ASR-kytkin kaasupolkimella

Vastaa Viestiin
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

ASR-kytkin kaasupolkimella

Viesti Kirjoittaja Aki »

Kukaan vaihtanut eli kokemusta missä se siellä tarkalleen ottaen on? Uusi osa löytyy mutta että etsisin oikeasta paikasta enkä pura turhaan koko autoa :idea: :?:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ööö :shock: Tiedä nyt sitten olisko ollut paree olla vastaamatta, mutta koitetaan :D

Onko se kytkin kaasupolkimella? Eihän siinä mielestäni ole muutakuin konehuoneessa ilmanputsarikopan ja rintapellin välissä se tyhjäkäynti katkaisija? Ohjaamosta löytyy sitten kickdown.......mutta sähköisen kaasuläpän yhteydessä on kyllä se ASR "moottori" joka säätelee kaasua takapyörien pyrkiessä pyöriä "joutilasta", mutta oliko siinä nyt sitten mitään erillistä kytkintä, en muista :oops:

Mutta mitenkäs se yhdistetty jarruvalokatkaisija/joku muu? Senkauttahan ainakin ASR putoaa pois kun painaa jarrua??
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Tilasin kytkimen sillä perusteella mitä minulle sanottiin eli kaasupolkimen asr-kytkin. Löytyi heti koneelta ja varaosanumero on A 140 545 01 14.
Kyselin että mites vaihto ja :nocando: oli vastaus.
Juhana H.
Viestit: 424
Liittynyt: 30.9.2005 2:41
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tuon Juhana H:n löydöksen perusteella se ASR katkaisija on tosiaan siellä sähköisen kaasuläpän yhteydessä-> ilmanputsarikoppa kokonaisuudessaan pois ja siinä kansien välissä ilmamäärämittarin alla........"ihanan ahdasta" :hutsu:


käyn vilkaisemassa-> mulla on yks rikkinäinen kaasuläppä.......jossain :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Kuvat ois ollu kivat, mutta vkl:na tehdään ilman kuvia.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Here is how to replace this part - Pics attached:

A. Remove the knee bolster
- pull head light switch out with pliers (cover with a cloth so you don't damage switch)
- remove large bolt that holds the trim piece on
- remove trim pieces on both sides of steering wheel (pry up/out from the left most side on both of these)
- remove the 5 bolts under these trim pieces and 3 more on the bottom (8 mm)
- unscrew the parking brake release (3 phillips) and hood release (1 phillips) and detach these two cables

B. Remove black plastic piece above pedals
- remove one 8mm screw
- gently pry the piece out starting along the footwell vent

C. Remove floor mat, then remove accelerator pedal clip by pulling outward (see pic - you may also need to remove the carpeting to get to this clip)

D. Disassemble acceleartor linkage (see pics)
- rotate the accelerator pedal ~200 degrees until it can be removed (1)
- detach spring (2)
- pry off the large clip (3)
- remove retaining clip (4)
- slide the assembly out off the hinge/rod

E. Unplug the idle speed contact switch (follow the cable)

F. Disassemble the plug to route the wires through the accelerator linkage

G. Replace the switch using the appropriate torx driver for the two screws (or a similar regular screw driver if the torx isn't available)

H. Put it all back together

KIITOKSET! :idea:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:oops: Jaa jaa :deku: Ei mennyt ihan minun kaavan mukaan :lol:


Mutta kuten alussa totesin ja samalla jälleen tuli todistetuksi...... taas olis ollu paree olla hiljaa :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Hiljaa oleminen on väärin :ope: . Keskustelua pitää olla... suurinosa w124 500 harrastajista on ainakin Suomessa hiljaa murheistaan ja "hehkutuksistaan". Tiedon kulku aika nihkeetä verrattaen autojen määrään :idea: .
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

piippu kirjoitti: Mutta mitenkäs se yhdistetty jarruvalokatkaisija/joku muu? Senkauttahan ainakin ASR putoaa pois kun painaa jarrua??
Kyllä mulla ainakin tua ASR pysyy päällä vaikka kuinka jarrua polkis..
Pitäiskö se lähtiä toiminnasta poes tuos neljäsatkuski?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tabuli kirjoitti:
piippu kirjoitti: Mutta mitenkäs se yhdistetty jarruvalokatkaisija/joku muu? Senkauttahan ainakin ASR putoaa pois kun painaa jarrua??
Kyllä mulla ainakin tua ASR pysyy päällä vaikka kuinka jarrua polkis..
Pitäiskö se lähtiä toiminnasta poes tuos neljäsatkuski?
Eli jos jarrua vasten painat kaasua (alle 60kmh) niin silloin ei ole luistonesto(kokonaan) pelissä, vaan sallii tietyn luiston etu- ja takarenkaiden välille, olisiko 20kmh. Eli auto paikallaan ja kokeilet 8)
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

pt kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
piippu kirjoitti: Mutta mitenkäs se yhdistetty jarruvalokatkaisija/joku muu? Senkauttahan ainakin ASR putoaa pois kun painaa jarrua??
Kyllä mulla ainakin tua ASR pysyy päällä vaikka kuinka jarrua polkis..
Pitäiskö se lähtiä toiminnasta poes tuos neljäsatkuski?
Eli jos jarrua vasten painat kaasua (alle 60kmh) niin silloin ei ole luistonesto(kokonaan) pelissä, vaan sallii tietyn luiston etu- ja takarenkaiden välille, olisiko 20kmh. Eli auto paikallaan ja kokeilet 8)
Kyllä se tuntuu melko samalta se ASR jarrulla ja ilman...
Paikkallaan ei saa rengasta pyörimään, muuta ku jos on lumiketjutoiminto päällä. Ja silloinki se on melkopieni pyörimisero etu- ja taka-aksilalla...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Nonni... tuossa perjantaina sain motivaatiota ja aloin urakkaan. Ohjeet kopioin mutta tein ilman niitä koska mielestäni niissä kehoitettiin purkamaan ihan liikaa. Yksinkertainen ohje tulee tässä:

1. Ota kuskinjalkatilasta pois "kuramatto" tai vastaava. Sen alta itse vaimennusmatto ja sitten polkimien alla oleva vaimennusmatto.
2. Irroita koelaudan alla oleva suojamuovi joka on siinä polkimien yläpuolella. Suojaa ohjausakselia ja johtoviidakkoa...
3.
Kuva Kaasupoljin vivusto.
Kuva Kaasupolkimen jousi.
Kuva Kaasupolkimen vaijerin pää.

Irroita kaasupoljin alapäästään. Yksi muoviklipsu ja poljin nousee ylös päin. Kierrä poljinta 300 astetta ja se irtoaa varrestaan. Kuvasta näkee kaasupolkimen ja varren liitoksen. Sitten kaasupolkimen varren jousi ja kaasuvaijeri irti eli kaasupolkimen varren sivussa on muovinen pitkä osa joka painaa itse asr-kytkintäkin. Seuraavaksi enää polkimen varren kiinnityssokka irti ja vetää polkimen vartta vasemmalle kiinnitysakselin suntaisesti. Lopussa taivutus oikealle ja se tulee ahtaasti mutta varmasti irti.
4.
Kuva
Seuraa asr-kytkimen johtoa ja sen liitin löytyy kaasupolkimen oikealta puolen verhoilun takaa . Liitin irti jne. Itse kytkin on tosiaan torxeilla(2kpl) kiinni ja erittäin pieni koko. T10 oli liian iso :shock: . Sitten liitin irti ja johdon pujotus. Muista pujottaa uusi johto ennen liittimen kiinnitystä ;) .
Kuva
5. Kasaus päin vastainen järjestys...
wantti22
Viestit: 184
Liittynyt: 19.2.2008 21:23
Paikkakunta: Kemijärvi

moikka!

Viesti Kirjoittaja wantti22 »

Korjaantuko se ARS häikkä,ku vaihto sen ARS kytkimen kaasu polkimeen? Mulla kans häikkää ARS valon kans? Katso w140 sähkö.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”