w124 jouset

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
wertsy
Viestit: 9
Liittynyt: 06.1.2007 23:59

w124 jouset

Viesti Kirjoittaja wertsy »

moro.

eli sellaista kyselisin että kuinkahan pitkät jouset on w124 200 -88 vakiona???
kun itsellä olisi tiedossa 34cm ja 28 cm ja nuo pidemmät on vissiinkin eteen vai ja lyhemmät taakse????????????????????????????????

oletteko vaihtaneet iskaritkin kun olette autojanne madallelleet?????????
tai tarviiko etu pää jotain lisä tukia/auraus kulmien säätöä jousien vaihdon takia?????????????


tulipa useampi kysymys, mutta koittakaa edes johonkin vastata!!!

kiitoksia jo etukäteen vastauksista :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29371
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

eli sellaista kyselisin että kuinkahan pitkät jouset on w124 200 -88 vakiona???
Eipä ole tullut mitattua, mutta jousten vapaa pituus ei kerro madalluksen määrää koska jousilangan paksuus vaihtelee eri jousilla.
kun itsellä olisi tiedossa 34cm ja 28 cm ja nuo pidemmät on vissiinkin eteen vai ja lyhemmät taakse????????????????????????????????


Joo ...........................................
oletteko vaihtaneet iskaritkin kun olette autojanne madallelleet?????????
Sedanissa vakio takaiskarit toimivat max. 20-30 mm madalluksen kanssa.
tai tarviiko etu pää jotain lisä tukia/auraus kulmien säätöä jousien vaihdon takia?????????????


Lisätukia ? Ei. Pyöränkulmat on syytä tarkistaa sekä edestä että takaa.
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Lainataas tätä topiccia..

Eli nytkun toi kesä alkaa tulla ihan todenteolla jne..
Niin olisi SAATAVA tota linttaa maata kohden :twisted:

Farkku kun on, niin tiedän että takapäätä pitää säätää lisäksi sieltä tangosta, mikä määrittelee perän asennon...

Mutta mutta mistä halpa jousisarja ja sitten sen jälkeen iskarit vähän myöhemmin, vai onko jollain teidossa sopivan hintaista sarjaa?

Mitenkähän noi hydr. iskarit toimii takana madalluksen kanssa?

Jos madaltaisi ja ostaisi eteen jotkuu bilsteinit tms.. ja taakse vakiot?
Vai vedänkö tylysti hydr. iskarit huitsin kuuseen ja tilalle "tavalliset" bilsteinit tms..?
http://cgi.ebay.de/AERkraft-Federn-Spor ... dZViewItem
Tommosen löysin ja pitäs kai käydä farkkuunkin, eipahan hintanenkaa :wink: Mutta mitenköhän on laadun kanssa :roll:
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

lainaan kanssa tätä topiccia... :oops:

veikkauksia paljonko keula madaltuu, kun nappaa 2 kierrosta jousesta pois :shock:
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mie veikkaan että kaks kiekkaa madaltaa jo liikaakin.
Ite nappasin farkusta kierroksen kaikista jousista pois ja hyvä tuli, yhtää matalampi ei tarvittis tulla.
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29371
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitenkähän noi hydr. iskarit toimii takana madalluksen kanssa?
Loistavasti, älä ihmeessä suunnittelekaan tilalle tavallisia. :shock:
veikkauksia paljonko keula madaltuu, kun nappaa 2 kierrosta jousesta pois
Liikaa :lol: Veikataas 4-5 cm ?
wiimax.fi
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »


Liikaa :lol: Veikataas 4-5 cm ?
no sitten täytyy napata 3 :shock: no ei vaan, kaipa noi 2 saa luvan sitten riittää :? kun madallusjouset kerran jo ovat alkujaankin :shock:

keula tonttiin, muuten naapurin luulee, ettei se kuulu ees tälle tontille :shock: :idea:
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

:shock:

kuka lainaa mulle jousipuristinta :shock:

hullun hommaa ilman. kynsi jo mustana, eikä eka etujousi ees irronnut vielä. :cry: :shock: :cry: :shock: :cry: :P
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Tässä kun nyt on tätä jousikeskustelua niin ollaan nyt siivellä eläjiä ja käytetään tätä topicia...

eli tuo minun ruoste läjä kun ei mennyt katsastuksesta läpi katkenneen oikean puoleisen jousen takia niin nyt sitten olis tarkotus tehdä niin kun ei saa tehdä,eli vaihtaa pelkästään se oikean puolenjousi (näin alkuun),kun ei liikkeestäkään löytynyt kun yksi näin ensi hätään viikonlopulle... :roll:

joten nyt sitten kymysys kuuluu että onko olemassa jotain jippoja miten saa uuden jousen helpoiten paikalleen??

vanhahan tuli "helposti" pois...eli kun oli saanut sen jousipuristimilla vähän edes kasaan niin sen sai vinksautettua ensin vähän jumiin ja loppujen lopuks nyhtäsin rautakangen kanssa sen sieltä veks :oops: ...mutta uutta ei ainenkaan noilla puristimilla saa tarpeeks läjään puristettua että sais paikalleen :roll:
944DE
Viestit: 61
Liittynyt: 10.12.2007 15:55
Paikkakunta: Nystad

Viesti Kirjoittaja 944DE »

Mr_nice kirjoitti:Tässä kun nyt on tätä jousikeskustelua niin ollaan nyt siivellä eläjiä ja käytetään tätä topicia...

eli tuo minun ruoste läjä kun ei mennyt katsastuksesta läpi katkenneen oikean puoleisen jousen takia niin nyt sitten olis tarkotus tehdä niin kun ei saa tehdä,eli vaihtaa pelkästään se oikean puolenjousi (näin alkuun),kun ei liikkeestäkään löytynyt kun yksi näin ensi hätään viikonlopulle... :roll:

joten nyt sitten kymysys kuuluu että onko olemassa jotain jippoja miten saa uuden jousen helpoiten paikalleen??

vanhahan tuli "helposti" pois...eli kun oli saanut sen jousipuristimilla vähän edes kasaan niin sen sai vinksautettua ensin vähän jumiin ja loppujen lopuks nyhtäsin rautakangen kanssa sen sieltä veks :oops: ...mutta uutta ei ainenkaan noilla puristimilla saa tarpeeks läjään puristettua että sais paikalleen :roll:
Käytä ehdottomasti mersun omaa jousipuristinta, taannoin yhdeltä kaverilta meinasi henki lähteä kun irrotteli jollain lelulla etujousta 124.sta.

Voit kysellä joltain tutulta korjaamolta josko ne lainaisivat sinulle kunnon puristimen, yleensä kaikilla korjaamoilla jotka ovat mesejenkanssa tekemisissä on sellainen.
115 200d -70 124 200d-87 124 230 farm.-89 Sprinter 312 -97 C 180-94 Vito 110 -98 C180-97 C200 farm.-99 C200-01 A140-99
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

944DE kirjoitti:
Mr_nice kirjoitti:Tässä kun nyt on tätä jousikeskustelua niin ollaan nyt siivellä eläjiä ja käytetään tätä topicia...

eli tuo minun ruoste läjä kun ei mennyt katsastuksesta läpi katkenneen oikean puoleisen jousen takia niin nyt sitten olis tarkotus tehdä niin kun ei saa tehdä,eli vaihtaa pelkästään se oikean puolenjousi (näin alkuun),kun ei liikkeestäkään löytynyt kun yksi näin ensi hätään viikonlopulle... :roll:

joten nyt sitten kymysys kuuluu että onko olemassa jotain jippoja miten saa uuden jousen helpoiten paikalleen??

vanhahan tuli "helposti" pois...eli kun oli saanut sen jousipuristimilla vähän edes kasaan niin sen sai vinksautettua ensin vähän jumiin ja loppujen lopuks nyhtäsin rautakangen kanssa sen sieltä veks :oops: ...mutta uutta ei ainenkaan noilla puristimilla saa tarpeeks läjään puristettua että sais paikalleen :roll:
Käytä ehdottomasti mersun omaa jousipuristinta, taannoin yhdeltä kaverilta meinasi henki lähteä kun irrotteli jollain lelulla etujousta 124.sta.

Voit kysellä joltain tutulta korjaamolta josko ne lainaisivat sinulle kunnon puristimen, yleensä kaikilla korjaamoilla jotka ovat mesejenkanssa tekemisissä on sellainen.


ei siinä mitään kyllä se pois lähti suht kivuttomasti mutta nyt on ongelma että miten saa puristettua uuden jousen läjään sillein että sen sais vielä mahtumaan sinne välikköön... :?

perhana kun ei näin lauantainakaan ole oikein huollot auki,yhden paikan hallissa käytiin pyörimässä mutta samanlaisia liian lyhyitä puristimia vaan...

kiinnostais vaan saada maanantaina jo käytettyä katsastuksessa uusiksi,muuten menee apostolin kyydillä kulkemiseksi...

edittiä edittiä,ensin oli teksti miten sattuu...

nyt on uusi jousi paikalla,prkl puol kierrosta vaan väärällä kohdalla
:evil: kotikonstein ei saatu jousta käännettyä paikallaan eikä mielen kiinto enää riittänyt pois ottamiseen,pitää ajaa se nyt noin sitten jonnekkin huoltoon ja maksaa siitäkin lystistä itsensä kipeäksi...

pako putken paikkauskaan ei onnistunut joten nyt alkaa pikku hiljaa loppumaan usko ja ymmärrys tuon mersun kanssa...

auto makso aivan liikaa,kuitenkin saa tehdä monta kymmentä tuntia töitä että saa katsastuksesta läpi, ja vielä pitäisi tehdä monta kymmentä tuntia töitä että sais ruosteet pois... voi olla että heti kun on kaikki tehty niin pitää kokeilla saada autolle uusi omistaja,ei paljoa kiinnosta tuota nuha pumppua enää uudelleen laitellaan vuodenpäästä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”