jousi ja iskari huolia

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
mikke.k
Tunskan kurittaja
Viestit: 486
Liittynyt: 07.12.2005 0:54
Paikkakunta: KANNUS

jousi ja iskari huolia

Viesti Kirjoittaja mikke.k »

eli kyseessä on 250td ja tasonsäätö tietenkin ,
mitkä jouset ja iskarit vois heittää paikoilleen kun meinaan jättää tuon
tasonsäädön pois .
kun varmaankin noita on vaihdettu tavallisiin malleihin et vähän tietäis
mitä laittais ja eikä haittais vaikka jäisi vähän matalemmalle kun eteenkin
on tulossa pudotusta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meillä korjaamolla kokeiltiin juuri tuollaiseen farkkuun kaikenlaisia jousia; kaikki farkun jouset jäävät liian löysiksi kun niille laitetaan kaveriksi tavalliset iskarit.
Sedanin "kuormajousi" oli lähes kelvollinen , mutta niilläkin perä jai liian alas.
En tiedä olisiko niistä sitten jousiksi kun tarkoitus on madaltaa autoa.

Em. farkkuun teetätimme jouset jousitakomolla, yhteystiedot löytyvät työpaikaltani.
Takomo tarvitsi malliksi alkuperäisen jousen ja tarkat tiedot siitä millainen jäykkyys halutaan orkkikseen nähden - ainakin tuon auton osalta homma onnistui erittäin hyvin.

Iskareiksi kävivät jotkut Saabin iskarit, joiden alapään kiinnitysreikä piti porata uusiksi alatukivarteen.
Iskareistakin ehkä löytyy tiedot koneeltamme, jos joku työpaikalla muistaa asiakkaan nimen....
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

dealer kirjoitti: Sedanin "kuormajousi" oli lähes kelvollinen , mutta niilläkin perä jai liian alas.
:shock: Ite kokeilin omaan tavallisia sedanin jousia iin perä nousi yli 5cm keulaa korkeammalle. Eikä tippunut vaikka tasonsäädön säätötangosta laski tasonsäädön pois pelistä. :D
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Kiinnostaa aihe minuakin,kun olis tarkoitus tiputtaa autoa hieman kesällä ja toi takapää ehkä tuottaa ongelmia juuri tuon tasonsäätönsä takia.
Täytyypä katsella löytyykö keltään valmistajalta juosisettiä farkkuun.
Tasonsäädön haluaisin kummiskin säilyttää kun se kerran autoon kuuluu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

H&R tekee erinomaisia madallusjousia farkku 124:ään, nimenomaan niin että tasonsäätö jätetään toimintaan.

Useampaan olen asentanut, ja viimeksi jouluviikolla ajoin 250 D farkulla jossa 30 mm madaltavat hooärrät alla; oikein hyvä kyyti, ei ole kivireki !

KL - varaosilla farkun jousisarja maksoi noin 240 euroa, kun tilaatte niin varatkaa rekisteriote käsille - valmistusnumeroa tarvitaan...
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Kiitoksia dealer :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Miksi ihmeessä tasonsäätö jäisi pois jos autoa madaltaa? :shock: Siellähän on säätö mistä sen tasonsäädön saa ymmärtämään madallusjouset.

nm. -60mm farmarissa. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niijjoo :shock: ei madalluksen takia kannata missään nimessä tasonsäätöä poistaa. :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”