no se kolina
no se kolina
etupäässä etupää kolisee mikäs se vois olla? kallistuksen vakaajan kumit on jo kaapissa mutta kun ne näyttää ihan hyviltä vielä niin ei viittis alkaa vaihtaan. jotenkin se tuntuu että oikea etukulma olis pahempi mutta emmä sieltä mitään vikaa löytäny noin niinku amatöörimäisesti kun niveliä sunmuita rekkarilla koitin heilutella.. entäs sitte tää takapää kun oikean takaripustuksen tukitangot ja koiranluu vaihettu ja edelleen sellanen kolaus kuuluu kun monttuun ajaa? se päällimmäinen (takimmainen) tanko oli kyllä sökö ja pusla oli ihan irti mutta ei auttanu senkään vaihto toisaalta en viitsinyt ruveta narinanivelen vaihtoon(joka ei niin hirveen pahalta tuntunu tosin hieman turhan letkeesti liikkui) koskapa nuo tukitangot oli jo senverta vmäinen parkkipaikalla vaihtaa (rautasahanterällä pultit poikki että sai pois) mutta tuntus että ois se jotain vaikuttanu tuohon ääneen kun edes muut puslat on jämyjä liekkö se sitten niistä takakelekan kiinnityksistä se ääni?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Kurkkaapas konepellin alle. Miltä näyttää iskareitten yläpään kumit? Jos halki niin vaihtoon.
Sitten möngit auton alle ja riuhdot pakoputkea sinne sun tänne niin kovaa kuin jaksat. Kopsuu pohjaan?
Nuo taitaa olla helpoimmat kahtoa, aloita vaikka niistä.
Sitten möngit auton alle ja riuhdot pakoputkea sinne sun tänne niin kovaa kuin jaksat. Kopsuu pohjaan?
Nuo taitaa olla helpoimmat kahtoa, aloita vaikka niistä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tarkista muuten onko iskarit ittessään ok. Ittelläni piti ihan hillitöntä meteliä kun ajoi kuoppaan, ja kun otin iskarin irti, niin se liikkui lähes painovoimaisesti.
Vain voit huomata myös siten, että kuuntelet missä vaiheessa kolaus kuuluu: jos kuuluu siinä vaiheessa kun perä on noussut takaisin ylös taitaa vika olla iskarissa. Iskari ei vaimenna silloin ja kolaus kuuluu siitä kun iskari on täydessä pituudessaan lyö omiin äärirajoihinsa.
Vain voit huomata myös siten, että kuuntelet missä vaiheessa kolaus kuuluu: jos kuuluu siinä vaiheessa kun perä on noussut takaisin ylös taitaa vika olla iskarissa. Iskari ei vaimenna silloin ja kolaus kuuluu siitä kun iskari on täydessä pituudessaan lyö omiin äärirajoihinsa.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mulla ainakin muuten näytti olevan halki tuo yläpään kumi. Siis se, mikä näkyy sieltä konehuoneesta käsin. Onko tuo millanen homma vaihtaa, repii vaan vanhan pois, painaa iskaria kasaan ja pulttaa uuden kiinni?Sivonen kirjoitti:Kurkkaapas konepellin alle. Miltä näyttää iskareitten yläpään kumit? Jos halki niin vaihtoon.
Kein siknatuur
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Noniin, nyt kovempiien pakkasten (ja 20cm syvän ajouran, joka sijaitsee aivan parkkipaikan liittymän kohdalla ) ansiosta alkanut yleensä viaton ja äänetön ikiliikkuja W124 250D kolahtelemaan etupäästään. Ajossa huomasin äänen ekaa kertaa tänään, tuntuu jopa sitä jalan "lepuutusmuovia" vasten ko. kolina. Vain pienissä nypyissä, kuten nimismiehen kiharoissa tms. Ääntä lukuunottamatta ei muuten ole ajotuntumassa eroa. Parkissa kokeilin painella renkaan kohdalta keulaa alaspäin, iskari tuntui toimivan ihan OK. Mutta silti kuuluu kevyt kolahdus:
*du--dump*
Joka kerta, kun painaa renkaan kohdalta autoa alaspäin. Ja molemmilta puolilta. Olenko kovin hukassa, jos lähden hakemaan etupään kallistuksenvakaajan helasarjaa Motonetistä tai KL-varaosilta? Onkos näissä jotain tukirautoja, jotka myös voivat sanoa työsopparin irti? Näkeekös noita kumia konehuoneen puolelta, että näkee heiluuko vakaaja kumeissa?
Etutukivarsien puslat ovat myös olleet aika "roisissa" kunnossa ulospäin, mutta ei ole väljää löytynyt katsastuksessa, enkä ole ajossakaan mitään huomannut. Mutta tuskin ne ilman vetelemistä kolahtelemaan alkaisivat?
Tässä taas mieletön määrä järjettömiä kysymyksiä avuttomalta, mutta innokkaalta mersunrassaajalta.
*du--dump*
Joka kerta, kun painaa renkaan kohdalta autoa alaspäin. Ja molemmilta puolilta. Olenko kovin hukassa, jos lähden hakemaan etupään kallistuksenvakaajan helasarjaa Motonetistä tai KL-varaosilta? Onkos näissä jotain tukirautoja, jotka myös voivat sanoa työsopparin irti? Näkeekös noita kumia konehuoneen puolelta, että näkee heiluuko vakaaja kumeissa?
Etutukivarsien puslat ovat myös olleet aika "roisissa" kunnossa ulospäin, mutta ei ole väljää löytynyt katsastuksessa, enkä ole ajossakaan mitään huomannut. Mutta tuskin ne ilman vetelemistä kolahtelemaan alkaisivat?
Tässä taas mieletön määrä järjettömiä kysymyksiä avuttomalta, mutta innokkaalta mersunrassaajalta.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Nuo vakaajan raudat tuntuu olevan kuluvaa kamaa. Matikkiin vaihdettiin aikanaan vissiin molemmat, tähän nykyiseenkin jo korjattu kerran ja vaihdettu toisen. Ja kumminkin ajoista yli 90% tapahtuu ihan ok-kuntoisilla asfalttiteillä.
Viimeksi kolinan syytä kyllä haettiin kauan; raudan päät oli sopivasti edelleen kohdakkain niin että ääntelyssä ei ollut sitten niiin mitään logiikkaa vaan kesken tasaisen maantieajonkin saattoi paukahtaa. Vasta sopivasti nosturilla pumppaillessa bongattiin että ka: kiinnike tosiaan on murtunut vaikka aina ei siltä näyttänytkään.
No, tuo ei ole kallista eikä vaikeaa korjaamista jos vika siinä piilee.
Viimeksi kolinan syytä kyllä haettiin kauan; raudan päät oli sopivasti edelleen kohdakkain niin että ääntelyssä ei ollut sitten niiin mitään logiikkaa vaan kesken tasaisen maantieajonkin saattoi paukahtaa. Vasta sopivasti nosturilla pumppaillessa bongattiin että ka: kiinnike tosiaan on murtunut vaikka aina ei siltä näyttänytkään.
No, tuo ei ole kallista eikä vaikeaa korjaamista jos vika siinä piilee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Juu, pukkas taas sopivasti -27 tänne seudulle, niin ei tarvitse vielä ennen tiistaita paljon katsella. Mutta vahva tuntu olisi, että kallistuksenvakaaja siellä kitisee. Nuo kumit voisi melkein samalla vaihtaa, jos tuo rauta nyt on poikki, eihän se ole kuin 7-8e siihen päälle.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04