tuulilasin pesuri

Vastaa Viestiin
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

tuulilasin pesuri

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

tuulilasin pesuri kusee erittäin huonosti ja vain toiselta puolelta. tarvis näillä loskapaska keleille saada kuntoon. monellako moottorilla tuo järjestelmä on, ja onko eri moottori toiselle puolelle.
kylä lähtee mut mikä
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10673
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kakkosnelonen on kahdella moottorilla, toinen lasille, toinen valonpesimille, mikäli sellaiset on. Mikäli paine on huono katso pissapojan letkua vänkärin puolelta, konepellin saranan kohdalta. Tuppaa murtumaan. Muutenkin kannattaa tarkastaa koko letkusto, että murtumia yms ei ole. Olisko toiseen suuttimeen mennyt roskia, konepellissä on "aukot" mistä pääsee sorkkimaan näitä suuttimia.

Onko sinulla lämmitys pissapojan letkuissa & suuttimissa :?:

Muut nerot jatkakaa :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Joskus olen suhauttanut paineilmalla niihin suuttimiin, kun on ollut samaa ongelmaa. Lähtee roskat liikkeelle, jos niitä siinä päässä on.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mulla oli vänkärin puolen suutin sulanu puoliksi umpeen.
Helkkarin lämmitys vähä kummitellu. Nyt on jo uus tilalla.
Pro HVM
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Asia joka on kalvanut mieltä jo 3 vuotta! Alkoi todenteolla tympimään W124:n heikko suihku ja kun suuttimet suli tuossa pari vuotta sitten rassailin ne auki ja kytkin lämmityksen off.Nyt sitten päätin sairaslomaa hyödyntää ja tutustua perin juurin koko pesuri-härdelliin ja pistää sen suihkimaan kunnolla;purin hökötykset veks ja juma mikä kökkö sulanutta muovia löytyi;



Juuri Papin(kin) mainitsemasta konepellin taitoskohdasta löytyi ruostetta...pikkuhiljaa vuotanut ja näin:



Kaveri lupasi töistä tullessaan hakea letkua ja y-haaran.Jatkuu sitten. :evil:
Viimeksi muokannut Daimler, 03.4.2008 6:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tarvikkeet maksoivat 0 euroa 8)

Yksinkertaistettu versio joka vaati vielä bilteman 2.90 maksavan takaiskuventtiili/y-haaroittimen:
Viimeksi muokannut Daimler, 03.4.2008 6:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Löytyipä tällekin topikki, niin ei tarvi aina uutta aloittaa :D
Yhtäkkiä tänään pissapojasta katos tehot. Kuskin puolelta kusi konepellille, vänkärinpuolella oli normaalin oloisesti painetta että ylsi lasille saakka :?
Otin paineilmaa avuksi ja suhautin tuohon kuski puoleiseen suuttimeen toivoen, että ongelma korjaantuisi sillä. Tein testin ja huomasin, että loppui kokonaan pesunesteen tulo kummastakin suuttimesta :shock: Kokeilin konehuoneen puolelta päästä käsiksi suuttimiin, mutta eihän näillä sormilla sieltä mitään letkujakaan saa irti :ää: Suuttimen kyllä sain löysättyä, mutta ku sehän ei lähe sieltä irti ennenkuin letku on irrotettu vai enkö vaan osaa :roll: Toivottomana löin pellin kiinni ja hain nuppineulan avuksi. Sohin suuttimen reikiä välillä testaten pesurin toimintaa. Sain vuoron perään pesunestettä tulemaan jommasta kummasta suuttimesta. Aikani rassasin ja sain kuin sainkin molemmista suuttimista tulemaan nestettä lasille jopa yhtäaikaisesti. Nyt vaan kumpikin suutin kusee lasille yhdestä reijästä, loput kaks suutinreikää valuttaa nesteen konepellille :idiot:
Suuttimiin on mitä ilmeisimmin päässyt paskaa ja ne pitäis saada puhtaaksi. Millä ihmeellä saan suuttimet helpoiten puhtaasi ko ei näillä näpeillä saa suuttimista niitä letkuja näperrettyä irti - ovat niin ahtaaseen rakoon tukittu? Tai vaikka saisinkin ne irti, niin tuskin enää takasin :ttu: Onko kukaan tehny suuttimille puhdistusta ja jos on, niin ohjetta toimenpiteelle olisi kiva saada :help: Vois yrittää uudemman kerran kun tietää miten homma hoidetaan :wink:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”