kopsetta ja räkätystä farkun pyllystä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

kopsetta ja räkätystä farkun pyllystä

Viesti Kirjoittaja jone77 »

autohan on 124 farkku 250 diiseli manuaali

perässä kopsahtelee kytkimen äkkinostolla ja kuoppasella tiellä kopsuu ja räkättää oikealta takaa
narina helat hiljan vaihdettu
apurungon etummaiset kumit kunnossa (hydr.)
taka laakerit väljät oikea enempi (vaihto listalla ) :shock: voisko kolista /räkättää :shock: :shock:
entäs jarrupalat/satulat :?: :oops: (en hoksannut kokeilla)


miten peränkannatin helan vaihto tapahtuu :?: onko paha vaihdettava
ja mihin se 4 tulee
takapuolella 2 ja etu puolella 1 ? mitä tutkin murikan kiinnitystä

iskarin alapään välyksestä ei 100% varmuutta (ei tarkkaa tietoa miten välys kokeillaan)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: kopsetta ja räkätystä farkun pyllystä

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jone77 kirjoitti:miten peränkannatin helan vaihto tapahtuu :?: onko paha vaihdettava
ja mihin se 4 tulee
takapuolella 2 ja etu puolella 1 ? mitä tutkin murikan kiinnitystä
Etupuolellekin tulee kaksi helaa – olikohan se molemmin puolin apurunkoa (ylä ja ala). Heiluuko perä, jos sitä käsin retkuttaa? Omastakin ne takapään helat menivät vaihtoon heti ensimmäisenä. Vaihdatin kuitenkin pajalla. Perä käytettiin irti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Re: kopsetta ja räkätystä farkun pyllystä

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Roisto kirjoitti:
jone77 kirjoitti:miten peränkannatin helan vaihto tapahtuu :?: onko paha vaihdettava
Vaihdatin kuitenkin pajalla. Perä käytettiin irti.

t.
Risto
1.käytettiinkö perä pöydälle irti :?:
2. vain kumeista (ei vetareita /kardaania )?
3. mitä meni aikaa noin :?:

mitä vaikutusta? loppuko klonksahdus vaihdossa/kytkimen nostossa ?
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Älkää polttako itteenne loppuun!
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Iippo Vinetto kirjoitti:viewtopic.php?t=4600&highlight=kolina

onko tuosta apua?
ei oo
räkätys ääni selvis :arrow: takajarru palat , peltijousi puuttuu kokonaan
ja palassa olevat reiät kuluneet suuriksi sekä tapit ohueksi

mutta kopsahtelu jäi
voiko laakeri kolista :?: oikea puoli enempi väljä

vai onko sittenkin se surullisen kuuluisa iskarin alapallo

tietäis vaan miten iskarin alapallo oikeaoppisesti testataan

yritin testata siten että auto ilmaan kanki tukivarren alle pukinpäälle ja nitkuttamaan niin että nousee ja sormella kokeileen tukivarren ja iskarin välistä liikettä sekä kuuntelua
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

itse itseäni auttaen kliks
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

kolinan lähde selvis tänään kun kävin lintosella
ja jäsen dealer tutki surullisen kuuluisaa hydrauli iskarin alapäätä

:supersad: oikealla puolen väljää :ttu:






klonks klonks 300-400€

muuten alusta ok

helppoa ja vaivatonta kun ammattilainen tutkii eikä mene kauan ehkä 15 min (en kattonut kelloa)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
m3power
Viestit: 1
Liittynyt: 19.4.2007 23:06

Viesti Kirjoittaja m3power »

ne on nuo röntän perät huutanu iän päivää ei siitä kannata välittää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”