Juuttaan SRS-valo! Korjattu.
Juuttaan SRS-valo! Korjattu.
Elikkäste. Hankin tuommosen W124 230TE:n vuodelta 1992.
Ostotilanteessa taulussa paloi kirkkaasti SRS-valo. Myyjä kertoi valon syttyneen, kun akku meni talvella tyhjäksi. Myyjä sanoi valon syttyneen samalla tavalla noin 5 vuotta sitten, jolloin se nollattiin ja matka jatkui seuraavaan akun tyhjenemiseen.
Sitten tämä valon nollaaminen. BOSCH:lla eikä Starilla saa yhteyttä auton boxiin. Ainakaan kertayrittämällä kumpikaan ei tahtonut luoda yhteyttä.. mitäs nyt. Nollaako ne marmoritiskillä tuon valon ilman vian paikantamista?
Auton kun käynnistää valo syttyy ja välähtää sammuksissa ja jää palamaan. Vaihtoehtoja varmaan useampikin, jossa vika. Se spiraali, johdotukset penkkien alla? Onkos tuossa tunnistinmatot penkeissä, kun vyösoljissa on RS-merkinnät.
Bägi on onneksi vain kuskille
Ostotilanteessa taulussa paloi kirkkaasti SRS-valo. Myyjä kertoi valon syttyneen, kun akku meni talvella tyhjäksi. Myyjä sanoi valon syttyneen samalla tavalla noin 5 vuotta sitten, jolloin se nollattiin ja matka jatkui seuraavaan akun tyhjenemiseen.
Sitten tämä valon nollaaminen. BOSCH:lla eikä Starilla saa yhteyttä auton boxiin. Ainakaan kertayrittämällä kumpikaan ei tahtonut luoda yhteyttä.. mitäs nyt. Nollaako ne marmoritiskillä tuon valon ilman vian paikantamista?
Auton kun käynnistää valo syttyy ja välähtää sammuksissa ja jää palamaan. Vaihtoehtoja varmaan useampikin, jossa vika. Se spiraali, johdotukset penkkien alla? Onkos tuossa tunnistinmatot penkeissä, kun vyösoljissa on RS-merkinnät.
Bägi on onneksi vain kuskille
Viimeksi muokannut Ripattila, 14.5.2014 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Juuttaan SRS-valo!
jos *:rila ei sitä saanut nollattuaRipattila kirjoitti:Elikkäste. Hankin tuommosen W124 230TE:n vuodelta 1992.
Ostotilanteessa taulussa paloi kirkkaasti SRS-valo. Myyjä kertoi valon syttyneen, kun akku meni talvella tyhjäksi. Myyjä sanoi valon syttyneen samalla tavalla noin 5 vuotta sitten, jolloin se nollattiin ja matka jatkui seuraavaan akun tyhjenemiseen.
Sitten tämä valon nollaaminen. BOSCH:lla eikä Starilla saa yhteyttä auton boxiin. Ainakaan kertayrittämällä kumpikaan ei tahtonut luoda yhteyttä.. mitäs nyt. Nollaako ne marmoritiskillä tuon valon ilman vian paikantamista?
Auton kun käynnistää valo syttyy ja välähtää sammuksissa ja jää palamaan. Vaihtoehtoja varmaan useampikin, jossa vika. Se spiraali, johdotukset penkkien alla? Onkos tuossa tunnistinmatot penkeissä, kun vyösoljissa on RS-merkinnät.
Bägi on onneksi vain kuskille
niin ilman muita toimia ei tilanne muutu miksikään marmorillakaan
(oletaen että sitä on koitettu aiemin tehdä oikein)
kanattaa tutkilla että yksikölle tulle virrat/maat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Oliko Starin käyttäjä aiemmin testannut 124:ää ja tiesi varmasti miten kytkentä tehdään ? Ei mene ihan noin vain vaikka olisi ohjeetkin
Jos järjestelmässä on oikeasti jotain kallista korjattavaa on mahdollista muutoskatsastaa auto bagittomaksi, ellei se ole E-malli jossa vakiovarusteena airbag. (onko 230 edes E-mallina, ei kai )
Jos järjestelmässä on oikeasti jotain kallista korjattavaa on mahdollista muutoskatsastaa auto bagittomaksi, ellei se ole E-malli jossa vakiovarusteena airbag. (onko 230 edes E-mallina, ei kai )
ei liene 1992 ikäisessä vielä vakiona SRS ??
mutta eikös tuon ikäinenhän osaa kertoa vikansa sillä SRS valolla mittaristossa, konehuoneen huoltoliitintä johdottamalla
mutta eikös tuon ikäinenhän osaa kertoa vikansa sillä SRS valolla mittaristossa, konehuoneen huoltoliitintä johdottamalla
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
No peijjooni.
Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.
Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?
0008208026 vissii ois boxi.
Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.
Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.
Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?
0008208026 vissii ois boxi.
Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä hommaRipattila kirjoitti:NONIIN! Tilannehan muuttui ratkaisevasti, kun pyörähdin marmorilla. Siellä valo oli nollattu hetkessä. Asentaja sanoi, että alhaisen jännitteen vuoksi boxi hieman jumissa ja vikakoodit alhaisilta jännitteiltä.
Valo nollattu ja toistaiseksi pelittää!
eli nämä ei sitten kuitenkaan olleet okRipattila kirjoitti:No peijjooni.
Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.
Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?
0008208026 vissii ois boxi.
Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No persaatteessa. Kyllä virrat liikkua ja kaikki muu ookoo. Akku tosin loppunu aikasemmin ja sytyttäny valon. Akku olikin sitten niin lopussa, et Hartikaisesta lähettiin liikkeelle boosterillaCDI203 kirjoitti:Hyvä hommaRipattila kirjoitti:NONIIN! Tilannehan muuttui ratkaisevasti, kun pyörähdin marmorilla. Siellä valo oli nollattu hetkessä. Asentaja sanoi, että alhaisen jännitteen vuoksi boxi hieman jumissa ja vikakoodit alhaisilta jännitteiltä.
Valo nollattu ja toistaiseksi pelittää!
eli nämä ei sitten kuitenkaan olleet okRipattila kirjoitti:No peijjooni.
Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.
Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?
0008208026 vissii ois boxi.
Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.