pitkien vilskautus hukassa ja muutakin kummaa
pitkien vilskautus hukassa ja muutakin kummaa
Hieman taustaa lankun sähkövaivoille alakuun sen verran että jokunen viikko taapäin havaitsin että vilkut menee ajoittain mykäksi. Tätä on sattunut muutaman kerran ja aina ovat vilkut kuitenkin taasen palanneet normaaleiksi ilman enempiä toimia.
Tänään havaitsin että pitkien vilskautus ei toimi. Pitkät kyllä syttyy kun ne kytkee tavallisesti päälle ja myös lisäpitkät syttyy. Mutta kun vaihdan takas lyhyille valoille niin lisäpitkät jää edelleen päälle eivätkä sammu ennen kuin valokytkimestä käännän hetkeksi parkeille josta oitis takas lyhyille. Missä vika?
Lisäpitkien rele vaiko kovasti muuta jotka aiheuttaa myös lisävalojen päälle jäämisen?
Monitoimiviiksikö? Miten se vaihdetaan? Jos ratin joutuu irroittamaan niin entä airpäkki, voinko itse alkaa touhuun vaikka alfamerin sedät kieltää jyrkästi ja käskyttävät korjaamolle.
Apuja kaipaisin kovasti näihin lankun valomurheisiin.
Tänään havaitsin että pitkien vilskautus ei toimi. Pitkät kyllä syttyy kun ne kytkee tavallisesti päälle ja myös lisäpitkät syttyy. Mutta kun vaihdan takas lyhyille valoille niin lisäpitkät jää edelleen päälle eivätkä sammu ennen kuin valokytkimestä käännän hetkeksi parkeille josta oitis takas lyhyille. Missä vika?
Lisäpitkien rele vaiko kovasti muuta jotka aiheuttaa myös lisävalojen päälle jäämisen?
Monitoimiviiksikö? Miten se vaihdetaan? Jos ratin joutuu irroittamaan niin entä airpäkki, voinko itse alkaa touhuun vaikka alfamerin sedät kieltää jyrkästi ja käskyttävät korjaamolle.
Apuja kaipaisin kovasti näihin lankun valomurheisiin.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Itsellä on sama vika tuon pitkien vilautus-toiminnon kanssa, eli ei pelaa. Tämän lisäksi lyhyiltä pitkille vaihdettaessa viiksessä on asento, jossa valot eivät pala ollenkaan.
Ois tarkoitus purkaa viiksi, putsailla paikkoja ja katsoa, tokenisko tuo sillä. Jostakin muistan lukeneeni, että viiksen päästä sais osan pois, joilloin sisuskaluihin pääsis käsiksi. Viisammat tarkentakoon...

Ois tarkoitus purkaa viiksi, putsailla paikkoja ja katsoa, tokenisko tuo sillä. Jostakin muistan lukeneeni, että viiksen päästä sais osan pois, joilloin sisuskaluihin pääsis käsiksi. Viisammat tarkentakoon...

Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
päädyn saa irti
viiksen irroitus
Akun -kenkä irti
(apparin jalkatilasta punainen 10 napainen liitin irti)
Ratin takaa kaksi torxia (30) auki, piuhat irti ja airbag oli "sylissä"
10 mm kuusiokolohylsy pulttipistoolilla auki, (kohta merkattuna) ratti ulos
2 kpl pientä risti (ph1) kantaista ruuvia irti, muovinen piuhojen kierrätys laite pois (uudemmissa), sitä ennen jalkatilan potkusuojat irti ja monitoimiviiksen ja bag/torven piuhat liitoksesta auki. (liitokset poikkiputken ympärillä + nippuside ohjauspylväästä löysälle)
viiksen irroitus
Akun -kenkä irti
(apparin jalkatilasta punainen 10 napainen liitin irti)
Ratin takaa kaksi torxia (30) auki, piuhat irti ja airbag oli "sylissä"
10 mm kuusiokolohylsy pulttipistoolilla auki, (kohta merkattuna) ratti ulos
2 kpl pientä risti (ph1) kantaista ruuvia irti, muovinen piuhojen kierrätys laite pois (uudemmissa), sitä ennen jalkatilan potkusuojat irti ja monitoimiviiksen ja bag/torven piuhat liitoksesta auki. (liitokset poikkiputken ympärillä + nippuside ohjauspylväästä löysälle)
autodidakti
Kiitos hyvästä ja selkeästä ohjeesta. Vain yksi ropleema oli alakuun kun en pulttipyssyä omista mutta sen sain lopulta lainaa ja viiksi on ny käres. Eipä tuota taija korjaamaan kyetä. Vilskautus ja vilkut, sekä pitkien sammutus ovat pimeenä. Vilkut pimeni lopullisesti eilen. Vajaa satkun kai uus kustantaa, harmittavan paljon muuten vähäarvoiseen ajoneuvoon. Tietty jos jollai sattus tässä lähistöllä oleen ehyt käytetty, tarjota saa tietty.felmit kirjoitti:päädyn saa irti
viiksen irroitus
Akun -kenkä irti
(apparin jalkatilasta punainen 10 napainen liitin irti)
Ratin takaa kaksi torxia (30) auki, piuhat irti ja airbag oli "sylissä"
10 mm kuusiokolohylsy pulttipistoolilla auki, (kohta merkattuna) ratti ulos
2 kpl pientä risti (ph1) kantaista ruuvia irti, muovinen piuhojen kierrätys laite pois (uudemmissa), sitä ennen jalkatilan potkusuojat irti ja monitoimiviiksen ja bag/torven piuhat liitoksesta auki. (liitokset poikkiputken ympärillä + nippuside ohjauspylväästä löysälle)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Nyt tuntuis toimivan vilkut ja vilskautus. Mutta bosch lisäpitkät jää edelleen päälle. Liekö sitten niiden rele viallinen vaikka ihan ehyeltä vaikuttaakin kaikin puolin, kun sen avasin. En ihan tykkää näistä sähkövaivoista ja niiden ropailuista 

LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Jaahas. Nuolaisin liian aikaisin. Ei toimikaan moitteetta vilkut kun oikealle ajolle läksin poikaa koulusta noutamaan. Miten nämä vilkkuasiat oikein menee. Missä on vilkun rele. Mikä voi olla vikana kun uuden viiksen kanssa vain ajoittain toimii. Valokatkaisijaa rämppäilin koulun parkkiksella niin sitten vilkutti ensin hieman empien mutta kohta normaalisti. Vilskautus on toistaiseksi toiminut. Nyt tarvittaisiin viisaita neuvoja?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Toistaiseksi tuntuis ny pelaavan. Puhdistin sen vilkkureleen keskimmäisen osan hapettumista/yms kököstä kontaktisprayllä,skraapaisemalla ja lopuksi paineilmalla kuivaksi. Ne reunimmaiset releet hohkas uuden kiiltoa toisin kuin se keskimmäinen.
Mutta voiko lankun omat lyhyet/pitkät valot olla niin huonot vai mikä niitä vaivaa. Sumarit on ihan eri kirkkaat verrattuna noihin. Siis defen parkit näyttää melkeenpä enemmän kuin nuo lankun ajovalot. Kuinka niitä yrittäs virittää loistoon. Oishan nuo xenonitkin muuta ku nakkois paikoilleen mutta olin ajatellut vaihteeksi ihan laillisilla tulla toimeen. Ei oo valoja siis oikeastaan lainkaan valaisumielessä.
Mutta voiko lankun omat lyhyet/pitkät valot olla niin huonot vai mikä niitä vaivaa. Sumarit on ihan eri kirkkaat verrattuna noihin. Siis defen parkit näyttää melkeenpä enemmän kuin nuo lankun ajovalot. Kuinka niitä yrittäs virittää loistoon. Oishan nuo xenonitkin muuta ku nakkois paikoilleen mutta olin ajatellut vaihteeksi ihan laillisilla tulla toimeen. Ei oo valoja siis oikeastaan lainkaan valaisumielessä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Availin noita valojen johtoliitoksia siltäosin kuin niitä yläkautta löytyi. Aika ijähtäneitä ne kyl on. Kontaktispraytä sumuttelin kun en nyt muutakaan innostunut asian eteen tekemään ja ei isommin auttanut asiaan.
MUTTA!
Kun sitten päätin laittomuuksiin taas mennä ja nakkasin xenonit umpioihin noiden tavallisten H4 polttimoiden tilalle ja kytkin senonien liittimet paikoilleen niin tuli valoa taas kerrakseen. Ja nyt lisäpitkätkin syttyy ja sammuu kuten pitkien kytkemisessä kuuluukin tapahtua.... Mutta siis nyt nuo "H4 tyypin" xenonit ei pitkiä itselleen vaihda, vain välähtää ajoittain ja hetkittäin. Ei oo kyl kytkeny koskaan aikaisemminkaan minun omistushistorian aikana. Onneksi on nuo boschin ämpärit nii on utossa pitkätkin valot.
Kyl on jotenki hebreaa nää valosotkut. Ja nuo lankun omat kynttilät ei häikäse silmään vaikka laittaa naamansa kiinni lampun lasiin, on ne ihan säälittävät. Ei ne voi kyl olla piuhoiltaan kunnossa.
Ja miksi lisäpitkät ei skulaa oikein orkkisvalojen kanssa, mutta kun lyö laitonta senonia keulaan ja sen lampuille oikeasti tulevan töpsölin senonliittimeen nii kaikki toimii kuten kuuluukin.
Liekö koko viiksen vaihto lie ollunna turhaa touhua
miksvarten pitää olla noita autonraatoja olemassa, ois hilloo nii hakis uuen fiiat pandan, varmaan ainaki valot toimis ilman joka kesäistä katsastusjumppaa ja joka syksyistä näkemättömyysvalitusta...

MUTTA!
Kun sitten päätin laittomuuksiin taas mennä ja nakkasin xenonit umpioihin noiden tavallisten H4 polttimoiden tilalle ja kytkin senonien liittimet paikoilleen niin tuli valoa taas kerrakseen. Ja nyt lisäpitkätkin syttyy ja sammuu kuten pitkien kytkemisessä kuuluukin tapahtua.... Mutta siis nyt nuo "H4 tyypin" xenonit ei pitkiä itselleen vaihda, vain välähtää ajoittain ja hetkittäin. Ei oo kyl kytkeny koskaan aikaisemminkaan minun omistushistorian aikana. Onneksi on nuo boschin ämpärit nii on utossa pitkätkin valot.
Kyl on jotenki hebreaa nää valosotkut. Ja nuo lankun omat kynttilät ei häikäse silmään vaikka laittaa naamansa kiinni lampun lasiin, on ne ihan säälittävät. Ei ne voi kyl olla piuhoiltaan kunnossa.
Ja miksi lisäpitkät ei skulaa oikein orkkisvalojen kanssa, mutta kun lyö laitonta senonia keulaan ja sen lampuille oikeasti tulevan töpsölin senonliittimeen nii kaikki toimii kuten kuuluukin.
Liekö koko viiksen vaihto lie ollunna turhaa touhua
miksvarten pitää olla noita autonraatoja olemassa, ois hilloo nii hakis uuen fiiat pandan, varmaan ainaki valot toimis ilman joka kesäistä katsastusjumppaa ja joka syksyistä näkemättömyysvalitusta...



LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Onko nää xenon polttimot oikeasti noin lyhyt ikäisiä että kerta vuoteen saa olla uusimassa. Kallista lystiä sekin. Aamusella pimeni vänkärin polttimo ja taas pitäisi ihmetellä millekä nuijen lankun valaisimien kanssa oikein alkaisi. Omat tavalliset ei valaise alakuunkaan ja niiden kanssa lisäpitkät ei sammu viiksestä vaikka auton omat pitkätvalot vaihtuukin lyhyille esimerkilisesti. Tosin niillä ei näe mitään. Xenonien kanssa kaikki toimii kuten pitääkin paitsi että xenonien pitkä toiminto on ollu aina kuolleena viimeiset kolomevuotta. Vain välillä välähtää merkiksi että sellainenkin toiminto polttimoissa olisi jos toimisi.
Mitä oikein tekis. Paaliin ei viitsisi muuten mukavasti kaikinpuolin toimivaa autoa vielä saatella.
Mitä oikein tekis. Paaliin ei viitsisi muuten mukavasti kaikinpuolin toimivaa autoa vielä saatella.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Oon miettiny ihan samaa, mullakin on uus viiksi tossa pöydällä oottamassa asennusta ja mietiskelin että mikähän tuo karva mahtaa ollaCastillo kirjoitti:Mikähän on tämä erillinen yhden johdon pistoke uudessa viiksisysteemissä.
muuta ei tarjottu ja airbagittömän pistoke on erilainen
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Tämän aionkin toteuttaa, jo päivällä käväs mielessä jotta hakisinko biltemasta 19.90e maksavan kitin jossa piuhat ja releet. Laitoin defeen kesällä sellasen kun siinä valokatkaisija on kulutustavaraa releettömyyden vuoksi.Leemu kirjoitti:Voishan tuota koittaa tuupata releet väliin. Esim Biltema ja Motonet myy valmista sarjaa jos tahtoo oikeen helpolla päästä.Castillo kirjoitti:Mitä oikein tekis.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Laitoin uudet piuhat releineen. Jos auto on sammuksissa niin lisäpitkät sammuu kuten kuuluukin mutta kun auto on käynnissä niin lisäpitkät jää päälle vaikka vaihtaa lyhkäsille valoille. Xenonien kanssa kaikki toimi kuten pitääkin. EI UMMARRA 

LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Mikäli tarkoitit sitä polttimolle menevää liitintä niin ei se mielestäni väärin oo kytketty. Mutta sellainen havainto vielä että kun käynnistän auton ja kytken valot ja vilskautan pitkiä (tai kytken pitkät päälle sekä sammutan ne viiksestä) niin molemmissa tapauksessa myös lisäpitkät sammuu mutta vain yhden kerran. Kun kytken pitkät taas uudelleen päälle (tai vilskautan) niin lisäpitkät jää päälle vaikka auton omat pitkät sammuu. Xenonien ollessa käytössä lisäpitkät toimi kuin kuuluukin mutta auton omat "xenon-pitkät" ei pysyny väläystä pidempään päällä.
Eli Leemu, toimiko sulla koskaan nuo xenon-pitkät, minulla ollessa ne ei oo toimineet. Siis mikä mahdollisesti vois olla liittimen vaihdossa menny pieleen vai onko lisäpitkien rele kuitenkin rikki. Ei meinaa ymmärrys piisata tässä kummajaisuudessa.

Eli Leemu, toimiko sulla koskaan nuo xenon-pitkät, minulla ollessa ne ei oo toimineet. Siis mikä mahdollisesti vois olla liittimen vaihdossa menny pieleen vai onko lisäpitkien rele kuitenkin rikki. Ei meinaa ymmärrys piisata tässä kummajaisuudessa.


LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
luulisin että jos lisäpitkien rele olis rikki (kärjet hitsaisivat kiinni) niin ne jäisivät palamaan vaikka katkaisijasta kääntäisi kaikki valot pois
jätä poltin tai xenoni kytkemättä vuoroin toiselta puolen jos sillä selviäisi kumpi puoli saa häiriötä aikaan
joku maadoitus vika varmaan tuleeko polttimon kannalle maa
joskus h4 lamppusta palaa sisältä maadoitus poikki jolloin se palaa himmeästi tällöin molemmat hehku langat hehkuvat ovat tavallaan sarjaan kytkettynä
jätä poltin tai xenoni kytkemättä vuoroin toiselta puolen jos sillä selviäisi kumpi puoli saa häiriötä aikaan
joku maadoitus vika varmaan tuleeko polttimon kannalle maa
joskus h4 lamppusta palaa sisältä maadoitus poikki jolloin se palaa himmeästi tällöin molemmat hehku langat hehkuvat ovat tavallaan sarjaan kytkettynä
mittailin jännitemittarilla lisäpitkien releelle tulevaa kytkentävirtaa ja pitkät päällä se on 12V ja kun vaihdan lyhyet niin putoaa 1,9 Voltiin. Miksi siis jää vielä n.pari volttia, siksikö lisäpitkät jää päälle. Pitäiskö laskea nollaan tuo jännite kuitenkin.
edit. Saattoi löytyä selitys, releen maakontakti oli kehno ja kun uusin sen niin periaatteessa näyttäisi toimivan, ainakin muutaman kokeilun ajan.
Mutta miksi xenonien kans pelas ja halogeenien kans ei.
edit. Saattoi löytyä selitys, releen maakontakti oli kehno ja kun uusin sen niin periaatteessa näyttäisi toimivan, ainakin muutaman kokeilun ajan.
Mutta miksi xenonien kans pelas ja halogeenien kans ei.

LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Joopajoo. Ei pääse tuulettaan vielä. Tyhjäkäynnillä toimii oikein, joskin välillä lisäpitkät sammuu noin sekunnin viiveellä mutta kun koneella on kierroksia vaikka reilu 1000rpm niin lisäpitkät jää päälle ja sammuu jos sammuu kun moottori on tyhjäkäynnillä.
Maadoitushäikkää lie vielä jossain, kun vaan keksis missä.
Miksiköhän tuo lisävalorele on aikalailla mojova, siis 100A/12V vaikka enimillään ei oo ku murto-osa sietokyvystä pelissä. Leemu tietänee kertoa tästä jotain

Maadoitushäikkää lie vielä jossain, kun vaan keksis missä.
Miksiköhän tuo lisävalorele on aikalailla mojova, siis 100A/12V vaikka enimillään ei oo ku murto-osa sietokyvystä pelissä. Leemu tietänee kertoa tästä jotain


LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Ahaa Leemu, ny mulle selkis miks nuo lisäpitkät on nii kirkkaat ja hyvät. En oo sinne sisuksiin koskaan kattonu eli siellä on sitten ne samat 100W polttimot mitkä sinne oot laittanu .
Mutta täytyy nuo piuhat ajatuksella käyä vielä läpi. Juuri havaitsin että kun lisäpitkät jää päälle ja kopautan sitä mojovan kokoista relettä nii sammuvat. Kai se rele sitte takertelee. Tyhjäkäynnillä sammuu normaalisti eli joku saa jostain läpi jotainko.
Aivan mahtavaa kynsiä näillä keleillä avokäsin selkä mutkalla valojen kimpussa
Mutta täytyy nuo piuhat ajatuksella käyä vielä läpi. Juuri havaitsin että kun lisäpitkät jää päälle ja kopautan sitä mojovan kokoista relettä nii sammuvat. Kai se rele sitte takertelee. Tyhjäkäynnillä sammuu normaalisti eli joku saa jostain läpi jotainko.
Aivan mahtavaa kynsiä näillä keleillä avokäsin selkä mutkalla valojen kimpussa

LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Purin kaikki kummallisuuden mahdollisuudet pois ja johdotin uusiksi lisävalot sekä lyhentelin liiat piuhat passeleiksi vaihtaen samalla uudet liittimet päihin. Uusin myös sen apukuskinpuoleisen polttimen pistokkeen kun se oli kovasti löysä ja nippusiteellä kiinni pysyvää mallia. Nyt toimii oikein. Tosin mersun halogeenit on edelleen vatimattomat teholtaan (ihan kirkkaat mutta ei valaisevat) vaikka uusin johdotukset bilteman valovahvistimella releineen.
Missä vika sitten olikin jäi arvoitukseksi. Aika koppuraa vanha piuha paikoin oli ja tuskin uudet maaliitokset aikaan huononsi tilannetta. Teräsharjatupsu porakoneen päähän ja sillä peltikirkkaaksi ja uutta pulttia ja mutteria perään.
Missä vika sitten olikin jäi arvoitukseksi. Aika koppuraa vanha piuha paikoin oli ja tuskin uudet maaliitokset aikaan huononsi tilannetta. Teräsharjatupsu porakoneen päähän ja sillä peltikirkkaaksi ja uutta pulttia ja mutteria perään.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98