Anturille paikkaa...
Anturille paikkaa...
Tuli tilattua sellainen digitaalinen multi-mittari.
Pitäisi keksiä hyvä paikka öljyn lämpötila ja paine mittaukselle.
Mulla olisi ylimääräinen öljynsuodattimen kansi, mitäs jos poraan siihen reijät anturille?
Eikös noin onnistus simppelisti?
Niin ja moottorina om603.
Pitäisi keksiä hyvä paikka öljyn lämpötila ja paine mittaukselle.
Mulla olisi ylimääräinen öljynsuodattimen kansi, mitäs jos poraan siihen reijät anturille?
Eikös noin onnistus simppelisti?
Niin ja moottorina om603.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Paineanturi sinne missä on paine linjan päässä, se ei juuri muutu piirin eri osissa, ellei ole ahtaita öljykanavia jotka merkittävästi virtaamaa rajoittaa. Jos turbokone, niin tärkeintähän on tietää linjoissa hännänhuippuna tulevan ahtimen saama paine, eli sondi siihen linjaan, vaikka hyrrän päälle tuplabanjolla. Mitä pidemmällä pumpusta linjassa, sitä ennemmin kertoo voiteluhäiriöt, tukokset jne.
Lämpötilanmittauksen kanssa etsisin anterolle paikan painepuolelta ja suurimmasta virtauksesta, juurikin suodattimen lähtöpuolelta, reagoi nopeasti lämpötilan muutokseen ja kertoo juuri sen lämpötilan jonka kanssa on elettävä. Öljyropulla voi olla hitaahkoa se reagointi ja informaatio, jopa hivenisen vääristynyttäkin ison huonosti sekoittuneen öljymäärän ja ison (anturin rungosta) lämpöä luovuttavan öljypohjan takia.
Minä en ole saanut vielä yhtään anturia silmille hyppimään. Muuan moottori maalimassa on kai silti päin näköäkin hyppinyt kun ei ole anturointia mittareineen.
Lämpötilanmittauksen kanssa etsisin anterolle paikan painepuolelta ja suurimmasta virtauksesta, juurikin suodattimen lähtöpuolelta, reagoi nopeasti lämpötilan muutokseen ja kertoo juuri sen lämpötilan jonka kanssa on elettävä. Öljyropulla voi olla hitaahkoa se reagointi ja informaatio, jopa hivenisen vääristynyttäkin ison huonosti sekoittuneen öljymäärän ja ison (anturin rungosta) lämpöä luovuttavan öljypohjan takia.
Minä en ole saanut vielä yhtään anturia silmille hyppimään. Muuan moottori maalimassa on kai silti päin näköäkin hyppinyt kun ei ole anturointia mittareineen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.