Jännitteensäädin tiensä päässä?

Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Jännitteensäädin tiensä päässä?

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Hei.

Onko näin, että jännitteensäätimessä hiilet lopussa?

Myös sisävalot tekevät samaa kierrosten tahtiin.

Tuossa videossa kaikki olennainen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EYIBIxzsn6A[/youtube]
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Mittaileppa paljonko jännitettä akulla kierroksilla/tyhjäkäynnillä valot päällä lämppäri ykkösellä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jos hiilet loppuu niin latausvalon pitäisi syttyä koska lakkaa lataamasta?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Multiviri kirjoitti:Mittaileppa paljonko jännitettä akulla kierroksilla/tyhjäkäynnillä valot päällä lämppäri ykkösellä.
Mihin tämä viittaa?

Täytyy suorittaa kyseinen toimenpide heti kun auto saapuu pihaan.

Jos en ihan väärin muista, kun taannoin mittailin, niin tyhjäkäynnillä 12,5v ja kierroksilla karvan verran alle 14v.

EDIT:

Tämmönen löyty tuosta mun toisesta topicista.
Lestrange kirjoitti:Auto sammuksissa volttimäärä 12,5 volttia.. Auto käynnissä, puhallin täysillä ja valot päällä 12,5v.. Auto käynnissä valot ja puhallin pois päältä, volttimäärä karvan verran alle 14v..
Mutta, täytyy nyt uudestaan mitata tuo akun volttimäärät nuilla ohjeilla.
Viimeksi muokannut Lestrange, 16.10.2012 16:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ou812 kirjoitti:Jos hiilet loppuu niin latausvalon pitäisi syttyä koska lakkaa lataamasta?
Niinhän sitä luulisi mutta ei syty.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

AM kirjoitti:
ou812 kirjoitti:Jos hiilet loppuu niin latausvalon pitäisi syttyä koska lakkaa lataamasta?
Niinhän sitä luulisi mutta ei syty.
Tämä on muuten totta. Monesta topicista lukenu näitä laturi- ja akkujuttuja ja yhdessäkään jutussa ei latauksen merkkivalo ole syttynyt.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

W202 bensassa kyllä syttyi :nocando: aluksi paloi kait tyhjäkäynnillä ja kun polkais kaasua niin sammui, parin päivän kuluttua paloi kokoajan ja korjaantui jännitteensäätimen vaihdolla. Muita oireita ei ehtinyt tullakaan.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Lankusta hiilten elinkaari on melko helppo tarkistaa. Laturista liitin irti ja samoin kaksi ristipäistä ruuvia irti jännitteensäätimestä ja kas -hiilet ovat kädessäsi.
Kein siknatuur
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Sampo N. kirjoitti:Lankusta hiilten elinkaari on melko helppo tarkistaa. Laturista liitin irti ja samoin kaksi ristipäistä ruuvia irti jännitteensäätimestä ja kas -hiilet ovat kädessäsi.
Lähteekö tuo yhtenä könttänä irti, että ei oo vaaraa hukata mitään?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Sampo N. kirjoitti:Lankusta hiilten elinkaari on melko helppo tarkistaa. Laturista liitin irti ja samoin kaksi ristipäistä ruuvia irti jännitteensäätimestä ja kas -hiilet ovat kädessäsi.
Helppo homma se oli kun onnistui minultakin :oops: säädin irtoaa juurikin yhtenä kappaleena ja uusi tais olla vajaa parikymppiä mätänetissä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu ei pitäis mitään lennellä mihkään. Mätänetissä myyvät myös pelkkiä hiiliä, sitten menee tosin tinailuhommiksi. Lisäksi hiiliä on ainakin kahden eri kokoisia.

Tuon latausjännitteen pitäisi tosiaan kertoa tuleeko jännitettä riittävästi. Mulla hehkui himmeänä kaikki mittariston varoitusvalot ja siihen auttoi vasta koko laturin vaihto. Aika usein vika on kuitenkin juuri säätimessä.
Kein siknatuur
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laturi loppu. Pitäis olla siinä neljäntoista pinnassa kun kone käy, myös kuorman kanssa.

Voithan ottaa hiilet irti ja tarkistaa ne, voi olla myös vastinpinta kulunut laturin akselista urille.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Multiviri kirjoitti:Laturi loppu. Pitäis olla siinä neljäntoista pinnassa kun kone käy, myös kuorman kanssa.

Voithan ottaa hiilet irti ja tarkistaa ne, voi olla myös vastinpinta kulunut laturin akselista urille.
Ilman kierroksia tuo 14v vai kierrosten kanssa ja valot + puhallin päällä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

kierroksilla ainakin. Tyhjäkäynnillä vähällä kuormallakin saisi olla sama määrä, itellä tyhjäkäynnillä musiikkivehkeet lujalla oli tuossa neljäntoista pinnassa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Eli ei muuta kun laturi vaihtoon ja kattoo tuleeko sillä kuntoon.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nuo Roponetin säätimet on vaan aika syvältä. Inte(fö)rmotoria ja Osscaa yms. psskaa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Mittasin tuossa uudelleen ja akku näytti valot ja puhallin päällä tyhjäkäynnillä 13,05v ja kun antoi hieman kaasua niin voltit nousi 14,10v, mutta heti kierrosten pudottua voltit tippu taas 13..

Että onko tuo sittenkään laturi tiensä päässä? Vai missä muualla voisi olla vika?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Norsukuski
Viestit: 45
Liittynyt: 03.3.2011 10:06
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Norsukuski »

Lestrange kirjoitti:Mittasin tuossa uudelleen ja akku näytti valot ja puhallin päällä tyhjäkäynnillä 13,05v ja kun antoi hieman kaasua niin voltit nousi 14,10v, mutta heti kierrosten pudottua voltit tippu taas 13..

Että onko tuo sittenkään laturi tiensä päässä? Vai missä muualla voisi olla vika?
mitenkäs akku, oletko mitannut lepojännitteen yön jälkeen, pitäisi olla 12,4-12,5 volttia. Meinaan että jos akku on oikosulussa niin ei tervekään laturi jaksa sitä ladata. Niin ja ei se mylly kyllä lähe ees käyntiin...
MB Vito 115 CDI -04
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kyl sielä sais jännite olla sen 12,7-12,8 volttia... siis yön yli akussa

E. Jos kirjoitettu huonosti, niin tarkoitin että moottori sammuksissa :!:
Viimeksi muokannut potox, 19.11.2012 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikös tyhjäkäynnillä ilman suuria kuormia jännitteen pitäisi olla 14,5?

Vika on kuitenkin mitä suurimmalla todennäköisyydellä, akussa, laturissa tai lataussäätimessä.
Kein siknatuur
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Easy Rider kirjoitti:Nuo Roponetin säätimet on vaan aika syvältä. Inte(fö)rmotoria ja Osscaa yms. psskaa.
Aito lämpökompensoitu Bosch 28e pintaan 28 mm kollektorille?

Näin lukee siellä tarvikekatalookissa, mikä lienee tuokin härpäke....sitten kympillä se toinen boschiin käypä vaihtoehto ja motorolaan 25 ekua...

Minä huima vaihoin koko motonetin laturin loppujen lopuksi>satasen pintaan, kun vei entisen tilalle niin sai parin kympin pantin takasin..> saa nähä paljonko kestää ei ole tullu kuin 20 000km vasta ajeltua vaihokilla ...onneks vielä toimii :D.
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Vanhaa topicia tulee nostettua mut parempi kait se on kun uus tehdä :D
Mutta mahtaakohan jännitteensäätimessä olla vika kun polttimoita kärähtelee kokoajan? Ei mee oikeen huonon tuurin piikkiin enään kun on viiden päivän sisään kärähtäny kaks lyhyttä, yks parkki ja neljä sisävaloo (lämppärin säätimistä + ikkunakatkasijasta), varsinkaa kun noista viidestä päivästä on kolme ollu käyttämättömänä :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Paljos latausjännite? Ylijännite särkee polttimot aika äkkiä.
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Niin ylijännitettä vähän veikkaankin, en vaan päässy vielä mittaan jännitettä kun ei oo mittaria :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”