Hehkut elää omaa elämäänsä!
Hehkut elää omaa elämäänsä!
Auto on 300urpotiisseli, Vaihdettu on kaikki hehkut ja hehkurele.
Aluksi ongelma oli tälläinen: Kylmänä auto käyntiin, hehkutti normaalisti. Minuutin taikka viiden käymisen jälkeen hehkuvalo syttyi ajossa ja paloi minuutin.
Hehkujen vaihto ei vaikuttanut tähän onkelmaan.
Hehku releen vaihdon jälkeen, kaikki ok. kunnes: Kesken ajon hehkuvalo syttyi
pistin vilkun päälle, valo sammui. uudestaan valo syttyi, vilkku päälle valo sammui. Tämä toistui moooonta kertaa. Lopuksi hehkuvalo syttyi ja sammui samaan aikaan vilkun kanssa...
auton sammutus, vika poistui taas hetkeksi. Sama on tapahtunut taas pari kertaa 100km aikana.
Vaihanko virtalukon pohjan? Ylijännitesuojarele vai mikä perkele se oli?
Aluksi ongelma oli tälläinen: Kylmänä auto käyntiin, hehkutti normaalisti. Minuutin taikka viiden käymisen jälkeen hehkuvalo syttyi ajossa ja paloi minuutin.
Hehkujen vaihto ei vaikuttanut tähän onkelmaan.
Hehku releen vaihdon jälkeen, kaikki ok. kunnes: Kesken ajon hehkuvalo syttyi
pistin vilkun päälle, valo sammui. uudestaan valo syttyi, vilkku päälle valo sammui. Tämä toistui moooonta kertaa. Lopuksi hehkuvalo syttyi ja sammui samaan aikaan vilkun kanssa...
auton sammutus, vika poistui taas hetkeksi. Sama on tapahtunut taas pari kertaa 100km aikana.
Vaihanko virtalukon pohjan? Ylijännitesuojarele vai mikä perkele se oli?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Elikkä vikaa pukkaa vieläkin vähänkin pidemmillä matkoilla. Onko hehkureleelle tms joku maajohto jossain?
Elikkä vika ilmaantuu näin; Ajan hyvin rentoutuneesti maantiellä, PAM hehkuvalo syttyy! No vilkku vasemmalle pari vilkautusta riittää, hehkuvali sammuu...
Olisi hienoa saada vähän apuja....
Elikkä vika ilmaantuu näin; Ajan hyvin rentoutuneesti maantiellä, PAM hehkuvalo syttyy! No vilkku vasemmalle pari vilkautusta riittää, hehkuvali sammuu...
Olisi hienoa saada vähän apuja....
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Mittaa hehkujen vastus. Mittauksen voi suorittaa hehkureleeltä lähtevistä johtojen päistä runkoa vasten. Vastusarvoja en tiedä, mutta tältä palstalata löytyy hakua käytäen, jos tuntee tarvitsevansa tuota arvoa.
Jos vastusarvot ovat samat kaikissa, asia on siltä osin kunnossa. Jos vastusarvo on ääretön hehku on rikki. Jos vastusaroissa on eroja, hehku on menossa rikki tai hehkun johdon eriste vuotaa runkoon.
Tutki hehkujen johdot, ettei ole eristeissä vikaa.
Sulakkeetkin voisi tarkistaa. Vaikka näyttävät ehjiltä voi kosketinpinnoissa olla niin tukeva hapettuma, että haittaa sähkön kulkua.
Jos vastusarvot ovat samat kaikissa, asia on siltä osin kunnossa. Jos vastusarvo on ääretön hehku on rikki. Jos vastusaroissa on eroja, hehku on menossa rikki tai hehkun johdon eriste vuotaa runkoon.
Tutki hehkujen johdot, ettei ole eristeissä vikaa.
Sulakkeetkin voisi tarkistaa. Vaikka näyttävät ehjiltä voi kosketinpinnoissa olla niin tukeva hapettuma, että haittaa sähkön kulkua.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 22.10.2010 23:34
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Olisko näistä sivuista apua: http://www.w124performance.com/service/ ... 5-0705.pdf
http://www.w124performance.com/service/ ... 5-4000.pdf
Hehkureleen 31 navan maadoituspiste onpi kuskin ajovaloumpion alla pellissä ruuvi,mihin menee usempi ruskea johto.Saattaapi olla johto murtunut liittimen juuresta poikki??
http://www.w124performance.com/service/ ... 5-4000.pdf
Hehkureleen 31 navan maadoituspiste onpi kuskin ajovaloumpion alla pellissä ruuvi,mihin menee usempi ruskea johto.Saattaapi olla johto murtunut liittimen juuresta poikki??
Niin siis eihän täsäs mitään uus avuttomia Tährellinen olla, kaiikki hehkut ja rele on uusia jo (Ja vastukset mitattu ymym...)
Pitääkin kattoa toi maajohto, parikuukautta sitten tein uuden maapaikan kyseiselle nipulle, mutta en sen tarkemmin tutkinut johtojen kuntoa
Pitääkin kattoa toi maajohto, parikuukautta sitten tein uuden maapaikan kyseiselle nipulle, mutta en sen tarkemmin tutkinut johtojen kuntoa
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Soon hyvä, että homma on hanskassa_Niko kirjoitti:Niin siis eihän täsäs mitään uus avuttomia Tährellinen olla, kaiikki hehkut ja rele on uusia jo (Ja vastukset mitattu ymym...)
Pitääkin kattoa toi maajohto, parikuukautta sitten tein uuden maapaikan kyseiselle nipulle, mutta en sen tarkemmin tutkinut johtojen kuntoa
löytykö vika? mun 200dssä samat oireet (eli hehkuvalo syttyy kesken ajon), tosin hehkuja ja relettä en oo vielä vaihtanut._Niko kirjoitti:Niin siis eihän täsäs mitään uus avuttomia Tährellinen olla, kaiikki hehkut ja rele on uusia jo (Ja vastukset mitattu ymym...)
Pitääkin kattoa toi maajohto, parikuukautta sitten tein uuden maapaikan kyseiselle nipulle, mutta en sen tarkemmin tutkinut johtojen kuntoa
Hehkut vaihtoon ensimmäiseksi. Pitäähän ne olla kunnossa joka tapauksessa.junnu kirjoitti:löytykö vika? mun 200dssä samat oireet (eli hehkuvalo syttyy kesken ajon), tosin hehkuja ja relettä en oo vielä vaihtanut.
Tietääkseni yj-rele ei ole mitenkään yhteydessä hehkusysteemiin. Kerrohan jos ja kun vika löytyy._Niko kirjoitti:Miten se yj-rele? Voiko sillä olla nakit tässä sopassa mukana?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Nyt ei ole muutamaan sataan kilsaan temppuillut. yleensä on aina tänne siskolle ajessa loimottanut, nyt ei. Korjaus Ilmeisesti onnistui.
Elikkä (ilmeisesti) hehkureleen maa johdon uusin viimeiset 20cm ja sitten löysin hehkureleelle menevästä johtonipusta (keltainen-, valkoinen- ja vihreäjohto muistaakseni) liittimen joka oli suojaamaton ja sen lähettyviltä oli johdot huonossa kunnossa. Niitä uusin vähän pätkää.
Elikkä (ilmeisesti) hehkureleen maa johdon uusin viimeiset 20cm ja sitten löysin hehkureleelle menevästä johtonipusta (keltainen-, valkoinen- ja vihreäjohto muistaakseni) liittimen joka oli suojaamaton ja sen lähettyviltä oli johdot huonossa kunnossa. Niitä uusin vähän pätkää.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.