Iskareista

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Iskareista

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Pirskatti kun rommeli menee tien heitoissa jytkähdellen....eli tuntuu persiissä liianni selvästi kaikenmaaliman kuopat.
Miun mielestä PITÄS joustaa enempi ja olla pehmompi,eli
A: onko takaa menossa jouset
B: eestä ja takaa iskarit

Eteen tuli jousetki vaihettua kun repi lokaria heitoissa.Oliko vika kumminki iskareissa?Vaihdettu kyllä pari vuotta sitten,kuitissa lukkoo PIILTEMA..ed.omistan tekosija,mie en ois uskaltanu.
Saatan kuvitella,että liian alas lasketut nuorison kulkimet jytkähtelee juur tuolleen.Mie jouvun kohta pankrottiin tuon lavetin kanssa :twisted:
Iskarivika vois olla hyvä syyehdokas myös kulkukoirasyndroomalle,poukkoilee laijasta toiseen.Koiranluut ehjät,aurauxet kassottu,(klappia vajaa 2tuumaa ratissa)ei kuulemma voi olla syynä.
Tietty on enempi ko hankala kertoa milleen sen pitäs joustella,mutta josko edellä kerrottu auttas diagnoosissa?Nii ja vielä..valoja joutuup säätämään alaspäin ko ei näje lyhvillä mittää(ihanko ois pottusäkki kontissa)
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos perä on matalalla vakio takaiskarit eivät toimi vaikka olisivat kunnossakin, ja Biltema...
poukkoilee laijasta toiseen
Väljää alustassa.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Enpä muistanu sanua,että koiranluiden tarkistuksen yhteyvessä tarkistettiin muutki alustan liikkuvat osat = ei väljää.Simpukka on ainut,jota ei ole tarkistettu/sääjetty.
Ei kannattane ees ajatella vähän käytettyjen iskareitten laittoa?Siis jos jollain löytys...sellaset.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ohjausiskari poukkoilun syynä? Jäykkyyden syyksi voisin melkeinpä veikata Biltemaa...eipä iskarit yleensä vanhetessaan ainakaan jäykemmäksi käy.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

:oops: Ohjausiskari :oops: löyty taas uus värkki tuosta kulkimesta.Mistä löytyy ja ko se kumminki mun tuurilla on sökö,ni mitä mahtaa maksaa?Ihaa hirvijä peli ajaa sivutuulella,tosin ei kyllä nukuta iha herkästi.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alusta kuntoon ja oikealle korkeudelle + nelipyöräsuuntaus :arrow: ajettavuus kunnossa. :D
Onko varmaa että "narinahelat" on terveet, poukkoilu laidasta laitaan kuulostaa niin tutulta... :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Arapaho kirjoitti::oops: Ohjausiskari :oops: löyty taas uus värkki tuosta kulkimesta.Mistä löytyy
Etuakselisto siltä se paistaa :lol:
big jopo
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Edessä kallistuksenvakaajassa olj väljee,mutta hommasa osaava asentaja sai korjattua laittamalla pakoputkesta leikkaamansa palat kumin ja tankon väliin.Siis vakaajatangon&kumin väliin.Sillä ainaki klumpsahtelu loppui..laitan kyllä uutta rautaa peliin kohaa lakkaan köyhtymästä ja aljan rikastumaan. :lol: Takakall.vaimentimet ok.(rengasrauvalla naama punasena väännetty)

Etuakselisto siltä se paistaa
Oisinpa suattanu arvata tuon...
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
miki
Viestit: 22
Liittynyt: 26.12.2006 15:04
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja miki »

dealer kirjoitti:Alusta kuntoon ja oikealle korkeudelle + nelipyöräsuuntaus :arrow: ajettavuus kunnossa. :D
Onko varmaa että "narinahelat" on terveet, poukkoilu laidasta laitaan kuulostaa niin tutulta... :shock:
Minun nykyinen 230 te oli huono ajettava ku ostin sen. Tiileri kävi alustan läpi, vaihettiin uudet etujouset. kall.vak,helat, ohj.iskari, raijetangot, 4 pyöräsuuntaus ym. Keula tippu monta monta senttiä alaspäin. :arrow: Tuli hyvä ajettava :D
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Suo on loputon jos autoon laitetaan tarvikekaupan hyllystä käteen sattuvia osia.
Varmasti on p...a ajettava jos näyttää siltä että pottusäkki on peräkontissa. Jousen vaihto eteen pahentaa vain tilannetta jos sattui tulemaan tarvike(ei jäykkyydestä tietoa) jouset. Valinnassa on tarkat kriteerit eri moottoreille ym.

Takajousituksessa voi olla vikaa kaasupalloissa jos paukkuu ja pomppii. Harvemmin iskarit särkyvät perinteisellä tavalla farmareissa. Iskarin alapään nivel aihuttaa kyllä kolinaa väljetessään mutta ei tunnu kyydeissä.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Jouset on vahvistetut,paikall.mesetuntijan ohjeilla ostetut,joten se asia on kondiksessa.
Auto ei o keulivan näkönen,pottusäkillä meinasin,että tuntuu kuin ois liikaa painoa,eli jousitus luovuttaa.
Rommelini on sedan ilman taxivarustusta,onneksi!
Tietääkös ItäSuomen voorumilaiset missä pääsis iskaritestiin :?: Siinä kait asia varmistuis?
Pitäs pirskeles KIELTÄÄ piilteman kaltaisia rompevarastoja myymästä ainakin netti/postimyynnissä ajoturvallisuuteen vaikuttavia osia!Vielä kun sattuu,että ostajakaan ei tiedä mitä on hankkimassa.
Mistä ootte ostelleet iskarinne,edulliset sellaset?
Malli siis E300,vm 91,riisseli.Jotenni tuntuu,että oikeilla iskareilla vaeltaminenkin loppuu.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Iskunvaimennus testataan ainakin A- katsastusasemalla
hintaan 40 euroa, Ilomantsissa Piljantie 4 - 6.

https://www.a-katsastus.fi/

Sen verran kova homma on noitten osien vaihdossa, että suosittelen
vain alkuperäislaatua. Ne tulevat pitkän päälle halvemmaksikin kuin
ihan rimpulaosat. En osta Biltemasta ....
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Nimenomaan alustapuolen osat alkuperäislaatuisena.
Kun laitetaan samat osat mitkä uutena= auto on tasapainossa kaikilta osin.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Nonni,iskarit sitte vaihdettu.takaiskarit oliki ihan sököt,jäi pohjaan :evil: ,eli ei sitte just heitoissa pehmoillu.Edessä ehjät piilsteinit,mutta "liian kovat" Suomen teille,joten nestettä tilalle.
Tietäskö kuka kuinka korkeelle nokka nousee jos heitän sinne 23mm gummit,jousiin siis?Eteenhän vaiheltiin jouset,mutta kehveli ko vaihtaja ei kassonu kumin paksuutta senkummemmin.
Onkhelmanahan oli/on edelleenkin,että renkaat repii sisälokareihin kiinni loivissakin heitoissa.Kamalaa kuunneltavaa eikä lokari kestä kauaa tällä menolla.Kumithan ei paljon maksa,mutta työ maksaa,eli en viittis montaa kertaa pajalla käydä.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”