W124 ongelmia vilkkujen kanssa, apuja tarvittais

Vastaa Viestiin
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

W124 ongelmia vilkkujen kanssa, apuja tarvittais

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

Eli ongelma on seuraava. Kyseessä W124 -88 2,0 dsl. Vilkut lakkasivat toimimasta yhtäkkiä. Hätävilkut toimii normaalisti. Vaihdoin releen ja tämän jälkeen vilkut toimi n. minuutin ja taas täys hiljaisuus. Luulisin kuitenkin, että rele on edelleen ehjä, eikä palanut. Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia tai muuten vaan tiedossa, mikä noissa saattaisi olla vikana. Kiitoksia jo etukäteen.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

näin pika ensiapuna
hätävilkun katkaisia oli kerran -83 w123 vikana
kokoiles lipsutella sitä
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

jone77 kirjoitti:näin pika ensiapuna
hätävilkun katkaisia oli kerran -83 w123 vikana
kokoiles lipsutella sitä
Kiitos vinkistä, mutta ei näyttäisi toimivan edelleenkään.
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

Taas irrottelin releet. Putsailin liittimet sekä katsoin, että piuhat on paikoillaan. Vehkeet takaisin paikoilleen ja vilkku päälle. Toimi hienosti pari kertaa, sit lakkas taas ja jäljelle jäi releen "rätinä". Mikä helv...

Nim. Omistajan hermot palo, kysymys kuuluu: Palaako kohta koko mese... :ttu:
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

elä polta autoos ihan vielä

kyllä sieltä joku kuru kohta herää
oothan tarkastanut sulakkeet kunnolla ja pyöritellyt hapettumat pois

sittenhän on vielä se viiksi eli vilkun katkaisia
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

20€:lla saat ehjän monitoimi releen täältä, ettei kannata autoa poltta 20€ vian takia :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

Sulakkeet ok, ei hapettumia. Rele vaihdettu, toiminta testattu toisessa autossa. Viiksi vielä vaihtamatta, tuntuu vaan omituiselta, että siinä vika olisi, koska kun releen ottaa irti, käy johtoja sun muuta läpi ja laittaa releen takaisin, niin toimii taas normaalisti pari kertaa, jonka jälkeen menee taas pimeäksi. Kokeiltavahan tuo viiksikin on, toivotaan, että vika olisi siinä.
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

Nyt on sitten uusi viiksikin kokeiltu ja tulos yhä sama. Vilkut edelleen pimeinä. Siis ei vilkun valoja kojetaulussa eikä itse valoissa. Ainoana elonmerkkinä releen "rätinä". Jo on v...u kumma??? :shock: :shock: :shock:
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mites se hätävilkkukatkaisin? Onko sitä kokeiltu vaihtaa?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

En ole ku lipsutellut hätävilkku katkaisijaa sitä edestakaisin. Riittääkö pelkkä piuhojen irrotus vai onko se vaihdettava kokonaan? Hätävilkut toimivat normaalisti.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos on vetokoukku niin tarkasta kytkentä ettei oo karvoja yhessä :roll:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Koita painaa vähä reilummalla voimalla sitä hätävilkkua pois päältä.
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

jimmy73 kirjoitti:En ole ku lipsutellut hätävilkku katkaisijaa sitä edestakaisin. Riittääkö pelkkä piuhojen irrotus vai onko se vaihdettava kokonaan? Hätävilkut toimivat normaalisti.
Sitä pitää painella ihan reilusti. Jos sitä ei saa toimimaan, niin sitten pitää vaihtaa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

Kiitoksia vinkeistä kaikille, nyt toimii taas, eli putsasin sulakekannat uusiksi hakkasin hätävilkkua nyrkeillä ja kokeilin ja TOIMII!!! :lol: :lol: :lol:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

jimmy73 kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä kaikille, nyt toimii taas, eli putsasin sulakekannat uusiksi hakkasin hätävilkkua nyrkeillä ja kokeilin ja TOIMII!!! :lol: :lol: :lol:
Ei se tieto eikä taito vaan RAAKA VOIMA 8)
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

Harju kirjoitti:
jimmy73 kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä kaikille, nyt toimii taas, eli putsasin sulakekannat uusiksi hakkasin hätävilkkua nyrkeillä ja kokeilin ja TOIMII!!! :lol: :lol: :lol:
Ei se tieto eikä taito vaan RAAKA VOIMA 8)

NIIMPÄ. Ajoin auton äkkiä leimalle vielä kun vilkut pelas (pelaa muuten edelleen). Leima jäi saamatta, raidetangon pää pitäs vielä vaihtaa. Kuka tietää, onko tuon vaihdon yhteydessä mahdollista, että ohjauskulmat menee vituralleen, kun sen vanhan poisottoon tarvii luultavasti väkivaltaa TAAS. :lol:
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

noniin
eihän kannata heti ensimmäisenä autoaan polttaa vaikka hermot palaakin
pikku vikojen takia

raidetangon pään vaihto
menee kulmat pieleen siinähän on säätö ja auraus kulmien sielu
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

jone77 kirjoitti:noniin
eihän kannata heti ensimmäisenä autoaan polttaa vaikka hermot palaakin
pikku vikojen takia

raidetangon pään vaihto
menee kulmat pieleen siinähän on säätö ja auraus kulmien sielu
Niinhän siinä on, mutta onko joku vaihtaessaan mitannut paikan/laskenut kierteen yms... ja saanut kulmat pysymään edes suunnilleen kohdallaan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos vaihdat vain toisen raidepään eikä ohjauspyörän asento ajaessa muutu yhtään remontissa tiedät että auraus on suunnilleen kohdallaan - jos se on ollut sitä ennen vaihtoa.
jimmy73
Viestit: 35
Liittynyt: 09.9.2007 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jimmy73 »

dealer kirjoitti:Jos vaihdat vain toisen raidepään eikä ohjauspyörän asento ajaessa muutu yhtään remontissa tiedät että auraus on suunnilleen kohdallaan - jos se on ollut sitä ennen vaihtoa.
Ok,
kiitoksia, näin vähän ajattelinkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”