Starttimoottori?

Vastaa Viestiin
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Starttimoottori?

Viesti Kirjoittaja potox »

käyköhän tuohon 200d automaattiin vuodelta -93 tuommoisen 300te tartti? sellainen kun olisi ylimääräisenä. vanha alkaa jo pahasti lyömään yli eikä ole näillä pakkasilla kiva :shock:
saakohan tuon hinaamalla käymään? olen joskus kuullut juttua että ainakin w123 sai 8)
jos tuo tartti ei käy saa tarjota Halpaa ja Hyvää käypäistä :roll:
Suur kiitos jo valmiiksi.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Saa sen hinattua.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Eikös meillä ole näitä raatoja yhden toimivan tekoon? Vai uuttako on potox vailla?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ei taida käydä dieseliin bensamallin käynnistin.

Täältä näet varaosanumeron:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000

Dieseliin on kahta mallia, 10-hampaisella ja 12-hampaisella rattaalla.
10-hampainen sopii seuraaviin:

190D Baureihe W201 !!!Produktionszeitraum ab 6.1976 !!! : 2,0 Diesel 72PS ab 9.1983 & 75PS ab 9.1989 ; 2,5Diesel 90PS & 9.1983-3.1993 auch 94PS ; 2,5 Turbo-Diesel 122PS bis 12.1988 & ab 9.1988 auch 126PS
E-Klasse Limousine W124 D / Kombi T-Modell S124 TD : 2,0 Diesel 200D 75PS 7.1993-12.1994 ; 2,5 Diesel 250D 126PS 250 Turbo-D 7.1993-12.1994 ; 3,0Diesel 300D & TurboD 136PS ( nur wenn werksseitig Valeo-Anlasser verbaut ist ) & 147PS 7.1993-12.1994
E-Klasse Limousine W210 D / Kombi T-Modell S210 TD : 3,0Diesel 300D & Turbo-D 136PS bis 2.1997 / bis Motornummer ...009047 & 177PS 3.1997-6.1999 / bis Motor-Nummer ...009047
G-Klasse Baureihe W463 !!! 9.1996-11.2000 !!! : G 300TD 3,0 Diesel 177PS
S-Klasse Limousine W140 : 3,0Diesel S 300Turbo-D 177PS 6.1996-9.1998 / bis Motor-Nummer ...009047 ; S350Turbo-D 150PS bis 6.1996 / bis Motor-Nummer ...009047
Stufenheck-Limousine W124 D / Kombi T-Modell S124 TD : 2,0 Diesel 200D 72/75PS ; 2,5 Diesel 250D 90/94/126PS incl. 250 Turbo-D ; 3,0Diesel 300D 109PS 1.1985-8.1989 & 110/113PS (Kombi erst ab 9.1989) & 143PS ( nur Motorcode OM603.960 & OM603.963 ) & 147PS ab 9.1989 ( nur Motorcode OM603.963 )

http://cgi.ebay.de/Bosch-Anlasser-Start ... 4308wt_907

Motonet myy kyllä osiakin käynnistimiiin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

siis hinaamalla sen saa tulille? mutta kysymys kuuluu miten :D
onko vaan 60km/h vauhtia ja kepistä joku vaihe päälle, D 3 2 mikä?

ja niin onhan noita tartteja mut pitäs melkein olla bolt-on... ja meillähän on vissiin ainoastaan pensselin tartteja :evil:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

En muista nopeutta, heikko muistikuva olisi 40km/h?, N-llä vauhtiin ja pakkokakkonen päälle :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Trac 65/70
Viestit: 13
Liittynyt: 22.10.2010 23:34
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Trac 65/70 »

Tuollaista tekstiä on ainakin E200D:n käyttöohjekirjassa :arrow: Eli ei voisi käynnistää ohjekirjan mukaan automaattia,tiedä sitten ??
Kuva
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kuulostaa molemmat hyvältä :D mistäs "teppo21" olet moisen kuullut, siis tarkoitan että olisko oikeasti mahdollinen? en ketään tahdo hätyyttää vaan, mieleeni tuli jos jää tienpäälle :shock:
en kyllä tota koskaan sammutakkaan, mutta jos vahingossa kierrän avaimen pois lukosta :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

No esim tuolta:
viewtopic.php?t=17996
y
Olisiko mahdollista että ylläoleva auto olisi sähköohjatulla laatikolla mitä ei saisi hinata käymään :nocando:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Muualta netistä löysin seuraavan:
Käyttöohjekirja v.92 Hinaaminen automaattivaihteisella autolla. Matka enintään 50 km, nopeus enintään 50 km/h. Ei saa käynnistää hinaamalla.

Käyttöohjekirja v.89. Hinaaminen N-asennossa, matka enintään 120 km ja nopeus enintään 50 km/h. Lisäksi on ohjeet auton käynnistämiseksi hinaamalla.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kumpikohan tuo laatikko on? se on vissiin alunperin -92 kun, käyttöönottopäivä on 0.0.1993
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Montako vaihdetta löytyy?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Asiaankuuluvana liitän oheeseen starttivian:

Kuva
Planeetta pyörästö hajonnu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

4 on vaihteita. Mikäs onkos tuossa w124 tartissa tuollainen planeetta?? kun kesällähän näitä oireita ei ole, ainoastaan kovilla pakkasilla :?
hajoaako se sitten miten? että ei sitten joskus enään vaan "ota" ollenkaan vauhtipyörälle kiinni.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ottaa vauhtipyörälle mutta kun toi moottorin keskiratas pyörii tyhjää kun ei oo planeettavaihteita. Mulla toi yks pikkurattaan osa oli kiilautunu nii tiukkaa etten saanu sitä irti tosta ulkokehästä :arrow: ei pyöriny minnekkään koko laite

se toimii kyllä kahellakin pikkurattaalla ja ulkokehästä 1/3 pois :) mut kauhee ronklotus kuuluu että kai se hajoaa varsin pian kokonaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

teppo21 kirjoitti:Muualta netistä löysin seuraavan:
Käyttöohjekirja v.92 Hinaaminen automaattivaihteisella autolla. Matka enintään 50 km, nopeus enintään 50 km/h. Ei saa käynnistää hinaamalla.

Käyttöohjekirja v.89. Hinaaminen N-asennossa, matka enintään 120 km ja nopeus enintään 50 km/h. Lisäksi on ohjeet auton käynnistämiseksi hinaamalla.
Käsittääkseni automaatin käynnistäminen hinaamalla onnistuu vain vanhemmilla laatikoilla joissa on myös toisioöljypumppu. Uudemmissa sitä ei ole. Vuosista en tiedä muuta kuin itselläni on vielä sellainen (W201 2ltr. vm.-88.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

voihan jesuiitta :D täytyy yrittää kärvistellä sen kanssa tuonne huhtikuulle, kun meni nämä raha-asiat taas pitkin häränpyllyä :evil:
mutta eihän teillä kellään "liittolaisilla" olisi silloin tarjota tarttia? kunnossa saisi olla :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no näköjää korjaussarja motonetis pari kymppiä :roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

onkos sen korjaussarjan asentaminen vaikeampaa normi tarttiin verrattuna? sellasia takana varmaan tuhannen verran, mut ei tällästä oo viel vastaan juossu... tuleeko siinä hiilet mukana? ja oisko sulla mahollisesti linkkiä siihen, kun yritin ite kahtella mutta ei osunu nenänvarteen se :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”