Jännitteensäädin tiensä päässä?
Jännitteensäädin tiensä päässä?
Hei.
Onko näin, että jännitteensäätimessä hiilet lopussa?
Myös sisävalot tekevät samaa kierrosten tahtiin.
Tuossa videossa kaikki olennainen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EYIBIxzsn6A[/youtube]
Onko näin, että jännitteensäätimessä hiilet lopussa?
Myös sisävalot tekevät samaa kierrosten tahtiin.
Tuossa videossa kaikki olennainen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EYIBIxzsn6A[/youtube]
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Mittaileppa paljonko jännitettä akulla kierroksilla/tyhjäkäynnillä valot päällä lämppäri ykkösellä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mihin tämä viittaa?Multiviri kirjoitti:Mittaileppa paljonko jännitettä akulla kierroksilla/tyhjäkäynnillä valot päällä lämppäri ykkösellä.
Täytyy suorittaa kyseinen toimenpide heti kun auto saapuu pihaan.
Jos en ihan väärin muista, kun taannoin mittailin, niin tyhjäkäynnillä 12,5v ja kierroksilla karvan verran alle 14v.
EDIT:
Tämmönen löyty tuosta mun toisesta topicista.
Mutta, täytyy nyt uudestaan mitata tuo akun volttimäärät nuilla ohjeilla.Lestrange kirjoitti:Auto sammuksissa volttimäärä 12,5 volttia.. Auto käynnissä, puhallin täysillä ja valot päällä 12,5v.. Auto käynnissä valot ja puhallin pois päältä, volttimäärä karvan verran alle 14v..
Viimeksi muokannut Lestrange, 16.10.2012 16:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Tämä on muuten totta. Monesta topicista lukenu näitä laturi- ja akkujuttuja ja yhdessäkään jutussa ei latauksen merkkivalo ole syttynyt.AM kirjoitti:Niinhän sitä luulisi mutta ei syty.ou812 kirjoitti:Jos hiilet loppuu niin latausvalon pitäisi syttyä koska lakkaa lataamasta?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
W202 bensassa kyllä syttyi aluksi paloi kait tyhjäkäynnillä ja kun polkais kaasua niin sammui, parin päivän kuluttua paloi kokoajan ja korjaantui jännitteensäätimen vaihdolla. Muita oireita ei ehtinyt tullakaan.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Lähteekö tuo yhtenä könttänä irti, että ei oo vaaraa hukata mitään?Sampo N. kirjoitti:Lankusta hiilten elinkaari on melko helppo tarkistaa. Laturista liitin irti ja samoin kaksi ristipäistä ruuvia irti jännitteensäätimestä ja kas -hiilet ovat kädessäsi.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Helppo homma se oli kun onnistui minultakin säädin irtoaa juurikin yhtenä kappaleena ja uusi tais olla vajaa parikymppiä mätänetissä.Sampo N. kirjoitti:Lankusta hiilten elinkaari on melko helppo tarkistaa. Laturista liitin irti ja samoin kaksi ristipäistä ruuvia irti jännitteensäätimestä ja kas -hiilet ovat kädessäsi.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Juu ei pitäis mitään lennellä mihkään. Mätänetissä myyvät myös pelkkiä hiiliä, sitten menee tosin tinailuhommiksi. Lisäksi hiiliä on ainakin kahden eri kokoisia.
Tuon latausjännitteen pitäisi tosiaan kertoa tuleeko jännitettä riittävästi. Mulla hehkui himmeänä kaikki mittariston varoitusvalot ja siihen auttoi vasta koko laturin vaihto. Aika usein vika on kuitenkin juuri säätimessä.
Tuon latausjännitteen pitäisi tosiaan kertoa tuleeko jännitettä riittävästi. Mulla hehkui himmeänä kaikki mittariston varoitusvalot ja siihen auttoi vasta koko laturin vaihto. Aika usein vika on kuitenkin juuri säätimessä.
Kein siknatuur
Laturi loppu. Pitäis olla siinä neljäntoista pinnassa kun kone käy, myös kuorman kanssa.
Voithan ottaa hiilet irti ja tarkistaa ne, voi olla myös vastinpinta kulunut laturin akselista urille.
Voithan ottaa hiilet irti ja tarkistaa ne, voi olla myös vastinpinta kulunut laturin akselista urille.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ilman kierroksia tuo 14v vai kierrosten kanssa ja valot + puhallin päällä?Multiviri kirjoitti:Laturi loppu. Pitäis olla siinä neljäntoista pinnassa kun kone käy, myös kuorman kanssa.
Voithan ottaa hiilet irti ja tarkistaa ne, voi olla myös vastinpinta kulunut laturin akselista urille.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
kierroksilla ainakin. Tyhjäkäynnillä vähällä kuormallakin saisi olla sama määrä, itellä tyhjäkäynnillä musiikkivehkeet lujalla oli tuossa neljäntoista pinnassa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mittasin tuossa uudelleen ja akku näytti valot ja puhallin päällä tyhjäkäynnillä 13,05v ja kun antoi hieman kaasua niin voltit nousi 14,10v, mutta heti kierrosten pudottua voltit tippu taas 13..
Että onko tuo sittenkään laturi tiensä päässä? Vai missä muualla voisi olla vika?
Että onko tuo sittenkään laturi tiensä päässä? Vai missä muualla voisi olla vika?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
- Norsukuski
- Viestit: 45
- Liittynyt: 03.3.2011 10:06
- Paikkakunta: Kemijärvi
mitenkäs akku, oletko mitannut lepojännitteen yön jälkeen, pitäisi olla 12,4-12,5 volttia. Meinaan että jos akku on oikosulussa niin ei tervekään laturi jaksa sitä ladata. Niin ja ei se mylly kyllä lähe ees käyntiin...Lestrange kirjoitti:Mittasin tuossa uudelleen ja akku näytti valot ja puhallin päällä tyhjäkäynnillä 13,05v ja kun antoi hieman kaasua niin voltit nousi 14,10v, mutta heti kierrosten pudottua voltit tippu taas 13..
Että onko tuo sittenkään laturi tiensä päässä? Vai missä muualla voisi olla vika?
MB Vito 115 CDI -04
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
kyl sielä sais jännite olla sen 12,7-12,8 volttia... siis yön yli akussa
E. Jos kirjoitettu huonosti, niin tarkoitin että moottori sammuksissa
E. Jos kirjoitettu huonosti, niin tarkoitin että moottori sammuksissa
Viimeksi muokannut potox, 19.11.2012 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
Aito lämpökompensoitu Bosch 28e pintaan 28 mm kollektorille?Easy Rider kirjoitti:Nuo Roponetin säätimet on vaan aika syvältä. Inte(fö)rmotoria ja Osscaa yms. psskaa.
Näin lukee siellä tarvikekatalookissa, mikä lienee tuokin härpäke....sitten kympillä se toinen boschiin käypä vaihtoehto ja motorolaan 25 ekua...
Minä huima vaihoin koko motonetin laturin loppujen lopuksi>satasen pintaan, kun vei entisen tilalle niin sai parin kympin pantin takasin..> saa nähä paljonko kestää ei ole tullu kuin 20 000km vasta ajeltua vaihokilla ...onneks vielä toimii .
Vanhaa topicia tulee nostettua mut parempi kait se on kun uus tehdä
Mutta mahtaakohan jännitteensäätimessä olla vika kun polttimoita kärähtelee kokoajan? Ei mee oikeen huonon tuurin piikkiin enään kun on viiden päivän sisään kärähtäny kaks lyhyttä, yks parkki ja neljä sisävaloo (lämppärin säätimistä + ikkunakatkasijasta), varsinkaa kun noista viidestä päivästä on kolme ollu käyttämättömänä
Mutta mahtaakohan jännitteensäätimessä olla vika kun polttimoita kärähtelee kokoajan? Ei mee oikeen huonon tuurin piikkiin enään kun on viiden päivän sisään kärähtäny kaks lyhyttä, yks parkki ja neljä sisävaloo (lämppärin säätimistä + ikkunakatkasijasta), varsinkaa kun noista viidestä päivästä on kolme ollu käyttämättömänä