w124 kierroslukumittari

Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja petromax »

Lakkas toimimasta tai toimii osittain.Isoilla kierroksilla nousee johonkin 2500 ja kun kaasusta päästää tai sammuttaa auton,niin viisari jää noin 1300kierroksen kohdille.

Mistä vikaa metsästämään?Onko helppo aukaista.Katselin,että merkkivaloja vaihtaessa ruuveja on takana useampi.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Helppo on aukaista. On kolmesta osasta. Nopeusmittarin joudut ehkä nostamaan pois ensin. Riippuutuleeko se kiekkamittarin päälle. Mitään ei tarvitse repiä vaan nousee nätisti kun ruuvit on aauki.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja petromax »

Mitäs tälle sitten pitäisi oikein tehdä?
Jostain luin yt yj-releelläkin olisi jokin vaikutus asiaan.Täytyy katsoa se ensin vielä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Mulla kiekkamittari korjaantui maadoituspiuhan lisäämisellä kiekkamittarin runkoon.
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja petromax »

Avasin mittariston.En muistanutkaan,että mersussa on kaikki tehty helpoksi.
Tippa öljyä neulan juureen teki ihmeitä.Nyt neula palautuu alas saakka.
Lopuksi kokeilu.Toimii!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

mullakin on kiekka mittari pimeenä,kun auton sammutaa niin visari vähän liikahtaa.mistähän alkas tuota vikaa hakea? auto on 250d -88 aj.330tuhatta
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

nyt mittari tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt maa toimi samoten virta tuli mistä se"haistelija" johto tulee? onko vauhtipyörässä vai missä
Avatar
Karvanaama
Viestit: 848
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kytkinkopassa, (tai oikeastaan öljypohjassa) alapuolella, lukee vauhtipyörältä hampaita.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

juu löysin anturin,nyt pitäs vaan tietää missä on se vika :?:
petehy
Viestit: 18
Liittynyt: 07.1.2008 22:00
Paikkakunta: puromäki

Viesti Kirjoittaja petehy »

Vilikaseppas akun takaa rele jossa lukee päällä ELR semmonen tupakkiaskin kokonen.omasta autosta vaihtelin anturinki moneen kertaan ja välillä aina rupes toimimaan ja viimesenä älysin tutkia sitä relettä niin siitä oli liimat kuivanu ja kosteutta ja hapetusta sisällä kun tuulilasin alapuolisesta kourusta tiputtaa vettä suoraan siihen päälle
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

petehy kirjoitti:Vilikaseppas akun takaa rele jossa lukee päällä ELR semmonen tupakkiaskin kokonen.omasta autosta vaihtelin anturinki moneen kertaan ja välillä aina rupes toimimaan ja viimesenä älysin tutkia sitä relettä niin siitä oli liimat kuivanu ja kosteutta ja hapetusta sisällä kun tuulilasin alapuolisesta kourusta tiputtaa vettä suoraan siihen päälle
ei mulla ollut semmosta relettä :roll:
petehy
Viestit: 18
Liittynyt: 07.1.2008 22:00
Paikkakunta: puromäki

Viesti Kirjoittaja petehy »

Onkos se kiekkamittari koskaan toiminu??
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

on, pitäis saada kokeilla toista mittaria niin ois ainakin yksi vika paikka pois suljettu,mulla on siellä akun kolossa 2relettä toisessa on päällä sulake toinen sellanen musta molemmat aukasin ja näyttivät hyville
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

cvan kirjoitti:on, pitäis saada kokeilla toista mittaria niin ois ainakin yksi vika paikka pois suljettu,mulla on siellä akun kolossa 2relettä toisessa on päällä sulake toinen sellanen musta molemmat aukasin ja näyttivät hyville
Noista releistä oli mulla kiinni, meni mittari mykäksi ja ei reaginut kierroksiin millään tavalla. Laitoin crc purkista suihkauksen liittimiin ja napoihin. Irrotin kaikki kolme relettä (ELR joku toine musta sen takana ja tuo yj niiden vieressä) niin sai helpommin sen takimmaisen peltilaatikonkin YJ-rele irroteltua ja putsattua muutkin roskat liittimien ympäristöstä paineilmaa purkista ja käsin noita lehtiä ym. Valumareikien tukkona olemasta.. Releet takaisin paikoilleen ja yllättäen kiekkamittari heräsi eloon..
Se ero ongelmassa että ei liikkunu mulla auton kiekkaviisari mihinkään ja tässä ensimmäisessä tapauksessa suuremmilla kierroksilla yrittää kumminkin? Joko riittämätön pulssi tai mittari ei ota vastaan signaalia? Siis oli crc tarpeessa tuokin..
Mene ja tiedä, tsemppiä kuitenkin ja toivottavasti probleema selviää, tilasin ittelle sen yj releenkin varmuuden vuoksi, tiedä sitte oliko liittimien piuhoissa vaiko releissä vikaa??
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Rupesi kiekkamittari Kuopion reissulla uudestaan temppuilemaan, vaihdoin uuden yj-releen ja on toistaiseksi toiminu.

Tosin tuo jälkiasennettu ajonestohärpäke piti ohittaa suoraan akulta Startille , jotta käynnistyi, ei toki rele siihen vaikuttane.... Siitäpä jollekin tarvitsevalle hermoviila jos tarvitsee... Itse poistan laitteen kunhan hokasen miten toimenpide etenee.... Herätevirtaa startin ja virtalukon välillä katkoo hokasin . Monta muutakin mustaa piuhaa boxissa lähti ties minne ,jahka liitokset löytyy poistan oitis moisen elämääni rasittamasta.


Nythän tuo on yllättäen pelannu kuten kiekkamittarikin. Se eka kerta ku mese kaupan eteen jää moisen takia ja saa olla viimeinenkin... Piti hakee piuhan pätkä kotoo ,jotta sai käyntiin, tulipahan kuntoiltuakin ja parkkipirkko jo sakkoo harkitsemassa ku takas riensin ,mut anto sentään armoo ku kerroin syyn viivästykseeni.
Hiukan hämmentyneenä katteli touhujani konepellin alta startatessa, tokasin vielä, jotta se siitä ajonestosysteemistä sitten tällä kertaa ja poistuin paikalta samantien.
Ps. Myös sulakkeide pyöritteleminen näytti herättävän mykäksi ärtyneen kiekkamittarin....kuten myös sumuvalokin.... Meni pesussa pimeäksi näemmä tällä kertaa. Ei tavattoman kalliita nuokaan toimenpiteet :wink: !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”