Auto no vm.85 w124 200D, ongelma on ettei lähde avaimesta käyntiin, olisiko hyviä mittaohjeita?
Nykynen starttaus tehty erillisellä napilla.
Ilmeisesti vaihdettu joskus uusi virtalukon pohja mutta ei vaikuttanut mihinkään. Mistä piuhasta jännite joka menee pohjan kautta startille oikein tulee? Ja mihin piuhaan se menee?
Samasta aiheesta juttua jo moottoripuolella mutta tämä lienee parempi keskustelupaikka sähkövioille
Autossa on jälkiasenteinen hälytin, siinä juttujen mukaan ehkä hämminkiä, miten tollanen häly vie startin herätteen, vetääkö se sen johonkin maihin sen piuhan vai meneekö piuha kokonaan jonkun ohjainlaitteen lävitse?
Jälkeenpäin mietittynä ei se sitä maihin nyt varmaan laita suoraan, johdothan siellä sulais
Ei lähde avaimesta käyntiin
käynnistyksen esto katkaisee yleensä startin solenoidille menevän herätteen, eli nyt mittaamaan sieltä virtalukon takaa se herätejohto, ja kun huomaat sen toimivan starttiasennossa, etsit purkin jonka läpi heräte menee, ja ohitat sen
toki voi olla kytketty myös johonkin katkaistakseen polttoaineen tulon, mutta hiukan epäilen ettei ole ...
toki voi olla kytketty myös johonkin katkaistakseen polttoaineen tulon, mutta hiukan epäilen ettei ole ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
No löysin sähkökaavion ja sieltä sitten oikean väriset piuhatkin löytys! Vika oli siis siinä hälyttimessä, otin ne viritykset irti sieltä ja pistin piuhat niinkuin ne tehtaalta tullessa ovat olleetkin! Kiitoksia paljon avusta! Nyt toimii mese kuin unelma taas toivottavasti pitemmänkin aikaa:)! Itselleni ei tullut edes mieleen tuota että hälyttimestä johtuis