Tuulilasin alareunan tiivisteen kiinnitys (?)

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Andy
Viestit: 780
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Tuulilasin alareunan tiivisteen kiinnitys (?)

Viesti Kirjoittaja Andy »

Aloitetaanpas juttu tarinalla.

Käytin auton alkuviikosta pesussa työpaikan alakerran autohallissa. Puhdasta tuli, ja olivat varmaankin yrittäneet pestä raitisilmasuodatintakin samalla kertaa säleikköjen läpi. Tässähän autossa tuo suodatin on "helpossa" paikassa.

No hätä, olin menossa rasvoittamaan inisevää lämmityspuhallinta samana päivänä, joten suodattimelle voitaisiin antaa ensiapua samalla kertaa. Lähdinpä sitten iltapäivällä kohti huoltopistettä. Pesun seurauksena auton sisällä tiivistyi koskeutta enemmän kuin puhallin full powerilla pystyi poistamaan. Kuskin piti sitten leikkiä auton sisäpuolista tuulilasinpyyhintä, jotta matkaa pystyi jatkamaan :roll:. Kolaritta onneksi päästiin huoltoon saakka.

Hyvin ovat mersun insinöörit piilottaneet lämppärin puhaltimen tuulilasipyyhinkoneiston alle. Suuri kiitos siitä. No se onnenpotku oli siinä, että samalla kertaa voitiin antaa ensiapua tuolle lämppärin moottorin yläpuolella olevalle vanhalle suodattimelle, koska uutta ei tietenkään ollut saataville. Raitisilmasuodatin oli kuin pesusieni ja aivan täynnä p**kaa :shock:. No, paineilmaa kehiin kymmeneksi minuutiksi ja vanhasta suodattimesta tuli toistaiseksi tyydyttävä. Varsinainen operaatiokin saatiin suoritettua eli lämppärin moottorin rasvaus. Ei ole kitinä vielä tullut takaisin sen jälkeen :huh:.

Tuossa hommassahan piti irrotta myös tuulilasin alareunassa kulkeva tiiviste. Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen.

Onko tuo tiiviste "kiinni" jollain tavalla vai painetaanko se vain "omalla painollaan" tuulilasin päälle? Rempan jälkeen tuo tiiviste siis vain painettiin kiinni tuulilasin päälle ilman muita kiinnitystapoja.

Lähinnä mieltä askarruttaa se, että jos tiiviste ei nyt jostain syystä koko aikaa ole täysin tuulilasin "imussa", niin minne vesi mahtaa siitä raosta karata... :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Se tiiviste on kai ennemmin koriste,ei se mitään tiivistä?Lasihan on liimalla kiinni.

Ja kyllä se moottori alkaa siitä vielä vinkumaan, ei kestä kauaa pelkällä rasvauksella 8)
Avatar
Andy
Viestit: 780
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

AM kirjoitti:Se tiiviste on kai ennemmin koriste,ei se mitään tiivistä?Lasihan on liimalla kiinni.

Ja kyllä se moottori alkaa siitä vielä vinkumaan, ei kestä kauaa pelkällä rasvauksella 8)
Koristeelta se vähän kyllä näyttääkin. Kaipa mahdollisesti tiivisteen ja lasin välistä menevä vesi ohjautuu oikeaan paikkaan. Moottorin hiilet ja muut pinnat näyttivät olevan hyvässä kunnossa. Jostain se kuitenkin vikisi, ja rasvaus toivottavasti auttaa joksikin aikaa. Joka tapauksessa vaihto-operaatio tietenkin tulee jossain vaiheessa vastaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tiiviste ei ole millään kiinni, E-mallissa se on hankalampi saada paikoilleen kuin vanhemmassa kun on erilainen rakenne.
Itse olen joutunut kiinnittelemään pikaliimatipoillakin joskus...
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Joo tuossa E mallissa kumiläpäre on painamalla kiinni lasin alareunassa olevan muovilistan uraan,vanhemmiten tuo lista yleensä väsyy ja kumi irtoaa
eikä tahdo pysyä enää kiinni.Helppo ratkaisu on irroittaa kumi lasin reunasta kokonaan ja puhdistaa huolella,siihen kumin reunaan sitten kun laittaa kapean 2-puoleisen teipin ja painaa kiinni lasiin niin pitäis pysyä :boing_boing:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”