Minkä takia se koko ajan tyhjentää akun
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 05.3.2008 17:43
Minkä takia se koko ajan tyhjentää akun
ARGH, ja terve myös taas.
Mikä tossa nyt mättää. Ensiksi siitä loppui akku joka ei silloin ollut kummonen ongelma, ukon autosta virtaa ja menoks. Sitten vaihdoin sen sota-aikaisen akun uuteen ja hups vaan, tyhjä taas kun se oli vaihdon jälkeen seissyt noin 2-3h. Autosta taas lisävoimaa rakkaalleni ja ajoin sen kotiin jossa se taas tyhjeni. Autossa on ollut ensimmäisestä tyhjenemisestä lähtien aina valot pois, kaikki sisältä ajovaloihin ja tuuletin ja cd soitin ja mitä lie.
Mikä mättää, palaa hermot. Se tässä aiheutti monia ongelmia joita en nyt jaksa alkaa tähän raapustelemaan kun ovat vain vittumaisia ongelmia kuten avaimien jääminen autoon kun se ilman mitään syytä päättää lukita ovet :p
Auto on -86 300E automaatti
Mikä tossa nyt mättää. Ensiksi siitä loppui akku joka ei silloin ollut kummonen ongelma, ukon autosta virtaa ja menoks. Sitten vaihdoin sen sota-aikaisen akun uuteen ja hups vaan, tyhjä taas kun se oli vaihdon jälkeen seissyt noin 2-3h. Autosta taas lisävoimaa rakkaalleni ja ajoin sen kotiin jossa se taas tyhjeni. Autossa on ollut ensimmäisestä tyhjenemisestä lähtien aina valot pois, kaikki sisältä ajovaloihin ja tuuletin ja cd soitin ja mitä lie.
Mikä mättää, palaa hermot. Se tässä aiheutti monia ongelmia joita en nyt jaksa alkaa tähän raapustelemaan kun ovat vain vittumaisia ongelmia kuten avaimien jääminen autoon kun se ilman mitään syytä päättää lukita ovet :p
Auto on -86 300E automaatti
Hmm...
Joku siellä syö sähköä ja tyhjentää akun ihan paikoillaan ollenkin.
Onkos siulla jotain jälkiasennettuja systeemejä siellä (kauko-ohjattu keskuslukitus/häly/ajonesto?).
Melkeen kannattaa ottaa yleismittari ja kahtoa (akulta ensin ja sitten sulakkeilta yksi kerrallaan) meneekö virtaa vaikka auto ei olisi käynnissä...
Noh, viisaammat neuvoo kuhan heräävät
Joku siellä syö sähköä ja tyhjentää akun ihan paikoillaan ollenkin.
Onkos siulla jotain jälkiasennettuja systeemejä siellä (kauko-ohjattu keskuslukitus/häly/ajonesto?).
Melkeen kannattaa ottaa yleismittari ja kahtoa (akulta ensin ja sitten sulakkeilta yksi kerrallaan) meneekö virtaa vaikka auto ei olisi käynnissä...
Noh, viisaammat neuvoo kuhan heräävät
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 05.3.2008 17:43
Hm juu voi tietysti olla se soitin, senkun voi laittaa päälle vaikka ei ole avainta virtalukossa ja kun sen juuri tuossa aiemmin otin siitä kotelostaan pois niin siellä näyttäisi olevan niin maan perkeleesti kaiken sorttista johtoa ja mötikkää. No mutta öitä ja kiitos nopeista vastauksista näinkin myöhäseen.
Jos täys akku tyhjenee parissa kolmessa tunnissa, täytynee "vuodon" olla jo aika hemmetin suuri, jotakin pyöreesti 200w tai jotain? (Ainaki jos laskee perus puimurikaavalla) Eli kyllä ainakin mun mielestä jostakin mennään maihin ja vauhdilla. Tietenki monesti kannattaa lähteä mittaamaan lataako. Täys akku kestää kyllä montaki käynnistystä ja pätkäajoa, mutta loppuu sekin aikanaan iliman latinkia. Eipä siinä, nukkumaan...
Hei! Tuli sata vietsiä täyteen, taidanki alakaa juhlimaan!
No ei kai, nukkumatti kutsuu ja aamulla lähtä reippaana teippaan autoo, jota on tehty vain 504 kpl. Ei passaa käden täristä.
Hei! Tuli sata vietsiä täyteen, taidanki alakaa juhlimaan!
No ei kai, nukkumatti kutsuu ja aamulla lähtä reippaana teippaan autoo, jota on tehty vain 504 kpl. Ei passaa käden täristä.
Terve
Täydellä akulla käynnistettäessä jos lataus jne ok, ei merkkivalo edes hehku, pitäisi siltä osin olla kunnossa.Tämä siis sillä edellytyksellä että lamppu ehjä, antaa herätteen laturille.Silloin kyllä kone käynnissä akulta voi mitata <14V. Siis haettava vikaa jostain joka kuluttaa virtaa avain pois virtalukosta.Sepä ei ole ihan helppoa, pitäisi rajata ongelmaa.Aloittaisin sulakeboxista, kaikki sulakkeet irti ja virtamittaus mihin se sähkö katoaa(mittaus sulakenapojen yli).Joku ko. ryhmässä syö sähköä jos löytyy isoja virtoja (yli 0,2A, ovet ja luukut kiinni, valot pois).
Tunnettuja yleisiä vikoja: hälytin comfort-boxin kautta,takaluukun johdotus TL'ssä, radioviritelmät joissa erikoisesti isotehoiset lisävahvistimet, kuskin jalkatilassa oikosulut johtonipuissa(X30 jakoliitin),jne. Vaihtoehtoja paljon, kärsivällisyyttä etsimiseen.
Make
Täydellä akulla käynnistettäessä jos lataus jne ok, ei merkkivalo edes hehku, pitäisi siltä osin olla kunnossa.Tämä siis sillä edellytyksellä että lamppu ehjä, antaa herätteen laturille.Silloin kyllä kone käynnissä akulta voi mitata <14V. Siis haettava vikaa jostain joka kuluttaa virtaa avain pois virtalukosta.Sepä ei ole ihan helppoa, pitäisi rajata ongelmaa.Aloittaisin sulakeboxista, kaikki sulakkeet irti ja virtamittaus mihin se sähkö katoaa(mittaus sulakenapojen yli).Joku ko. ryhmässä syö sähköä jos löytyy isoja virtoja (yli 0,2A, ovet ja luukut kiinni, valot pois).
Tunnettuja yleisiä vikoja: hälytin comfort-boxin kautta,takaluukun johdotus TL'ssä, radioviritelmät joissa erikoisesti isotehoiset lisävahvistimet, kuskin jalkatilassa oikosulut johtonipuissa(X30 jakoliitin),jne. Vaihtoehtoja paljon, kärsivällisyyttä etsimiseen.
Make
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 05.3.2008 17:43
No nyt taisin keksiä!
Ihan yhtäkkiä tässä muistin että tuossa aiemmin, varmaankin samana päivänä jolloin ongelmat alkoi yritin käyttää auton tupakan sytytintä mutta se vain painui pohjaan eikä tullut ylös, eikä lämmennyt. Virtaa siinä varmaan kokoajan menee!
Nyt vaan jotenkin väkivallalla yrittämään ottaan sen pois siitä painuneesta asennosta ellei jollain ole jotain hienoja vinkkejä
*muokkaus* juuh no irti on
Ihan yhtäkkiä tässä muistin että tuossa aiemmin, varmaankin samana päivänä jolloin ongelmat alkoi yritin käyttää auton tupakan sytytintä mutta se vain painui pohjaan eikä tullut ylös, eikä lämmennyt. Virtaa siinä varmaan kokoajan menee!
Nyt vaan jotenkin väkivallalla yrittämään ottaan sen pois siitä painuneesta asennosta ellei jollain ole jotain hienoja vinkkejä
*muokkaus* juuh no irti on