Anturille paikkaa...

Vastaa Viestiin
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Anturille paikkaa...

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Tuli tilattua sellainen digitaalinen multi-mittari.
Pitäisi keksiä hyvä paikka öljyn lämpötila ja paine mittaukselle.
Mulla olisi ylimääräinen öljynsuodattimen kansi, mitäs jos poraan siihen reijät anturille?
Eikös noin onnistus simppelisti?
Niin ja moottorina om603.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laita T-haara öljynpaine mittarin anturiin ja laita se siihen :wink:
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Tuokin oli mielessä, koska haluan myös orkkis mittarin toimivan.
Mistäs lämpö?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
94zip
linttauttaja
Viestit: 969
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

T haara paine anturille, toiseen reikään orggis anturi ja toiseen aftermarket.
lämpö jjäähdyttimen paluu putkesta tai öljypropun tilalle, sillon tosin reagoi aika hitaasti.
250D -92
190D 2.2turbo
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Jänkään vieläkin vastaan :)
Miksi ei kannata laittaa suodattimen kanteen?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
94zip
linttauttaja
Viestit: 969
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Voi kai sen siihenki laittaa en tiiä näyttääkö se oikein sillon.
Siinä se jokatapauksessa hyppää silmille.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Paineanturi sinne missä on paine linjan päässä, se ei juuri muutu piirin eri osissa, ellei ole ahtaita öljykanavia jotka merkittävästi virtaamaa rajoittaa. Jos turbokone, niin tärkeintähän on tietää linjoissa hännänhuippuna tulevan ahtimen saama paine, eli sondi siihen linjaan, vaikka hyrrän päälle tuplabanjolla. Mitä pidemmällä pumpusta linjassa, sitä ennemmin kertoo voiteluhäiriöt, tukokset jne. :idea:


Lämpötilanmittauksen kanssa etsisin anterolle paikan painepuolelta ja suurimmasta virtauksesta, juurikin suodattimen lähtöpuolelta, reagoi nopeasti lämpötilan muutokseen ja kertoo juuri sen lämpötilan jonka kanssa on elettävä. Öljyropulla voi olla hitaahkoa se reagointi ja informaatio, jopa hivenisen vääristynyttäkin ison huonosti sekoittuneen öljymäärän ja ison (anturin rungosta) lämpöä luovuttavan öljypohjan takia.

Minä en ole saanut vielä yhtään anturia silmille hyppimään. Muuan moottori maalimassa on kai silti päin näköäkin hyppinyt kun ei ole anturointia mittareineen. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Kiitoksia vastauksista!
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”