Jonkin sortin sähkövikaa?

Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Saa niitä lähes jokaisesta autotarvikeliikkeestä.
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

joo, kohta pitäs laturia ruveta kattelemaan mutta mietin tossa että jos se on se laturin diodi rikki niin eikös sitä vois vaihtaa pelkästään? Vai kannattaako säätämiset unohtaa kokonaan ja vaihtaa laturi ehjää?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ota vaihtamasi uudet osat talteen ja pane rikkinäiset sisään. :arrow: vaihtolaturia tilalle.
Diodit ovat vanhenevia osia siinä missä muutkin. Niitä on sisässä jokunen kpl.
Samoin liukurenkaat ja laakerit on myös korjattu vaihtolatureissa.

Tietenkin jos vaihdat ja korjaat itse kaiken, saat yhtä hyvän pelin halvemmalla. Itse en enää nykyään viitsi. Laturivika muutenkin on tympeä, koska tyssää useimmiten autoilun. Mieluimmin kerralla kuntoon ja huoletonta ajoa seuraavat 300tkm suunnilleen.
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

noniin, laturi on justiinsa menossa uusiksi ja merteilistä haen tollasen 120 euron 85 ampperisen akun töpselikiinnityksellä. Varmaankin riittävä :) ongelmana on toi laturin irrottaminen, meinaan että alkuperäinen laturi on kiinni ku valettu, mutterit ei käänny mihinkään ja pelkään että ne napsahtaa poikki ku apuvarrella yritettiin avittaa.. Ideoita?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Bliz kirjoitti:noniin, laturi on justiinsa menossa uusiksi ja merteilistä haen tollasen 120 euron 85 ampperisen akun töpselikiinnityksellä. Varmaankin riittävä :) ongelmana on toi laturin irrottaminen, meinaan että alkuperäinen laturi on kiinni ku valettu, mutterit ei käänny mihinkään ja pelkään että ne napsahtaa poikki ku apuvarrella yritettiin avittaa.. Ideoita?
Jep,tiukassa ne oli minullakin,sai olla pitkäjatko että irtosi.
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Noniin, eli laturi on nyt vaihdetty, latausjännite on noin 12.4 tyhjäkäynnillä ja 13-14 ku painaa kaasua. eli selvä parannus edellisestä. kuitenkin pikkanen vika säilyy, eli kun painaa kaasua niin valot kirkastuu hieman ja kun pudottaa tyhjäkäynnille niin himmenee. muutos ei ole suuri eikä varmaankaan huomattavissa ulkopuoliselle, mutta mua ärsyttää. Absi valo näyttäs alussa olevan noin sekunnin päällä kun auton käynnistää mutta katoaa sitten kuitenkin heti...

tiedä onko asialla tekemistä mutta dieselmittari ja lämpömittari välillä hypyttelee eli ottaa oikosulkua. hävikkiä akusta ei ole, kulutus tais olla -0.01 joka johtuu vissiin kellosta.

onko normaalia?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Terve!
Jos saa lainata topikkia,niin mulla on tuossa 190 2.0 ruiskussa semmonen vika,että mittariston kaikki merkkivalot syttyvät,kun kierrokset nousevat yli 3500 r/min ja samalla lopettaa lataamisen,valot sammuvat kun kierrokset laskevat tyhjäkäynnin tuntumaan.
Autoon vaihdettu n. vuosi sitten hajottamon hyväkuntoinen laturi,jossa oli lähes uuden veroiset hiilet,vaihdoin tänään hiili/säädin paketin,ei korjaantunut,ylijännite suojarele myöskin vaihdettu vuosi sitten.
Voisiko vika olla akussa tai virtalukon pohjassa,kysellöö autuaan tietämätön? :roll:
Niin tämän vian yhteydessä ei absin valo syty?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Daerokki ottaa suunnan laturikauppaan.
Se on selevä. Ei jaksa selittää kun vaihtolaturi on niin halpa. :lol:
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

mites tuo kuvailemani tapaus muutama viesti ylöspäin, arvailuja?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Bliz kirjoitti:mites tuo kuvailemani tapaus muutama viesti ylöspäin, arvailuja?
Mulla kyseinen vika korjaantui pistämällä lisämaadoituspiuhan mittaristoon.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Bliz kirjoitti:mites tuo kuvailemani tapaus muutama viesti ylöspäin, arvailuja?
Niin, himmenee ne minullakin. Tyhjäkäynti on niin alhaalla molemmissa autoissani, että ihan normaalia se on. Vaihtelin myös tuohon pitkään mersuun laturin hiljattain ja panin merkille hihnapyörän joka oli hivenen isompi kuin entinen.
Saattaa olla että laturin toimintapiste, missä lataus varsinaisesti herää, jäi sitten pikkuisen ylemmille kierroksille. Yks lysti mulle, virtaa piisaa, olkoot niin.

Mittariston nypyttelyt on sitten eri juttu. Ei liity laturiin.
Enpäs osaa sanoa muuta, että jotain kontaktihäiriöitä ovat mittaristoistaan, vastaavista vaivoista kärsineet, korjanneet. (Hienosti vastattu, heheh)
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

jaaha, eli laturissa sitten vissiin se ongelma. sinäänsä tuo ei oikein mitään vahinkoa tee, on vaan ärsyttävä ku vilauttaa abs-valoa hieman pitempään ja pikkusen himmenee. ei ole mersu-laatua ;)

mittarin nypyttäminen, onko se siellä itse mittaristo-osiossa vai kenties sitten että joku piuha on rispaantunut tms.?

daimler: veditkö maadotukset mistä minne?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Bliz kirjoitti:
daimler: veditkö maadotukset mistä minne?
Siittä mittariston takaisesta metalliosasta lenkkiabico ruuvin alle,pätkä piuhaa ja toinen pää auton runkoon.
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Daimler kirjoitti:
Bliz kirjoitti:
daimler: veditkö maadotukset mistä minne?
Siittä mittariston takaisesta metalliosasta lenkkiabico ruuvin alle,pätkä piuhaa ja toinen pää auton runkoon.
Voitko tarkentaa hieman että mikä metalliosa kyseessä, mittariston takaa?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Bliz kirjoitti:
Daimler kirjoitti:
Bliz kirjoitti:
daimler: veditkö maadotukset mistä minne?
Siittä mittariston takaisesta metalliosasta lenkkiabico ruuvin alle,pätkä piuhaa ja toinen pää auton runkoon.
Voitko tarkentaa hieman että mikä metalliosa kyseessä, mittariston takaa?
No se mittariston taustahan on osaltaan semmosta kuttaperkaa ja sitten metallia,pistät lenkkiapikon semmosen ruuvin alle jolla on se metalliosa kiinni,eipä siinä sen kummempaa.
JukkaLu
Viestit: 1
Liittynyt: 30.11.2010 11:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JukkaLu »

Sori kun nostin nin vanhan ketjun mutta:

Osaisiko kukaan sanoa miksi laturi "polttaa" säätimiä? Auto heitti lataamasta eli latasi tyhjäkäynnilla 12,3v ja kierroksilla pikkusen vajaa 13. Vaidoin laturin :evil: ei vaikutusta sama tilanne. Vaihdoin uuteen laturiin säätimen, pelasi päivän. Taas sama ongelma ei lataa. Luulisin että taas on säädin sökö, koska oireet on samat eli kierroksilla lataa vähän ja tyhjäkäynnillä vielä vähemmän. Tyhjäkäynnillä akulta mitattuna 12,1-12,3. Tyhjäkäynnillä käydesä pitempään loppuu akku.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Diodivikaa epäilen.
Säätimet lienevät ehjiä.

Jaa, olitkin jo vaihtanut laturin, en tiiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”