ohjaussimpukka

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
keijoallan
Viestit: 42
Liittynyt: 08.12.2006 22:41
Paikkakunta: vantaa

ohjaussimpukka

Viesti Kirjoittaja keijoallan »

miten saadaan ohjaus vaihde tiukaksi kun tuntuu välys heilutellessa rattia niinkuin väljää?nivelisssä ei tunnu välys mutta ohjausvaihteessa tuntuu,ja onko kellään tietoa cheetah merkkisestä hälystä??kiitos!
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

En tiedä mikä auto,mutta ainakin w124:ssa ohjaus simpukan päällä on 19mm mutterilla lukittu kuusiokoloruuvi.Mutteri löysätään ja kuusiokoloruuvvia kierretään aukipäin eli siis vastapäivään jonka jälkeen lukitaan taas mutterilla.Ruuva sitä ruuvia vähän kerralla ja käy kokeilemassa ajaa.Paikallaan ei oikein tahdo saada tuntumaa onko välys jo poissa vai ei.Tulee siis helposti kireälle jolloin ohjaus ei palauta.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Välystä tuntuu jos auto ei ole käynnissä.
Mikäli välystä on auton käydessäkin, voit säätää ohjausvaihdetta; sen yläpuolella on kuusiokolokantainen ruuvi jossa 19 mm lukkomutteri.

Laita kuusiokoloavain paikalleen ja löysää mutteri, sitten käännä kuusiokoloruuvia hieman aukipäin ja kiristä lukkoruuvi.

Varo ettei ohjaus mene liian jäykäksi.
Jos voit nostaa molemmat etupyörät yhtaikaa ilmaan, voit kokeilla renkaasta kääntelemällä ettei ohjaus takertele.
Jos takertelee, olet kiristänyt liikaa.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”