Auto ei sammu virta-avaimesta
Auto ei sammu virta-avaimesta
Kun kääntää virta-avaimen 0-asentoon ato jatkaa käymistään eikä sammu. Sammuu ainoastaan kun virta-avainta kääntää varovasti yhden pykälän vastapäivään. Virtalukonpohjan vaihdoin vaan ei se auttanut. Mikäköhän avuksi?
Huomasin, että virtalukon pesään menee kaksi ilmajohtoa, voisivatkohan ne olla asennettu väärinpäin tms? Mittaristoa irrottaessa huomasin, että mittariston takana on vielä kaksi ilmaletkua lisää, jotka eivät ole missään kiinni. Mihinkähän ne voisivat kuulua?? Ne eivät kuitenkaan yllä virtalukolle asti. Siellä vähän taempana oli sellainen vaaleanpunaisen/punaisen värinen pieni säiliö, jossa oli ilmaletku kiinni. Mikähän se säiliö mahtaa olla?
JA autohan on 300tdt -92 ilmastoinnilla.
Huomasin, että virtalukon pesään menee kaksi ilmajohtoa, voisivatkohan ne olla asennettu väärinpäin tms? Mittaristoa irrottaessa huomasin, että mittariston takana on vielä kaksi ilmaletkua lisää, jotka eivät ole missään kiinni. Mihinkähän ne voisivat kuulua?? Ne eivät kuitenkaan yllä virtalukolle asti. Siellä vähän taempana oli sellainen vaaleanpunaisen/punaisen värinen pieni säiliö, jossa oli ilmaletku kiinni. Mikähän se säiliö mahtaa olla?
JA autohan on 300tdt -92 ilmastoinnilla.
Onko se ollut tuollainen aina sinulla ollessaan ?Kun kääntää virta-avaimen 0-asentoon ato jatkaa käymistään eikä sammu. Sammuu ainoastaan kun virta-avainta kääntää varovasti yhden pykälän vastapäivään. Virtalukonpohjan vaihdoin vaan ei se auttanut. Mikäköhän avuksi?
Josko virtalukon runkoa on murjottu tai kasattu väärin.
Virtalukon sähköpohjassa vika ei voikaan olla, sammutus on sillä pikku venttiilillä johon alipaneletkut kiinnittyvät.
Joo, vasta ostin niin on ollut kokoajan tuollainen. Ei näkynyt mitään murjomisen merkkejä kun tutkailin runkoa ja lukkoa. Mitähän ne kaksi irtaallaan olevaa ilma putkea mahtaa olla, jotka eivät ole lukossa kiinni... Saattaskohan tuo vika olla siellä diesel pumpun sammutus kalvossa? sekin kyllä tuntuu aika epätodennäköiseltä, koska auton kumminkin saa sammumaan.
Vika löytyi lopulta. Vaihdoin virtalukkoon sen sammutus systeemin. Ei auttanut. Vaihdoin Myös pumpulle uuden sammutuskalvorasian. Ei autttanut. (oli muuten aika mielenkiintoinen vaihtaa ilman, että irroitteli mitään muuta). Rupesin tutkiskelemaan mihin alipaineletkut menevät. Toinen alipaineletkuista meni ratin alle semmoseen releboksiin. Releboksi näytti toimivan ok (virtaa sai ja naksahti) otin sen releboksin hevonkuuseen ja yhdistin ne alipaineletkut, jotka menevät releboksiin. Näin se rupesi pelittämään ylimääräset osat pois!!!