124 sedanin takalasin listan irrotus?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

124 sedanin takalasin listan irrotus?

Viesti Kirjoittaja terde »

Tervehdys. Eli kysymys on takalasia kiertävästä koristelistasta. Miten sen saa irti?

T.Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Naputtele ne ylhäälläalhaalla keskellä olevat lärpäkkeet sivuun varovasti :arrow: listan katkokset paljastuvat.
Nyt lähdet vaan kampeamaan _varovasti _ listoja ylös.
Puutikut toimii aika hyvin täsä kohti.
Jos otat koko lasin irti, varovasti sen pyyhinakselin kanssa, helepolla saa lasin halaki.
Sen muoviholokin saa varaosana kyllä.
Lasi irtoaa sisältä ulospäin painamalla. Kaverista on hyötyä.
Takaisin laitossa putsaa tiivisteura ja sipase jotain fairyä/vassua liukkariksi.
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Rässi66 kirjoitti:Naputtele ne ylhäälläalhaalla keskellä olevat lärpäkkeet sivuun varovasti :arrow: listan katkokset paljastuvat.
Nyt lähdet vaan kampeamaan _varovasti _ listoja ylös.
Puutikut toimii aika hyvin täsä kohti.
Jos otat koko lasin irti, varovasti sen pyyhinakselin kanssa, helepolla saa lasin halaki.
Sen muoviholokin saa varaosana kyllä.
Lasi irtoaa sisältä ulospäin painamalla. Kaverista on hyötyä.
Takaisin laitossa putsaa tiivisteura ja sipase jotain fairyä/vassua liukkariksi.
Taitaa Rässi puhua varmarista,W124:sessa en ole takalasinpyyhkijää vielä nähnyt :shock:

Joo,kertokaapa sitten minulekin miten sen saa ehjänä irti...Itse en nimittäin saanut ja uutta on pitänyt laittaa jo muutama vuosi 8) Se lista on pirullisen L:än mallinen,menee sinne ikkunan alle,ja liimalasihan se on eli ei lähde kuin leikkaamalla jos ehjänä haluaa lasin irti..
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No perhana, sedaniko se oli. No niihän olikin. Hups!

Tuossa kuva sedanin takalasin kiinnityksistä ja ei ole liimalasi.
Käpysellä joku tämän tekikin ja laittoi ohjeetkin.

Kuva
Pro HVM
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Kylläpä muuten on liimalasi :!: Tuo lista on kyllä painettu tuon lasin reunaan mutta itse lasi on liimalla kiinni korissa.Olen jonkun fakiirin kuullut saaneen tuon listan irti ja takaisinkin lasia irroittamatta/särkemättä :?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jep, liimalasi se on.Kyllä sen listan irti saa hajoittamatta lasia(tuurilla)mutta takaisin ei ainakaan samaa listaa laiteta :lol: Tietty jos jostain sais ehjän listan niin leikkelis sitä vähän ja sikaliimalla kiinni :roll:
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Niinjoo tälleen olen pari lasia listoineen ehjänä irroittanut (kokeilu omalla vastuulla :roll: )Ensin alareunasta lista kiinnikkeistään kampeamalla irti päissä on ruuvit myös,sitten pitkällä katkoterä veitsellä alareunasta sisäpuolelta leikataan lasia irti liimasta senverran et saa leikkuulangan pujotettua väliin tässä kohti tarvitaan apumies,sitten sahataan alanurkkiin asti lasi irti ja siirrytään pystysivulle nyt leikkuulanka pitää pujottaa listanreunassa olevan kumilipareen alle itse olen ulkopuolella pitänyt pellinpalaa suojaamassa kumiliparetta ja samalla painanut lankaa sillä pellinpalalla lasiuran pohjaa kohti ettei lanka uppoaisi listaan kiinni,tälläpelillä sitten sahaillaan toiseen alanurkkaan asti ja holaa lasi on irti, tuon pellinpalan kanssa saa olla tarkkana ettei raavi maalia ja samoin langalla helposti pyyhkäsee pitkin kattoa tai ovitolppaa,noissa itse irrottamissa laseissa ei tuo maalipinta ole ollut niin nuukaa kun autot on ollut menossa ylimaalattaviksi ja lasi on ollut tärkeämpi saada ehjänä pois.eli jos autoa ei ole tarkoitus maalata samalla kannattaa suojata ympäröivät maalipinnat paksulla teipillä ja mieluusti useammalla kerroksella.josko tuosta jotain apua olis ei tuo kirjallinen ulosanti ole vahva laji mutta yritinpähän kumminkin :oops: niin ja tietenkin sisäpuolelta kannattaa sivuverhoilut ottaa pois ja mieluusti myös hattuhyllyn pahvi niin eivät mene piloille
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eli ainoa keino saada lista ehjänä irti ja takaisin on irroittamalla takalasi :cry:

Eipä ollut kivaa,eli jostain purkuautosta käyn lekalla täräyttämässä lasin rikki->lista minulle->leikkelyä ja sialla kiinni 8)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

En tiedä, miten käytännössä toimii mutta on Mersu kuitenkin listan irrotukseen ohjeet tehnyt. Kliks

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Roisto kirjoitti:Terve,

En tiedä, miten käytännössä toimii mutta on Mersu kuitenkin listan irrotukseen ohjeet tehnyt. Kliks

t.
Risto

No niimpäs näkyy ohjeet olevan :shock: kyllähän sen sitten mahdollista on oltava,lieneeköhän takaisin asennuksen seuraava työvaihe "irroita takalasi" :escape:
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Kiitos vaan kaikille neuvoista. Lista lähti irti nätisti ilman voimakeinoja.Uskoisin että sen saa takaisinkin,sitten sen näkee kiinnityksen aika tulee.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Hahaa Keskuudessamme on FAKIIRI :boing_boing:
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Tänään tuli sitten tuli aika laittaa takalasinlistat takaisin. Ennen homman aloitusta vähän jännitti miten homma onnistuu? Mutta listat meni paikalleeen ihan kivuttomasti. Ennen paikalle laittoa puhdistin listat ja voitelin ne HHS 2000 spray vaseliinilla.

T.Fakiiri :D :D :D
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hurja mies :shock: Tuostahan saisi hyvän elinkeinonkin kun kiertäisi suomea(maailmaa) esittelemässä tuota temppua :shock: Kiertueen voisi aloittaa vaikka minun tallista ja näytösluontoisesti asentaa siihen tuon listan 8)
roggi
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2007 14:58

Re: 124 sedanin takalasin listan irrotus?

Viesti Kirjoittaja roggi »

Moi.
Miten sait listat takaisin paikoilleen?

-Roger
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”