Räpätysääni - in memoriam

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Rässi66 kirjoitti:
Ovat varmaan nuo isommassa kuvassa kupin pohjalla näkyvät niitinkannat/pistehitsit(?)
Miekökatoin että ne on valupurseita?
Valujälkiähän ne taitaa olla.
On jonkinlaista valua tuo keskusta noissa :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Re: Räpätysääni

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kaapo kirjoitti:Kyllä oireiden perusteella autoon on pesitynyt joku SnoopyDog, Ice T tai Tupacin haamu. Hukkaa koko auto, se on lopullisesti pilalla :shock: :lol:
Freukkarit ja Agents-yhtye taustatukena ajettiin Mersu lauantai-aamuna pirkanmaalaiselle pyhälle maaperälle, missiona karkoittaa riivaaja preussilaisen siirtolaisen sielusta. :axe: "Pyhää vettä" ei rituaalin toimituspaikkaan kuitenkaan hankittu, ei edes yhtään ykköstä. :roll:

Taustamusiikki laitettiin soimaan vaimeasti jo ennenkuin auto ajettiin alttarille, samoin kaivettiin kaikki tarvittavat työvälineet valmiiksi. :shock: Oman kehon suojaksi puettiin ylle äärimmäisiin olosuhteisiin tarkoitetut Volvo-logoilla varustetut paljon nähneet hitsauksenkestävät puuvillahaalarit. 8)

Takakontista purettiin kasa KL:stä ja motonetista hankittuja laatuvaraosia, laajempaankin pelastusoperaatioon siis oli varauduttu...

Jatkuu tuonnempana... :huh:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Asennustyö alkoi räväkästi nostamalla kuskin puoleinen etunurkka ylös.

Siispä etupyörä pois, ja fillari auton alle kyljelleen muutaman pattinginpätkän kanssa varjelemaan asentajaparkaa tapaturmilta. 8) Tässä kohtaa räpätyksen syykin jo alkoi ryöpsähtämään tajuntaan. Meinasi nauru päästä, niin lähellä mutta niin kaukana on tuo kiusallinen ilmiö ollut koko ajan. Kas kun ei aiemmin ole tullut ajateltuakaan, että laatuauton laatuosille voisi näin käydäkään... :shock:

Autonosturin käyttö viimesyksyisen tarkistusrumban avustajana oli virhe, joka sokaisi innokkaat vianmetsästäjät TÄYSIN. :oops:

Samalla selvisi, että autotarvikeliikkeeseen tulikin vielä asiaa. :oops:

Joko joku arvaa, kovin kallista ei räpätyksen aiheuttaja(i)n korjaaminen sinänsä ollut... ??? :?:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Jajjupajan sokka poikki. :roll:

Tai sitten joku muoviosa. :twisted:
Tää on ihan kohta valmis.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pelikortti ja pyykkipoika unohtu ottaa pois viime kurvailun jälkeen :?:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Boss kirjoitti:Pelikortti ja pyykkipoika unohtu ottaa pois viime kurvailun jälkeen :?:
Älkääs nyt porvarit alkako elvistelemään pelikorttienne kanssa... :evil:

Maitopurkin kyljestähän ne flätkättimet kuuluu leikata. :pappa:

Hara on kovasti oikeilla jäljillä, tosin muovisesta osasta ei tietääkseni :eec: ole nyt kysymys.

No sanotaan nyt sitten totuus julki. Jarrupalan irronnut kitkapintahan se siellä älämölinöi. Eli onko nyt sitten näin, ettei Mercedes-Benz-autojen jarrupaloilla enää nykypäivänä kymmentä vuotta pidempään ajella? :? Kyseessä olivat noin puoleenväliin kuluneet Ate-merkkiset palat, vasemman puolen sisemmän palan kitkapinta oli täysin irti, ja pääsi siis pärisemään edestakaisin pesässään. Oikealta puoleltakin oli pinta jo sen verran lohjennut irti, että irtosi lopullisesti kun irroittamaani jarrupalaa pöytää vasten hiljaa napautin. :shock:

Jarrupalat kuluneisuusantureineen olin joka tapauksessa varautunut vaihtamaan, mutta uusiksi menivät myös etulevyt. Vanhat olivat jo pahimmoilleen reilusti alle 10mm paksuiset. Viime keväänä tuli vaunu kuitenkin kaikkine räpäryksineen katsastettua, eli muuta kuin harmia ei tuosta viasta vielä ehtinyt aiheutua. :roll:

Ja kun levytkin menivät vaihtoon, niin pikkuvaivallahan pyöränlaakeritkin tuli samalla uusittua. :idea: Laakerisarjat olivat jo myöskin aikoinaan tilatut varastoon, koska oikean etupyörän laakerissa oli jo viime kesänä jatkuvaa kiristämisen tarvetta. Eli tulipahan tuota ruoskaa reilulla sadalla eurolla nyt sitten uusittua, mutta jopa vaunu sitten hiljenikin. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

JuMu S kirjoitti:
Boss kirjoitti:Pelikortti ja pyykkipoika unohtu ottaa pois viime kurvailun jälkeen :?:
Älkääs nyt porvarit alkako elvistelemään pelikorttienne kanssa... :evil:

Maitopurkin kyljestähän ne flätkättimet kuuluu leikata. :pappa:
Kyllähän kunnon kommunisti tekee räpättimen tuohesta :pappa:

Atella selvästikkin jarrupalojen laaduntarkkailussa parantamisen varaa :!: Sinänsä ollu hyvää tuuria ettei irronnut kitkapinta ole kiilautunut mihinkään väliin :fillari: :shock:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Onko Ate from sisilia vai mistäpäin kotoisin, aika huonoa kertoo laadusta :?

Kunnon räpätin tehhään pelikorteista, ei tarvitse leikellä.
Nykyään voi joutessaan leikata myös mäyräkoirasta muttei ole yhtä hyviä.
Maitopurkki on sama kun vertaisi autoa ja ladaa.
Millä tuohen saa kestämään yli 100 metriä?

Surkeita esityksiä :ope:

Ja kunnon porvarina meikäläisellä olikin ekassa fillarissa semmonen tupin paikalle laitettava kahva jossa joku toosa joka piti mopon pärinää :hihihi:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Boss kirjoitti: Millä tuohen saa kestämään yli 100 metriä?
Kestikö Neuvostoliitto :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eikös se kestävin ja parassoundisin räpätin tehdä hieman kuivahtaneesta koivuntuohesta :shock:
Pelikortit sun muut pahvinpalat kulahtavat alta aikayksikön.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Eikös se kestävin ja parassoundisin räpätin tehdä hieman kuivahtaneesta koivuntuohesta :shock:
Pelikortit sun muut pahvinpalat kulahtavat alta aikayksikön.
Juuri näin. Tuohiräpätin kestää jopa hyppyristä ajoa - puisella pyykkipojalla. :ope:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mutta ennenkuin kaikki foorumin wannabe-Väinämöiset käyvät virsuistaan tahi konteistaan räpättimiä veistelemään, toteaisin vielä kerran että maitopurkkipohjaisen tuningvarusteen parhaita puolia on helppo viritettävyys eri taajuusalueille. :ope:

Tuosta porvarimallisesta kaasukahvasta on myös täällä kokemusta, arvet näkyvät vieläkin... :evil: Irtosi aravakerrostalojen välisen sepelipintaisen rallipolun loivassa oikeassa kesken talojenvälisten grand-prixin aika-ajojen... :fillari: :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

JuMu S kirjoitti:Mutta ennenkuin kaikki foorumin wannabe-Väinämöiset käyvät virsuistaan tahi konteistaan räpättimiä veistelemään, toteaisin vielä kerran että maitopurkkipohjaisen tuningvarusteen parhaita puolia on helppo viritettävyys eri taajuusalueille. :ope:

Tuosta porvarimallisesta kaasukahvasta on myös täällä kokemusta, arvet näkyvät vieläkin... :evil: Irtosi aravakerrostalojen välisen sepelipintaisen rallipolun loivassa oikeassa kesken talojenvälisten grand-prixin aika-ajojen... :fillari: :oops:
Miulta se irtos sellaisella metsä-rantatiellä, alamäessä ultimanopeudessa, lensin pehmentävään nokkospuskaan. Lieventävän asianhaaran virkaa toimitti nokkosten vieressä majaileva ruusupuskas johon en osunut.
Ne on pärssiistä tuommoseen offroadajoon sellaset 8tuuman pyörät :fillari:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Niin, ja räpätin oikea sijoituspaikka on takarenkaassa; näin soralla sudittaessa sai aikaan ylimääräisen ralliäänen 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tämän rankan henkisen taistelun jo luulin voittaneeni. 8)

Vaan taas oli Benz miestä väkevämpi. Autohan tuli tuossa katsastettuakin, ensimmäisellä kerralla esittivät vaatimuksen oikean takanurkan alemman pitkittäistukivarren etummaisen puslan vaihtamisesta. :oops: No olihan tuotakin kopinaa pari vuotta kuulosteltu ja samalla kirottu laatuvaunun pikkunokkaisuutta uraisia teitä ja lounaisen Suomen ajoittain navakoitakin sivutuulosia kohtaan. :oops:

Vaan jopa muuttui auton ajettavuus tuon yhden tukivarren vaihdosta, hyvänen aika sentään. :shock: Sivutuuli ilmenee oikeastaan enää oventiivisteiden "huokailuna", ja aivan lievänä vastaohjaamisen tarpeena oikein kunnon puhurin ollessa kyseessä. Samoin etenee auto nyt kuin kiskoilla, oli tie kallellaan mihin suuntaan hyvänsä. :D

Mutta tänä aamuna taas alkoivat luurangot kolista JuMun garderoobien perukoilla. :huh: Aamuvarhaisella lähdin pompottelemaan kohti kustannuspaikkaa tunnelman ollessa hyvin leppoisa. Ajoinpa sitten eräästä normaalisti väistettävästä röykystä yli siten, että oikean puolen pyörät tömähtivät loivareunaisen montun pohjaan. Eipä tuossa mitään, onpa siitä ajettu aiemminkin. :whistle:

Mutta kun muutaman kymmenen metrin päässä alkoi ratissa tuntua outoa väpätystä, alkoi tunnelma muuttua perin erilaiseksi. :eec: :evil: Ei muuta kuin muiden työmatka-autoilijoiden riemuksi pysäkin rauhaan tilannetta tutkimaan. :arrow: Riuska ravistus joka nurkan renkaasta, mitä hell.... :shock:

Oikea etupyöränlaakeri plotkaa ihan kunnolla, välystä renkaan yläreunassa ihan kouriintuntuvasti. :shock: :roll:

:arrow: Alkaa ankara itsesyyttely, mieliin palautuu vielä laakerinavaihtosessio ensin kuin pikakelauksella, sitten pätkittäin ikäänkuin hidastettuna. :oops: Olikos se justiinsa tämä oikeanpuolen homma, mikä keskeytyi eräässä kohdin kahvikutsuun? :roll: Jep jep...

Eli kun oli oikeanpuoleinen napa hyvin rasvattuna, tuli sisemmän laakerin sisäkooli painetuksi sormin "paikoilleen". Sopiva putkenpätkä lojui lattialla valmiina, toisen puolen sisäkooli tulikin sen avulla kopisteltua pohjaan asti. Mutta kun oli sormihommat tehty, kiljaistiin tallinoven raosta jotta "Kahville!" :arrow:

Kahvipaussin jälkeen tuli tietysti tyynen rauhallisesti vain nostettua napa paikoilleen ja säädettyä laakerivälys oikein heittokellolla. :lol:

No, puolitoistatuhatta kilometriähän on tuo sisäkooli sitten paikoillaan pysynyt. Tänä aamuna otti sitten muutaman millinosan askeleen kohti olka-akselin tyveä.

Mikä olikaan tarinan opetus?

I Jos ei ole lekan käyttö hallussa, on turha hifistellä heittokelloilla ja muilla tingeltangeleilla. :lol:

II Tee kesken oleva homma loppuun asti ennen taukoa. :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Olikos se justiinsa tämä oikeanpuolen homma, mikä keskeytyi eräässä kohdin kahvikutsuun? :roll: Jep jep...
Ne on piru vieköön vihoviimeisiä nuo huoltojoukot. Mentävähän on jos mieli pysyä väleissä. Siinä sitten jää homma kesken ja turha yrittää pysyä miehenä.

Muistuu eräs kerta kun ajovalon polttimoa vaihdoin. Nostin (juuri täyttämäni, heh, työvaiheet taas oikeassa järjestyksessä) pissapojan säiliön pois tieltä ja asetin sen 240D:n ilmavaan konetilaan. Tuli keskeytys... sitten ajellessa jonkun 5 km jälkeen hammastuin ma suurest' kuinka nesteentulo lasille juuri täytetystä säiliöstä yht'äkkiä loppui. :shock:

Mutta, mutta. Onpa JuMu saanut huomattavia parannuksiakin ajomukavuuteen sentään. Sehän on se kiva juttu jota voi muistella siinä tupeloinnin varjossa levätessä.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2330
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

JuMu S kirjoitti:Tämän rankan henkisen taistelun jo luulin voittaneeni. 8)

Vaan taas oli Benz miestä väkevämpi. Autohan tuli tuossa katsastettuakin, ensimmäisellä kerralla esittivät vaatimuksen oikean takanurkan alemman pitkittäistukivarren etummaisen puslan vaihtamisesta. :oops: No olihan tuotakin kopinaa pari vuotta kuulosteltu ja samalla kirottu laatuvaunun pikkunokkaisuutta uraisia teitä ja lounaisen Suomen ajoittain navakoitakin sivutuulosia kohtaan. :oops:

Vaan jopa muuttui auton ajettavuus tuon yhden tukivarren vaihdosta, hyvänen aika sentään. :shock: Sivutuuli ilmenee oikeastaan enää oventiivisteiden "huokailuna", ja aivan lievänä vastaohjaamisen tarpeena oikein kunnon puhurin ollessa kyseessä. Samoin etenee auto nyt kuin kiskoilla, oli tie kallellaan mihin suuntaan hyvänsä. :D

Mutta tänä aamuna taas alkoivat luurangot kolista JuMun garderoobien perukoilla. :huh: Aamuvarhaisella lähdin pompottelemaan kohti kustannuspaikkaa tunnelman ollessa hyvin leppoisa. Ajoinpa sitten eräästä normaalisti väistettävästä röykystä yli siten, että oikean puolen pyörät tömähtivät loivareunaisen montun pohjaan. Eipä tuossa mitään, onpa siitä ajettu aiemminkin. :whistle:

Mutta kun muutaman kymmenen metrin päässä alkoi ratissa tuntua outoa väpätystä, alkoi tunnelma muuttua perin erilaiseksi. :eec: :evil: Ei muuta kuin muiden työmatka-autoilijoiden riemuksi pysäkin rauhaan tilannetta tutkimaan. :arrow: Riuska ravistus joka nurkan renkaasta, mitä hell.... :shock:

Oikea etupyöränlaakeri plotkaa ihan kunnolla, välystä renkaan yläreunassa ihan kouriintuntuvasti. :shock: :roll:

:arrow: Alkaa ankara itsesyyttely, mieliin palautuu vielä laakerinavaihtosessio ensin kuin pikakelauksella, sitten pätkittäin ikäänkuin hidastettuna. :oops: Olikos se justiinsa tämä oikeanpuolen homma, mikä keskeytyi eräässä kohdin kahvikutsuun? :roll: Jep jep...

Eli kun oli oikeanpuoleinen napa hyvin rasvattuna, tuli sisemmän laakerin sisäkooli painetuksi sormin "paikoilleen". Sopiva putkenpätkä lojui lattialla valmiina, toisen puolen sisäkooli tulikin sen avulla kopisteltua pohjaan asti. Mutta kun oli sormihommat tehty, kiljaistiin tallinoven raosta jotta "Kahville!" :arrow:

Kahvipaussin jälkeen tuli tietysti tyynen rauhallisesti vain nostettua napa paikoilleen ja säädettyä laakerivälys oikein heittokellolla. :lol:

No, puolitoistatuhatta kilometriähän on tuo sisäkooli sitten paikoillaan pysynyt. Tänä aamuna otti sitten muutaman millinosan askeleen kohti olka-akselin tyveä.

Mikä olikaan tarinan opetus?

I Jos ei ole lekan käyttö hallussa, on turha hifistellä heittokelloilla ja muilla tingeltangeleilla. :lol:

II Tee kesken oleva homma loppuun asti ennen taukoa. :oops:
Kaukaisessa kannenpulttikeskustelussa joku taisi mainita että insinöörin työ on kallista.Silloin sitä en oikein tajunnut,mutta nyt luulen ymmärtäväni. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jep. Aikansahan KAIKKI tuntuu ottavan... :shock:

:lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

JuMu S kirjoitti:
Mikä olikaan tarinan opetus?

I Jos ei ole lekan käyttö hallussa, on turha hifistellä heittokelloilla ja muilla tingeltangeleilla. :lol:
Ooo :shock: Tuo viisaus pitää muistaa, tyylikästä 8)

Heikki :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tulkoon nyt sitten vielä mainituksi, että tuon asennusvirheestä aiheutuneen liikavälyksen suuruus ei ollut kuin vajaan varttikierroksen verran säätömutterin kiertymisellä mitattuna. :shock:

Eli nähtävästi puhumme automallista, joka rankaisee kuljettaja-huoltajaansa välittömästi moisista töppäyksistä. :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”