Kaikkihan alkoi viime talvena kun huomasin farkun takapyöränlaakerissa välystä.Kaikki pelottelivat sen olevan tosi hankala vaihtaa joten kiikutin auton korjaamolle.No,nyt kun n.10tkm on sen jälkeen ajettu niin huomasin että laakerissa on taas välystä,ja paljon.Toisessakin laakerissa oli aavistus välystä joten hommasin molemmat uudet laakerit ja ajattelin vaihtaa ne tänään.
No...sen talvella vaihdetun kimpuun kävin ensiksi ja hämmästyksekseni huomasin mutterin olevan aivan löysällä.Jo vähän kiristämällä välys hävisi kokonaan.Kiristin sitten kunnolla ja mutteri pyöri alkuperäisestä kohdastaan puoli kierrosta

Totesin momentin olevan kohdallaan kun Stahlwille hylsy halkesi n.5 kohti

Toisen puolen välys ei hävinnyt ainakaan pienellä kiristyksellä inkä kasaan hitsatulla hylsyllä sai tehtyä.Vaihto jäi kuitenkin tekemättä,rikkinäisellä hylsyllä ei välttämättä olisi mutteria aukaistu,ei ainakaan uutta olisi saanut tarpeeksi tiukkaan.
Mistä ihmeestä tuo vaihdetun kiristyminen johtuu?
1.laakeri jäänyt asentaessa huonosti,paskaa välissä tai jotain
2.laakeri on rikki,mutta kiristyi kuitenkin tiukaksi.
Itse en keksi muita syitä,noistakin tuo kakkonen on aika epätodennäköinen?ei kai tuommonen laakeri voi kiristyä välyksettömäksi jos olisi rikki?Saa nyt nähdä kestääkö...täytyy seurailla mitä tapahtuu.On se hienoa viedä korjaamolle auto kun tuloksena on tällaista

Toisen puolen laakeri saa nyt sitten odottaa vaihtoa ensi viikkoon,jos jostain tuollaisen hylsyn löytäisi,tai sitten kiikutan auton korjaamolle.EN kylläkään enää tuolle samalle
