Alkuperäinen vetokoukun kytkentä ?
Alkuperäinen vetokoukun kytkentä ?
Vain 827000 ajettu uskollinen 200D W124 mese
Historiaa:
Sattui tuossa peräkärry polttamaan johtosarjan peräkoukulta ihan sulakkeille asti ja nyt on uudet johdot alkuperäisen värityksen mukaisesti laitettu paikoilleen, MUTTA
kun otin takakontissa olevalta releeltä liittimen irti ja aukaisin liittimen, nastat irtosi ja nyt en tiedä mikä väri mihinkin nastaan tulee releelle.
Kiitokseksi lähetän ylläpitäjille täydellisen kytkentäkaavion alkuperäisestä vetokoukun kytkennästä ja releen sielun elämän kytkennän.
Sitten vielä lisää:
Missä on valoautomatiikka yksikkö ? Ei mene enää palon jälkeen ajovalot automaattisesti päälle ? Korjaisin yksikön, jos sen saa auki ? Ehkä sielunelämä voisi ilmestyä sivuille ?
Onko autossa automatiikkayksikköä takalasin lämmitykselle ja peilien lämmitykselle ? Joskus laittaa yksinään takalasin lämmityksen päälle. Ehkä siitäkin vois piirrellä paprun.
Siis noiden yksiköiden kytkikset voin tehdä, jos ketään sattuu ne kiinnostamaan
Historiaa:
Sattui tuossa peräkärry polttamaan johtosarjan peräkoukulta ihan sulakkeille asti ja nyt on uudet johdot alkuperäisen värityksen mukaisesti laitettu paikoilleen, MUTTA
kun otin takakontissa olevalta releeltä liittimen irti ja aukaisin liittimen, nastat irtosi ja nyt en tiedä mikä väri mihinkin nastaan tulee releelle.
Kiitokseksi lähetän ylläpitäjille täydellisen kytkentäkaavion alkuperäisestä vetokoukun kytkennästä ja releen sielun elämän kytkennän.
Sitten vielä lisää:
Missä on valoautomatiikka yksikkö ? Ei mene enää palon jälkeen ajovalot automaattisesti päälle ? Korjaisin yksikön, jos sen saa auki ? Ehkä sielunelämä voisi ilmestyä sivuille ?
Onko autossa automatiikkayksikköä takalasin lämmitykselle ja peilien lämmitykselle ? Joskus laittaa yksinään takalasin lämmityksen päälle. Ehkä siitäkin vois piirrellä paprun.
Siis noiden yksiköiden kytkikset voin tehdä, jos ketään sattuu ne kiinnostamaan
Re: Alkuperäinen vetokoukun kytkentä ?
Onko auto kokoisin länsinaapuristamme? Siellä on ollut tuota valoautomaattia. Boksin pitäisi sijaita rattiputken alapuolella. Jos se on suomiauto, niin sitten automaatti on jälkiasenteinen ja älylaatikko voi olla missä vaan.Miksuel kirjoitti:Missä on valoautomatiikka yksikkö ? Ei mene enää palon jälkeen ajovalot automaattisesti päälle ? Korjaisin yksikön, jos sen saa auki ? Ehkä sielunelämä voisi ilmestyä sivuille ?
Peilit lämpenevät automaagisesti. Peilin lasiin on kiinnitetty termostaattikytkin, joka napsuttelee virtoja päälle / pois lämpötilan mukaan. Toimii virrat päällä. Takalasin lämmittimen pitäisi toimia vain katkaisijasta. Releen paikan tietänetkin – se releboksissa keskellä edessä oleva noin seitsemän senttiä pitkä mötikkä.Miksuel kirjoitti:Onko autossa automatiikkayksikköä takalasin lämmitykselle ja peilien lämmitykselle ? Joskus laittaa yksinään takalasin lämmityksen päälle. Ehkä siitäkin vois piirrellä paprun.
Toki kiinnostaa. Nehän voi heittää Mekkaan mjo33300:n kuvien seuraksi.Miksuel kirjoitti:Siis noiden yksiköiden kytkikset voin tehdä, jos ketään sattuu ne kiinnostamaan
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Niin tuossahan on jonkunlainen kytkentäkaavio:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... kent%C3%A4
Itse en noista ymmärrä mitään onneksi... (sähkö on sinistä ja sattuu)
Mikäli olet laatinut kytkentäkaaviot niin voihan ne lisätä tuonne Mekkaan entisten seuraksi. Paiskaa kuvat vaikkapa osoitteeseen: yllapito(ät)mese(piste)fi huomaa yllapito ilman ään pisteitä.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... kent%C3%A4
Itse en noista ymmärrä mitään onneksi... (sähkö on sinistä ja sattuu)
Mikäli olet laatinut kytkentäkaaviot niin voihan ne lisätä tuonne Mekkaan entisten seuraksi. Paiskaa kuvat vaikkapa osoitteeseen: yllapito(ät)mese(piste)fi huomaa yllapito ilman ään pisteitä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Niin tarkoitan nyt ilmeisimminkin ihan alkuperäistä peräkoukun asennusta, joka toimii myös polttimovika releen kanssa. Tähän kytkentään tarvitsen sen releen pistokkeiden sähköjohtojen värit ja releen liittimen numerot. Omassa tämä ko. rele oli muovin takana takakontissa vasemmalla ja siihen menee 7 johtoa. jos kellään olis esim. purettua meseä, josta näkisi johtojen värit ja releiden liitin numerot ja viittisi ilmoittaa, niin tattis jo etukäteen.
Näin "erotiikan" ( tai elektroniikan ) joten kuten tuntevana purkaessani esim. lämmitys säätimen ja nyttemmin näitä releitä (yksikköjä ? ) huomasin ilokseni, että suurin osa sähkö vermeistä onkin aivan hyvin itse korjattavissa. Osat eivät ole pintajuotos tekniikkaa, vaan ihan peruskomponentteja ja kaikissa osissa selvät merkinnät ( vs. joissain autoissa piirilevyt massattu ja IC-piirien tunnistetiedot pyyhitty pois).
Suurkiitos tästä saksalaille !!! Kippis ja kulaus heille.
Näin "erotiikan" ( tai elektroniikan ) joten kuten tuntevana purkaessani esim. lämmitys säätimen ja nyttemmin näitä releitä (yksikköjä ? ) huomasin ilokseni, että suurin osa sähkö vermeistä onkin aivan hyvin itse korjattavissa. Osat eivät ole pintajuotos tekniikkaa, vaan ihan peruskomponentteja ja kaikissa osissa selvät merkinnät ( vs. joissain autoissa piirilevyt massattu ja IC-piirien tunnistetiedot pyyhitty pois).
Suurkiitos tästä saksalaille !!! Kippis ja kulaus heille.
Surullisen tarinan opettavainen päätös:
Tälle kyseiselle "Boksille" ja parkkivaloille oli suorat johdot sulakerasialta,
KAIKKI OLI VAAN OTETTU VÄÄRÄLTÄ PUOLELTA SULAKETTA. Onneksi ei auto palanut loppuun, nyt on jo uudet johdot ja kytketty.
Eikä taatusti ole alkuperäinen kytkentä, saksalainen ei tekisi mielestäni moista virhettä.
Tälle kyseiselle "Boksille" ja parkkivaloille oli suorat johdot sulakerasialta,
KAIKKI OLI VAAN OTETTU VÄÄRÄLTÄ PUOLELTA SULAKETTA. Onneksi ei auto palanut loppuun, nyt on jo uudet johdot ja kytketty.
Eikä taatusti ole alkuperäinen kytkentä, saksalainen ei tekisi mielestäni moista virhettä.
Jatketaas tarinaa... Laiskottaa ettei jaksa uutta topiccia perustaa...
Jos nyt haluaisin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tuon peräkoukun sähköliitokset tehdä, niin releillähän tuon toteuttaisin mekassa olevan mainion ohjeen mukaan.
OK. Toinen hyvä tapa on hankkia alkuperäinen johtosarja, eikö vain? Tuossa orgisjohtosatsissapa ei vaan taida olla releen relettä. KooÄllässä tuota satsia puoliltapäivin ihmeteltiin, mutta ostamatta jätin piuharyppään ainakin tällä tietoa. Eikös nimittäin tuo vikavaloboksi sekoa jos noin vain releittä käydään virrat kärryn tuikuille takavaloilta ryöstämään?
Helppohan tuota KL:n muuten bolt-on satsia olisi jatkaa releillä. Mutta jos abiko-/mattopuukkohommiin joutuu jokatapauksessa niin samallahan tuon itse kötöstelee alusta loppuun, vaiko eikö?
Jos nyt haluaisin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tuon peräkoukun sähköliitokset tehdä, niin releillähän tuon toteuttaisin mekassa olevan mainion ohjeen mukaan.
OK. Toinen hyvä tapa on hankkia alkuperäinen johtosarja, eikö vain? Tuossa orgisjohtosatsissapa ei vaan taida olla releen relettä. KooÄllässä tuota satsia puoliltapäivin ihmeteltiin, mutta ostamatta jätin piuharyppään ainakin tällä tietoa. Eikös nimittäin tuo vikavaloboksi sekoa jos noin vain releittä käydään virrat kärryn tuikuille takavaloilta ryöstämään?
Helppohan tuota KL:n muuten bolt-on satsia olisi jatkaa releillä. Mutta jos abiko-/mattopuukkohommiin joutuu jokatapauksessa niin samallahan tuon itse kötöstelee alusta loppuun, vaiko eikö?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No nih. Nyt on johdinsarja hommattu, halpoja yllätysreleitä ja maalarinteippiä pitäisi vielä jostain hankkia.
Aikomus on rakennella tulevaa käyttöä ajatellen kärryn perään työ-/peruutusvalot (miksi nyt kukin haluaakaan niitä nimittää). Eli pari ainakin 21-wattista polttimoa näyttäisi valkoista valoa taaksepäin tilanteen niin vaatiessa.
Valoja ei tietenkään käytettäisi kuin tarvittaessa, ja nyt olen miettinyt ottaa herätteen noille tuikuille joko takasumuvalolta tai sitten peruutusvalolta. Mutta palaakos noista kumpikaan ilman että auto on käynnissä? Jos ei, niin sitten on kyhäiltävä noille oma katkaisija.
Aikomus on rakennella tulevaa käyttöä ajatellen kärryn perään työ-/peruutusvalot (miksi nyt kukin haluaakaan niitä nimittää). Eli pari ainakin 21-wattista polttimoa näyttäisi valkoista valoa taaksepäin tilanteen niin vaatiessa.
Valoja ei tietenkään käytettäisi kuin tarvittaessa, ja nyt olen miettinyt ottaa herätteen noille tuikuille joko takasumuvalolta tai sitten peruutusvalolta. Mutta palaakos noista kumpikaan ilman että auto on käynnissä? Jos ei, niin sitten on kyhäiltävä noille oma katkaisija.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Meidän w201 koppasesta sekosi vilkut ja syyksi löytyi palanut vilkkurele joka on sulakelaatikossa. Kuulemma ekoissa vuosimalleissa on ollut liian heikko rele joka palaa kun kytketään vetokoukun pistokkeita.
Volsuun just laitoin koukun, merkkikohtainen johtosarja 50e joten ei kiitos ja haarotin takavaloille tulevasta johtonipusta tinaamalla liitokset.
Volsuun just laitoin koukun, merkkikohtainen johtosarja 50e joten ei kiitos ja haarotin takavaloille tulevasta johtonipusta tinaamalla liitokset.