmin ilman selkänojia. :tuumaus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

aikonaan ku omani muutin niin laitoin penkit nurin ja siihen vaneri pohjalle ja ja pystyyn.
Kaadoin vaan ihan normaalisti penkit ja sitte laitoin 3-4 kulmarautaa torx ruuveilla kiinni
Toisiinsa.sitte turvavyön töpsölit piti irrottaa ei vöitä.
Inssi sano että ne pitää olla niin kiinni että niitä ei saa ihan tuosta vaan pystyyn.
Aika nätti homma oli tehä.harmi ku ei nyt oo kuvia enää ku ei sitä autua ole.
Kulmaraudat olivat siis niitä mitä käytetään esim.raksoilla semmosia peltisiä.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Onkos tästä kellään tuoretta tietoa, että kannattaako näitä edelleen jatkossakin tehdä, pakuverolliseksi siis. Kun ainakin naapurifoorumilla joku taisi pelotella että verohyöty tulee poistumaan :?: :roll:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

No enno kuullu mistään tommosta. Liekkö väärin ymmärretty joitakin veromuutoksia?

Eiköhän noita kannata muutella jos esim s124:n yli 700€ perus + käyttövoimavero tippuu ~320€ per vuos.
E46 330D & E46 328i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mesekisti kirjoitti:Onkos tästä kellään tuoretta tietoa, että kannattaako näitä edelleen jatkossakin tehdä, pakuverolliseksi siis. Kun ainakin naapurifoorumilla joku taisi pelotella että verohyöty tulee poistumaan :?: :roll:
Tästä on peloteltu foorumeilla maailman sivu, täälläkin oli joskus vuonna x "tietoa" että kun eduskunta palaa helmikuussa joululomilta niin pakut on iäksi tehty :mrgreen:
Jos joskus muuttuu niin muuttuu, sen näkee sitten.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Säästöistä sen verran, että kun aikoinaan omani pakuksi muutin, niin säästöjä kertyi seuraavasti kun vakuutukset olivat IF:issä ja bonukset 55%
Vanja-eno kirjoitti:Kävin tänään muutoskatsastamassa ja rekisteröimässä tuon pakettiautoksi. Seuraavia kustannussäästöjä luvassa:

Käyttövoimavero ennen 1,21 eur / päivä :arrow: nyt: 0,19 eur/ päivä

Liikennevakuutuksen vuosimaksu alennuksineen ennen 328,81 eur :arrow: nyt 224,45 eur

osakaskon vuosimaksu ennen 169,58 eur :arrow: nyt 95,10 eur

Tuosta voi sitten itsekukin laskea mitä säästöä tuli kun maksoi 95 eur muutoskatsastuksesta ja koska alkaa säästöt kilistä omalle tilille :lol:
Säästöä kertyi mulle siis 1,52 euroa / päivä ja muutoskatsastuksen kulut tuli säästöissä takaisin kahdessa kuukaudessa. Sen jälkeen laariin satoi vain silkkaa säästöä :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Juu mää en laittanu vakuutusmaksu säästöjä tohon ko enno itte katastanu pakuks autoa ni en tiiä mitä se vakuutuksis tekkee. Samalaiset vakuutukset oli aikalailla entises sedanissa minusta.
E46 330D & E46 328i
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 farkku pakettiautoksi

Viesti Kirjoittaja petromax »

Suunnitelma on valmiina,miten penkit lukitaan,jos siihen päädyn.

Kuitenkin iso miinus on tuo paikkaluvun väheneminen.Taloudessa on pari lankkua.Tämä 300td farkku ja 250sedan.Jos saisi tuon sedan mallin muutettua pakettiautoksi,niin se olisi hyvä juttu.Sillä harvoin kulkee,enemmän kuin pari henkilöä.Taas farkku on enemmän reisuauto lomille ja toimii vetoautona veneelle.Minkäs sitten laitat perheen?Mennään kahdella autolla lomareisuun...kannattavaa.Tuolla 250 sedanilla en vielä ole kokeillut,miten vetäis 2000kg kuormaa.Talven ajaksi vois laittaa seisontaan toisen,säästäisi siinäkin jonkun euron.Vaan olis se kumminkin mukavaa,että molemmat lankut olisivat ajossa.Nämä nyt varmoja kulkuneuvoja,mutta aina on toisen pakko lähteä pitemmälle töihin,niin hyvä se vara-autokin olla.
Hankala tilanne
:shock:
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Niija saako vettää ees 2000kg kärryä jos oikeesti sen painaa. "harvassa" lankussa kaiketi on 2100kg massat papereissa et saa nykiä perässä.

Esim monessa farkussa on 1900kg ja mulla 2100kg vaikka täysin sama auto. Hyvä suomi.
E46 330D & E46 328i
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 farkku pakuksi

Viesti Kirjoittaja petromax »

Aikoinaan toin farkun saksasta ja silloin oli saksan otteessa 2100 vetopaino.
Tuossa sedanissa ei varmaan ole,kuin 1500kg.Muutenkin pienenpi pata ilman ahdinta ja onko laatikkokin heikompi?
Voipi olla,että mennään näillä vanhoilla ehdoilla edelleen.Mahtuu porukkaa kyytiin ja saa kiskoa kärryä.
Mielessä on ollut vaihtoa ihan oikeeseen pakettiautoonkin.Vaan eipä niissäkään paikkoja,kuin kolmelle.Eikä laitetusta lankusta raaski luopua.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”