Virtanen ei kulje....

Vastaa Viestiin
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Virtanen ei kulje....

Viesti Kirjoittaja pupetti »

oikean puoleiseen takavaloon.

Sulakkeet ehjiä, polttimokin ehjä kun toimii kuskinpuolella mutta ei oikealla, johtoja koitin räpläillä ilman tulosta, sulakepesän pohjakin on kuin uus, sama se lampun pohja, yleismittaria ei ole ja tavallinen lamuppla varustettu kynäkin hukan syömänä, niitä saa uusia....niinko kyseinen vikakin, yhdessäkään mersussa mulla ainakaan oo moista vikaa ollu että vaan yhdelle lapulle i virtanen kulje.

Oisko silläkin samat systeemit kun itellalla...eivät kuljeta kaikkea osoitteeseen jos on suoramarkkinointikielto :shock:

Mistä hemmetistä minä tuonkin virran siihen lamppujen pohjaan löydän.....ja vaan sille yhelle polttimolle :?: :?:

Mulla ny tunne että oon ku varis käkimettällä.....äimänä vaan en käkenä.




P.S: Auttaisko jos oottelis, siinä ootellessa leikkis "jakoketjubudhaa" polvillaan keulan edessä ja pitäis toisessa kädessä olutpurkkia ja rukoilis sähköjumalaa :?: :?:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kyllä sä joudut nyt virtakynän hommaamaan ja lähtee sillä takalampusta,johdoista ja vielä varmistamaan.

keulassa on saattaa ainakin olla vaikkapa lyhkänen valo pimiänä= sulakevika :shock: takalampuista en sit ookkaan nii varma.

Varastaakos se takavalo virtasensa sieltä toiselta puolen,jos näin niin ei se vika sitten kovin kaukana luulisi olevan.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Alunperin molemmin puolin oma sulake parkeille eli jos etuparkki palaa niin sen puolen sulake ok

Onk vetokoukku virityksiä ja muita sähkölinnunpesiä ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

No en löytäny oikeanpuoleista sulaketta sille takavalolle....enkä sitä ny just tarviikkaan, se kun sytty yhtäkkiä taas palamaan, vika SAATTAA olla maadoituksessa kun kaikki muut on ilman hapettumia ja ruostetta.......mikä sinänsä jo on ihme vm-91 124:sessa :lol:

Mutta tutkitaan huomenna tänään ei ehdi.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Siis:

- parkit vasen puoli, etu ja taka, sulake 8
- parkit oikea puoli, etu ja taka ja muutakin sulake 3

Osimoilleen näin, toki kannattaa varmistaa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

pekkovee kirjoitti:Siis:

- parkit vasen puoli, etu ja taka, sulake 8
- parkit oikea puoli, etu ja taka ja muutakin sulake 3

Osimoilleen näin, toki kannattaa varmistaa
Pekkoveelle kiitoksia, tuossa mersussa kun ei textin mukaan ole kun oikealle taakke sulake...mitä ihmettelin, kävin kaikki sulakkeet sitte läpi, pikkisen hioin niiden päitä ja laitoin wd-40:ppistä sekaan.

Sulakepohja on ihan siisti ja näyttää uudelta, mutta ajanpuutteen takia en ehtiny katella kun pintapuolisesti, missään ei kuitenkaan näkyny hapettumia vaan hyväkuntoisilta näyttivät sulakkeiden paikat, mutta huomenna ehtii iltasella paremmin asiaa ihmetellä ja käydä läpi maadoituskohtia, tänään mersu taas lähtee tunnin kuluttua liikenteeseen ja tulee takasin vasta iltamyöhällä, ja silloin en viitti alkaa tuhraamaan kaikenmaailman lamppujen kanssa, se nyt toimii se valo kuitenkin........liekkö ollu joku lämpähalvaus virralla...tiedä häntä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

No juuei..ei pala, virta katoaa.......jonnekkin kesken matkan...en vaan tiedä minne.

Maadoitukset just katoin, sulakkeita vaihtelin, polttimoiden pohjat putsailin eikä virtaa takaoikealle tule parkkilampulle :evil:

Jos sen ryöstäis vasemmalta puolen virtaa sinne, niin minkäväriseen johtoon sen liittäis....vai ruskeaan :?: :?:

Juhannusaattoiltana sytty mittaristoon valo, sytty sellaseen kohtaa jossa ei pitäis olla edes polttimoa, siis sen rikkinäisen lampun valon viereen...siinä oo muutako se keltainen muovi mittaristossa...ei mitään merkkiä, kun aikasemmin on palanu hetken se rikkinäisen valon valo :shock:

Tuli vaan mieleen että kun ite mittariston pohjassa on sähkövikaa niin jättäiskö se virta ilkeysissään kulkemati eteenpäin...ja saattaapi olla ite valokatkaisijassakin vikaa.....näin oletan, koska itse EN ole saanu sumareita päälle vedettyä...katsuri kyllä sai ne toimimaan ..........ilman että se nuppi jäi käteen :lol: Ite kun koittanu niin se nuppi jää aina käteen eikä sumari toimi.......tai sitten on jossakin muualla katkos.

Mutta kun en viittis polvistua mersun eteen enkä taakke maanittelemaan sitä sähläämö (sähläämö= sähkö/lämpö) ylijumalaa joka käskee sähköjen liikkua haluamallaan tavalla, en oo mikään hirveän hyvä kaveri sen olennon kanssa, ja mitään hirveänkauheita virityksiä viittis alkaa räpläämään ettei mersusta tule jälkijuhannuskokkoa tai pääse pussista savut ulos........ja sitten se jättäis toimimatta.

Eihän tässä mallissa (-91 124 300D autom.) se jarruvalokytkin oikein mihinkään........vai vaikuttaako :?: :?:

Eilen se merkkivalo kertaalleen sammui, mutta kun painoi jarrupoljinta sytty se uudestaan.......vaan se valo takana ei palanu ollenkaan.........ei se pala nytkään vaikka rikkinäisen polttimon valo ei mittaristossa loistakkaan keltaisena.

Oisko se sitten niin että se mittaristo pitää vaihtaa ennenko alkaa virtanen lukemaan sitä reittiä pitkin missä sen pitäis kulkea
:?: :?:

Vai onko sekin jääny lomalle ja tuurari ei tiedä mistään mitään :?: :?:

Hirveästi en viitti enkä jaksa sähköjumalan kanssa touhuta, sen verran on flunssainen olo vielä, onneks sentäs kuumeen sai pois, mutta muuten kyllä aika vetelä olo.....vaan sekään ei oo ihme....minulla.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Katosny sillä kahden euron virtakynällä akusta että se kynä toimii :wink: Sitten että sinne sulakkeelle tulee virta.
Sitten tuleeko sinne takalampun kantaan virta ja tuleeko takalampun johtoon virta. jos tulee niin sitten maadoitus piuhan tarkistus ja Jos siellä on vetokoukkuviritys niin sinne suunnalle samoja kokeiluja ellei se virta vielä löytynyt.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla mitään virtasen kynää ole...turvonneet sormet ajaa saman asian :lol:

Ei taida tulla polttimolle virtaskaa kun ei siinä pala mikään polttimo...siis just parkkien kohdalla, muissa kyllä killittää niinko pitääki.

Se johtohässäkkä kulkee siinä takaluukun lukkopalkissa sen verran sitä kattelin, vaan ei yhtään kiinnosta alkaa repimään auki suojakuorta ja katella mistä se on poikki, maadoitukset kyllä on kunnossa ja puhtaita, ne kattelin ihan ekana.

Jos tässä räkimiseltä jaksais niin menis nostamaan mersun takapäätä ylemmäs ja kattelis ne koukun sähköt, niissä kyllä oo ilmenny mitään vikaa....ainakaan kun kärriä on vedelly, vaan mistä sen tietää ennenko kattelee.

Jos siihe hakis sen vanhanmallisen töpselin, nyt siellä on se miljoonatöpseli ja adapteriä täytyy välissä pitää, kun ykskään kärri oo sillä miljoonatöpselillä....ei ees vuokraamon kärri tai vaunut, taidan riipasta vitt..hemmettiin sen ja laittaa ihan se 6 napasen tilalle.

Samalla sais nostettua sen pois sieltä alta, ny joutuu kontilleen menemään jotta töpsöttimen saa kiinni.

Asennusohjeet mulla on....jossaki :lol: pariin kertaan johdottanu uusiks, ni siinä ihmeellistä ole..kunhan ny loppus tämä räkätauti...tai ees hilliintyis.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juota siihen polttimoon piuhat (parasta on käyvä hakemassa räjäytystyömaalta ohutta käytettyä ykskarvasta johtoa) ja vedä ne kojelautaan asti.

Virran ryöstät kätevästi tupakansytyttäjän jakajan johosta tai kännykän laturin johosta tai navin johosta tai mistä nyt yltää.

Sitten kytket valoja päälle tarpeen mukaan.

Eristysnauhaa saattaa tarvita.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

AK47 kirjoitti:Juota siihen polttimoon piuhat (parasta on käyvä hakemassa räjäytystyömaalta ohutta käytettyä ykskarvasta johtoa) ja vedä ne kojelautaan asti.

Virran ryöstät kätevästi tupakansytyttäjän jakajan johosta tai kännykän laturin johosta tai navin johosta tai mistä nyt yltää.

Sitten kytket valoja päälle tarpeen mukaan.

Eristysnauhaa saattaa tarvita.
Höpöhöpö :lol:

Vika taitaa olla vetokoukun liitännöissä...tai lisäjarruvalon liitännöissä, kunhan jaksaa niin pakko kattoa mikä liitos on huono, siihen asti olkoon palamati, pitää ettiä johtoa ja käydä kolvi lainaamassa, ja toimivalta valolta ottaa se virtanen, saattaa se vika olla siinä takakontin valokatkaisijassakin...se kun ei katkaise virtaa enään ollenkaan joten nappasin polttimon sieltä pois...en ymmärrä ollenkaan mitä hittoa siellä semmonen pien lamppu joka ei mitää valaise tekee, käytän taskulamppua jos paksissa valoa tarviin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pupetti kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Juota siihen polttimoon piuhat (parasta on käyvä hakemassa räjäytystyömaalta ohutta käytettyä ykskarvasta johtoa) ja vedä ne kojelautaan asti.

Virran ryöstät kätevästi tupakansytyttäjän jakajan johosta tai kännykän laturin johosta tai navin johosta tai mistä nyt yltää.

Sitten kytket valoja päälle tarpeen mukaan.

Eristysnauhaa saattaa tarvita.
Höpöhöpö :lol:

Vika taitaa olla vetokoukun liitännöissä...tai lisäjarruvalon liitännöissä, kunhan jaksaa niin pakko kattoa mikä liitos on huono, siihen asti olkoon palamati, pitää ettiä johtoa ja käydä kolvi lainaamassa, ja toimivalta valolta ottaa se virtanen, saattaa se vika olla siinä takakontin valokatkaisijassakin...se kun ei katkaise virtaa enään ollenkaan joten nappasin polttimon sieltä pois...en ymmärrä ollenkaan mitä hittoa siellä semmonen pien lamppu joka ei mitää valaise tekee, käytän taskulamppua jos paksissa valoa tarviin.
Nyt alkaa olla linttastatus vaarassa jos kolviakin käytetään korjaamisessa!
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ja kun ryöstää valolle virtasta naapurista, kannattaa muistaa päivittää sulake reilusti isommaks, ettei se turhaan pala , vaan kestää lisääntyneen kuorman plus mahdolliset kytkentä virheet ja oikosulut

Yks varma tapa on ohittaa koko sulake :shock:

Vakavammissa vikatapauksissa tämän jälkeen on helppo löytää vikapaikka savun ja esiin palaneiden johtimien suunnalta
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Sen verran oli aamulla vielä kuumetta että tänään viittiny mennä tuonne tuuleen asiaa tutkimaan, voipi olla että vasta viikonloppuna jaksan alkaa könyilemään.

Kesäflunssa vieny kaikki voimat, vaan onneks alkaa olo olemaan inhimillisen suuntainen.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Eielen kattelin ettei lisäjarruvalokaan toimi, aukasin kotelon ja vaihdoin palaneen polttimon ehjään....ny toimii kaikki valot :shock:

Joku kytkeny pikkisen pieleen sen lisäjarruvalon :twisted:

No hyvää toiuhussa on se että tulipa hommattua ehjempi vetokoukun pistoke joka vaihtuu.....jollei budhaa leikkien niin ite tehden tässä joku päivä :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kappas vain, sama vika tuli esille taas, ja autokin sama..vielä :shock:
Nyt pitääkin h(t)utkia TAAS se lisäjarruvalojen ja vetokoukun kytkennät, niitä kun en ole vieläkään hutkinut...tai mitään niille tehny.

Valovahdin kaaviota ettiessä tuli tämä vanha topikki eteen, ja vika taas sama, nyt kyllä toimii ihan kaikki muut...mutta ei se oikeanpuoleinen takavalo, se on pimiänä, eikä mulla edelleenkään ole sitä euron kynälamppua, ei turhia johdon pätkiä...kun ne taisin vipata jo tarpeettomina pois :oops:

Se valo yks aamu loisti ihan hyvin ja kirkkaana, 3km:n ajon jälkeen ei ole loistellut, kloppi ehdotteli että vaihdan päänupistani sen loisteliaan lampun, ni alkaa mersussakin valot toimimaan, mutta en minä nyt ihan niin valopäinen ole...vai olisinko???

Tässä ratkaisua onkelmaan ettiessä on löytyny kaikenmaoisia kytkentäkaavioita, sellasiakin jotta oikein hirvittää...näin hirvestyskauden alussa, ja lopussahan odotellaan savun hälvenemistä ja lähdetään oluelle...tai kahville :lol:

Kunhan jaksan..odotan innostusta siihen tutkimiseen..niin kerronpa sitten missä se mahdollinen vika piileksi, vaikka syy taitaa olla siinä lisäjarruvalojen kytkennässä, sen esiin kaivaminen on vaan 100 astetta hankalampaa ja aikaa vievää, eikä sitä aikaa hirviästi ole, kun mersun pitää liikkua taas kohtapuoliin, mutta ehkä jo huomenna aamupäivällä..kun on parisen tuntia auto paikallaan pihassa, tai sitten pitää hommata varamersu..jossa kaikki toimii, ainakin hetken...toivottavasti.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”