Apua! radion asennukses sähköjä

Vastaa Viestiin
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Apua! radion asennukses sähköjä

Viesti Kirjoittaja catti »

No nii, nyt sit tartten pikaiseen apua, ennenkuin raivo saa vallan ja teen jotain peruuttamatonta farmarin kans.

Eli mies asensi uuden autostereon vanhan tilalle. Ainut ero mitä teki, oli että otti maadoituksen radion reiässä olleesta johtosarjasta. Aiemmassa toosassa oli vain antennimaadoitus.

Nyt sit hävis takapään sisävalot, takalasin lämmitys, takalasin pyyhin, sähköiset ikkunat ei toimi muuten kuin auton ovi auki. En sit tiedä onko tää joku muu vika, ku tupakansytytin ei toimi, lakkas toimimasta, ku mies laitto siihen puhelimenlaturin. Voi olla tietty sattumaa.

Katoin sulakerasiaa (sitä ns ulommaista konepellin alla) ja huomasin että nää ikkunat ja tupakansytytin on eri sulakkeilla.

Onko täs nyt sit sulakevika kuitenkin enkä osannu kokeilla oikeita tai uudet (vanhat) oli palaneita kans. Vai mistä mä lähden etsimään vikaa???
Pllliiiissss, help me :(
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Etsi siitä radion kytkennästä :roll:

Kerran oli nissani missä takavalot toimi miten sen sanoisi.... jännästi.
No kaveri oli kytkenyt rouvan kauppakassiin uuden radion, radio toimi ok
mutta valot ei :arrow: kytkentä vika
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Mut voiko se pelkkä maadoitus aiheuttaa tollasen? :roll: Höh.
Eka siinä meni sähkökytkentä kokonaan päin seiniä, radio sammu ku autosta sammutti valot :)
Tossa on joku aiempi "asentaja" sotkenu koko radion sähköt, siellä on ihmeellinen johtohässäkkä, mistä pitää vaan yrittää etsiä tolkkua :D
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

catti kirjoitti:Mut voiko se pelkkä maadoitus aiheuttaa tollasen?
onko oikiastikkin autonpuolella maajohto mihin radion maa kytketty ?
Eka siinä meni sähkökytkentä kokonaan päin seiniä, radio sammu ku autosta sammutti valot


joo-o siellä on johto mikä ohjaa ensiasennus radion valoja (bekker)
eli tulee kait himmentimeltä ( en.as. bekkerin valot säätyy samalla kuin mittaristonkin), näin ainakin mun -91 250 deessä
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

jone77 kirjoitti:
catti kirjoitti:Mut voiko se pelkkä maadoitus aiheuttaa tollasen?
onko oikiastikkin autonpuolella maajohto mihin radion maa kytketty ?
Eka siinä meni sähkökytkentä kokonaan päin seiniä, radio sammu ku autosta sammutti valot


joo-o siellä on johto mikä ohjaa ensiasennus radion valoja (bekker)
eli tulee kait himmentimeltä ( en.as. bekkerin valot säätyy samalla kuin mittaristonkin), näin ainakin mun -91 250 deessä
Jaa sitä johtoa mä en tiedä kun en itse kytkeny :lol: mut kyl tuolla miehellä jotain tajua on noista autolaitteista, joten kai se sit ties mitä teki, kommentoikoon itte :lol:

Tuohon meidän uuteen laitteeseen sais kans sellasen lisälaitteen, millä säätyis auton valojen mukaan. Ja sais siihen sisätilan melunkin mukaan säätyvän volumen, jos vaan ostain mikrofonin ja muut tilpehöörit. Eli mies kytki sit epähuomios siihen lisälaitteen virtaan.
Kyl tossa oli noi sähköpiuhat sellasta mylläkkää ettei mikään ihme jos o jotain menny pieleen :roll:
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”