Juuttaan SRS-valo! Korjattu.

Vastaa Viestiin
Ripattila
Viestit: 8
Liittynyt: 09.5.2014 18:09

Juuttaan SRS-valo! Korjattu.

Viesti Kirjoittaja Ripattila »

Elikkäste. Hankin tuommosen W124 230TE:n vuodelta 1992.
Ostotilanteessa taulussa paloi kirkkaasti SRS-valo. Myyjä kertoi valon syttyneen, kun akku meni talvella tyhjäksi. Myyjä sanoi valon syttyneen samalla tavalla noin 5 vuotta sitten, jolloin se nollattiin ja matka jatkui seuraavaan akun tyhjenemiseen.

Sitten tämä valon nollaaminen. BOSCH:lla eikä Starilla saa yhteyttä auton boxiin. Ainakaan kertayrittämällä kumpikaan ei tahtonut luoda yhteyttä.. mitäs nyt. Nollaako ne marmoritiskillä tuon valon ilman vian paikantamista?

Auton kun käynnistää valo syttyy ja välähtää sammuksissa ja jää palamaan. Vaihtoehtoja varmaan useampikin, jossa vika. Se spiraali, johdotukset penkkien alla? Onkos tuossa tunnistinmatot penkeissä, kun vyösoljissa on RS-merkinnät.

Bägi on onneksi vain kuskille :)
Viimeksi muokannut Ripattila, 14.5.2014 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4258
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Juuttaan SRS-valo!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ripattila kirjoitti:Elikkäste. Hankin tuommosen W124 230TE:n vuodelta 1992.
Ostotilanteessa taulussa paloi kirkkaasti SRS-valo. Myyjä kertoi valon syttyneen, kun akku meni talvella tyhjäksi. Myyjä sanoi valon syttyneen samalla tavalla noin 5 vuotta sitten, jolloin se nollattiin ja matka jatkui seuraavaan akun tyhjenemiseen.

Sitten tämä valon nollaaminen. BOSCH:lla eikä Starilla saa yhteyttä auton boxiin. Ainakaan kertayrittämällä kumpikaan ei tahtonut luoda yhteyttä.. mitäs nyt. Nollaako ne marmoritiskillä tuon valon ilman vian paikantamista?

Auton kun käynnistää valo syttyy ja välähtää sammuksissa ja jää palamaan. Vaihtoehtoja varmaan useampikin, jossa vika. Se spiraali, johdotukset penkkien alla? Onkos tuossa tunnistinmatot penkeissä, kun vyösoljissa on RS-merkinnät.

Bägi on onneksi vain kuskille :)
jos *:rila ei sitä saanut nollattua
niin ilman muita toimia ei tilanne muutu miksikään marmorillakaan
(oletaen että sitä on koitettu aiemin tehdä oikein)

kanattaa tutkilla että yksikölle tulle virrat/maat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29133
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliko Starin käyttäjä aiemmin testannut 124:ää ja tiesi varmasti miten kytkentä tehdään ? Ei mene ihan noin vain vaikka olisi ohjeetkin ;)

Jos järjestelmässä on oikeasti jotain kallista korjattavaa on mahdollista muutoskatsastaa auto bagittomaksi, ellei se ole E-malli jossa vakiovarusteena airbag. (onko 230 edes E-mallina, ei kai )
Ripattila
Viestit: 8
Liittynyt: 09.5.2014 18:09

Viesti Kirjoittaja Ripattila »

En osaa kokemukseen vastata. Voihan se olla, että ei paras tietämys ollut hyppysissä. Tarkistellaanpa nuo virta-maa asiat seuraavaksi.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ei liene 1992 ikäisessä vielä vakiona SRS ??

mutta eikös tuon ikäinenhän osaa kertoa vikansa sillä SRS valolla mittaristossa, konehuoneen huoltoliitintä johdottamalla
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Katso on johdotettu nasta 6 diagnosointi pistokeessa
autodidakti
Ripattila
Viestit: 8
Liittynyt: 09.5.2014 18:09

Viesti Kirjoittaja Ripattila »

No peijjooni.

Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.

Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?

0008208026 vissii ois boxi.

Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.
Ripattila
Viestit: 8
Liittynyt: 09.5.2014 18:09

Viesti Kirjoittaja Ripattila »

NONIIN! Tilannehan muuttui ratkaisevasti, kun pyörähdin marmorilla. Siellä valo oli nollattu hetkessä. Asentaja sanoi, että alhaisen jännitteen vuoksi boxi hieman jumissa ja vikakoodit alhaisilta jännitteiltä.

Valo nollattu ja toistaiseksi pelittää! :P
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Hyvä !

Kehtaakko kertoa millä tiskillä onnistui ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Ripattila
Viestit: 8
Liittynyt: 09.5.2014 18:09

Viesti Kirjoittaja Ripattila »

Autotalo Hartikainen
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4258
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ripattila kirjoitti:NONIIN! Tilannehan muuttui ratkaisevasti, kun pyörähdin marmorilla. Siellä valo oli nollattu hetkessä. Asentaja sanoi, että alhaisen jännitteen vuoksi boxi hieman jumissa ja vikakoodit alhaisilta jännitteiltä.

Valo nollattu ja toistaiseksi pelittää! :P
Hyvä homma :)
Ripattila kirjoitti:No peijjooni.

Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.

Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?

0008208026 vissii ois boxi.

Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.
eli nämä ei sitten kuitenkaan olleet ok
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29133
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hartikaisen mekaanikko osasi Starinsa :wink:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4258
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Hartikaisen mekaanikko osasi Starinsa :wink:
Sitä tosiaan pittää myös osata käyttä/tulkita :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ripattila
Viestit: 8
Liittynyt: 09.5.2014 18:09

Viesti Kirjoittaja Ripattila »

CDI203 kirjoitti:
Ripattila kirjoitti:NONIIN! Tilannehan muuttui ratkaisevasti, kun pyörähdin marmorilla. Siellä valo oli nollattu hetkessä. Asentaja sanoi, että alhaisen jännitteen vuoksi boxi hieman jumissa ja vikakoodit alhaisilta jännitteiltä.

Valo nollattu ja toistaiseksi pelittää! :P
Hyvä homma :)
Ripattila kirjoitti:No peijjooni.

Virrat ja maat ok, kontaktipinnat ok, boxilla liitännät ok, mittarilla liitännät ok. Virta kulkee. Boxista ei kyl saa mitää irti, ei ledi syty.

Vaihtoehtoja? Oisko jollai boxia?

0008208026 vissii ois boxi.

Ps. Ei oo vakiona bägit. Ja ei oo myöskään E-malli. Niitä vissii on kai jossain voinu ollakin, mutta tuo ei ole vielä.
eli nämä ei sitten kuitenkaan olleet ok
No persaatteessa. Kyllä virrat liikkua ja kaikki muu ookoo. Akku tosin loppunu aikasemmin ja sytyttäny valon. Akku olikin sitten niin lopussa, et Hartikaisesta lähettiin liikkeelle boosterilla :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”