Matka- ja trippimittari ei toimi

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Matka- ja trippimittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Onkohan tää nyt oikee paikka? no laitetaan nyt tänne kuitenkin.
Tuossa äsken ajellessa huomasin, että trippimittari on jymähtäny 70,2 kilometrin kohdalle. Nollasinkin sen, mutta ei auttanu. Sitten aloin matkamittaria tiirailla, niin pyssäyksissä on sekin. HÖ. Nopeus mittari toimii kuitenkin niinkun pitää. Missä mahtas vika olla?
Eikö mittaristo kestä kuin 445 385 kilometriä? Mikä yheinen osa noilla mittareilla on ja voiko sitä korjata?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

varmaan se perinteinen kakkoslankun vika.. :roll:
otappa mittaristo irti ja pura se--->kattele sitä matkamittarin "pääakselia",koska se on todennäköisesti luiskahtanut paikoiltaan juuri sen verran ettei saa hammaskosketusta... sanoinkohan tarpeeksi hankalasti :oops:
BMW E31 V12
Avatar
teaa
Viestit: 29
Liittynyt: 30.5.2006 12:12
Paikkakunta: Etelämmässä kun Helsinki

Viesti Kirjoittaja teaa »

Joo.

Itse oon just räpeltäny saman oireen kanssa ja mittari on käyny auki ainakin kolme kertaa viikon aikana :oops:
Aina, kun sain akselin paikalle, niin toimi jonkun 30 kilsaa ja sitten taas tyssäs. No, viimein vahvistelin akselin kiinnipysymistä omaviritteisillä tukipaloilla. Kumaankin päähän "stopparit", ettei akseli pääse liikkumaan kumpaankaan suuntaan liikaa. Homma toiminu nyt kolmesataa kilsaa :o

Ja näyttäs siltä, että toi patentti toimii :lol: :lol:
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän

W124 260E, Aut 87
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ÄÄÄ,kun tökkii tämä foorumi,viestit jää jonnekin matkan varrelle tai sitten ne tulee kahteen kertaan...

Eli yritin tuossa jo aikaisemmin sanoa että 99% tuo akselivika siinä mittarissa on.Omasta tökkäsin akselin vain takasin paikalleen ja muutaman sata kilometriä pysyi...Sitten tein vain saman uudestaan ja mittari on toiminut vuosia/kymmeniä tuhansia km.Joku tuollainen tukipatentti siihen olisi kai hyvä rakennella,akselin pitää muistaakseni vaan päästä pyörimään vapaasti?

Joskushan tuosta oli juttua että jos trippimittarin nollaa vauhdissa niin se voi aiheuttaa tuo akselin irtoamisen...en tiedä onko niin mutta itse olen siitä lähtien nollaillut sen parkissa.
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

En nyt muista minkä automerkin ohjekirjassa oli maininta että trippimittari on nollattava auton ollessa paikoillaan. Eli jotain perää voi tuossakin olla.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kiitos neuvoista. Tuo akseli oli tosiaan luiskahtanu toisesta päästään pois paikoiltaan. Käytiin Sivosen kanssa ajamassa n. 70 km.n lenkki ja trippiin tuli kokonaista 4 kilometriä, tästä sisuuntuneina purettiin ja korjattiin mittaristo.
Tulipa korjattua myös ekonoomi-mittari samalla 8)
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Kuinka pirulla toi mittaristo lähtee irti?.. :x

tunkin pääni kuskin jalkaitilaa sinne polkimienvälii mut kauheen ahtaan näköstä oli..:D

luin muistaakseni alfamerin kirjasta et mittariston irrotus tarttis jonku koukun..:D

ja sopiiks -87 200Dhen kiekkamittarillinen mittaristo?..:D

ja mikähän mahto viedä mittarivalastuksen.. ei auta vaiks veivaa sitä vastusta.. veihdekaavion ja lämmönsäätöpipstaakkien valot vaa himmenee ja voimistuu.. mut mittarit pimeenä.. ärsyttää ajaa takapenkin valo päällä..ku toi 200D on nii äreee et tulee helposti Ylinopeus sakot.. :roll: :twisted: :twisted: :twisted:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

^Larke^ kirjoitti:Kuinka pirulla toi mittaristo lähtee irti?.. :x

tunkin pääni kuskin jalkaitilaa sinne polkimienvälii mut kauheen ahtaan näköstä oli..:D

luin muistaakseni alfamerin kirjasta et mittariston irrotus tarttis jonku koukun..:D
Jep Jep, koukut pitää olla mittarin irrotukseen, tai ainakin yksi koukku.

Vapauta ensin vaijeri sieltä jalkotilasta siitä klipsumaisesta pidikkeestä, niin saa hieman paremmin tilaa työskennellä. Seuraavaksi voit askarrella esim pyörän pinnasta sellaisen koukun, että taita sitä pinnan päätä noin 1-2 cm u-muotoiseen asentoon, varmaan j-kirjainta muistuttava asento on riittävä.

Sitten vaan laitat koukun mittariston taakse, tunnet kyllä kun se on siellä ja vetäiset mittarin pois. Voi olla tiukassa, mutta kyllä se sieltä nousee.

Mittarin takana on varoitusvalojen polttimoita, sekä muistaakseni pari moninapaliitintä. Nämä irti ja mittaristo on kädessäsi.
Kein siknatuur
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei tarvia koukkuja,tai sitten on niin horo tuo satalankku :D

Leveä tasapäämeisseli,ja sillä vuoropuolin kääntelee reunoista,kun rakoa on tarpeeksi,irrottaa mittarinvaijerin ja mittaristo pöydälle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jarg
Viestit: 35
Liittynyt: 04.6.2006 10:43
Paikkakunta: Jyvässeutu

Viesti Kirjoittaja Jarg »

Itse käytin muovista paistinlastaa :) Sellainen musta, kokomuovinen versio. Sillä sai mittariston yläkautta irti ja sitten vähän nitkutusta yläalayläalaylä pelkin sormivoimin. Tiukassa oli, mutta lähti!

Lasta on nyt tallissa työkaluhyllyssä - mittaristonirroitustyökaluna :D
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mittariston irroituksessa eka kerta;niinkuin toki monessa muussakin asiassa :roll: on aina hankalin.Kun kerran homman on tehnyt niin siitä se sitten irtoaa.Vertailussa W123 vs. W124; voittaa 123 kirkkaasti;mittarin vaijeri tulee vinosti mittaristoon jolloin sen pois ruuvaus on lastenleikkiä nakkisormilla kakkosneloseen verrattuna.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:

Näin tässä männä yönä unta, että olin irrottamassa mittaristoa (vai olikohan se jonkun kaverin mittaristo). Hyviä vinkkejä satoi kuin rakeita (potkupahvin irrotusta, pyöränpinnoja yms.). Joku näytti sitten omasta autostaan, miten helposti se irtoaa – sormilla reunasta kiinni ja sitten lähti. :D Kun tarkemmin muistelen, niin ei se kyllä ollut ihan Mersun mittariston näköinen. Kaikkea se Nukku-Matti keksii. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”