Takaiskarin yläpään kiinnitys kolisee?**Korjattu**

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Takaiskarin yläpään kiinnitys kolisee?**Korjattu**

Viesti Kirjoittaja Marco »

Takaa kuuluu metallinen kolahdus, kun ajaa monttuun. Kolahdus\kilahdus kuuluu hantin puolelta. Ihan kuin jokin olisi irti\löysällä. Mites kuluvaa tavaraa nuo vaimentajien yläpäiden kumit on? Eli nuo tuossa ao. kuvassa olevat osat #24 ja #30. Vielä en ole päässyt auton alle diagnoosia tekemään.

Kuva
Viimeksi muokannut Marco, 27.1.2008 14:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tiedätkö varmaksi että kolina johtuu juurikin tuosta? :shock:

Ei muuten mutta täällä vastaavaa oiretta, juuri hantin puolelta. Koiranluita ovat essonbaarin naapuripöydässä syyksi veikanneet. Katsastussetä ei tosin noiden huonoudesta mitään sanonut kun kyselin männä keväänä kolinasta ja pyysin etsimään aiheuttajan. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Nyt on auto käytetty montulla. Kaikki tukivarret, iskarit ja muu sälä taka-akselistosta käyty läpi, eikä mitään löydy :shock: :?: :?:. Mä en oikein jaksa uskoa, että vika olis tasonsäädön kaasupalloissa, kun vaimennus kuitenkin toimii. Ja ääni on sellainen metallinen. Ei ummarra :evil: ...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja iskarin alapää oli kunnossa? Siitähän nuo tasonsäätöiskarit usein kuluu.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

AM kirjoitti:Ja iskarin alapää oli kunnossa? Siitähän nuo tasonsäätöiskarit usein kuluu.
Mikä siitä alapäästä kuluu? Ne kiinnityskorvat?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Siellä oli joku pallonivel tai vastaava? En ole itse kurkkinut, mutta isot pojat ovat puhuneet :lol: Minulla väykystäkin alkoi pieni kolina kuulumaan takaa ja pelko perseessä että kuuluu iskarin alapäästä. Niveltä ei saa erikseen vaan ostettava koko iskari joka maksaa..Vähintään 300e jos ei käytettyä löydä. Tai no minulla ei taida 400e riittää :hang:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tuli käytyä uudelleen pajalla ja nostettua vain koliseva puoli ylös ja takaisin alas. Nyt on kolisevan puolen vaimennus aivan he***tin kova. Ihan kuin olis kivireellä ajellut. Toinen puoli vaimentaa normaalisti. Olisko toinen iskari rikki... :shock:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Marco kirjoitti:Tuli käytyä uudelleen pajalla ja nostettua vain koliseva puoli ylös ja takaisin alas. Nyt on kolisevan puolen vaimennus aivan he***tin kova. Ihan kuin olis kivireellä ajellut. Toinen puoli vaimentaa normaalisti. Olisko toinen iskari rikki... :shock:
No tuo kyllä kuulostaa kaasupallovialta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

No nyt se p*rk*l**n iskari paukahti kokonaan. Takapäätä kun heijaa niin helkuntinmuinen rohina ja kolina. Täytyy kömpiä talliin diagnosoimaan vahingot :( ...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ja vika löytyi-->iskarin varsi oli irronnut pallonivelestä. Vielä kun sais sen nivelen irti tukivarresta. On pultit niin #"&@(&¤:een ruosteessa. Toivotaan, ettei ole kierteet mennyt nivelestä, että sais ruuvattua sen takas iskarin varteen. Iskarin alapäässä oleva metalliholkki oli saanut osuman ja jumittanut männän pohja-asentoon ja auto oli aivan vinossa.

Oli kyllä semmosta kyytiä, kun tulin duunista himaan. Ihan kun ois ratsastanut kolmejalkaisella hevosella ja matkaakin on sentään 85km :roll: .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

No eipä ollut tuuria eli kierteet oli paskana sekä vaimentajan männästä sekä pallonivelestä :( . Tarttis yhden ehjän vaimentajan. Oliskos kellään ylimääräistä toimivaa ja halpaa?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Marco kirjoitti: :( . Tarttis yhden ehjän vaimentajan. Oliskos kellään ylimääräistä toimivaa ja halpaa?
Onko farku vai sedani kyseessä :?:
Minulla tosin ei ole :? (no yksi koliseva tutkimuskäytössä ollut farkun iskari)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

iskari

Viesti Kirjoittaja hanniball »

mulla olis tallissa 124 takaiskari X2 täysin ylimääräisenä..ehjät on,otettu pois bilsteinien tilalta..saa ilmaiseksi jos haluaa..
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

iskarit

Viesti Kirjoittaja hanniball »

siis ne on w124 takaiskarit.. :roll:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kyseessä on siis farkku eli s124. Sedanin iskarit ei taida käydä, kun ovat liian pitkät.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Iskarit saatu hommattua.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

No olipa tapaus. :shock: Enpä ole moisesta ennen kuullut mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Hyvä, että löytyi korvaava osa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tässä on varmaan käynyt niin, että se pallonivel on päässyt hieman löystymään ja on sitten pikku hiljaa hakannut ne kierteet rikki ja lopuksi irronnut kokonaan. Eli tästä voisi vetää johtopäätöksen, että jos takapäästä alkaa kuulumaan pientäkin kolina\lonksumista, niin kannattaa tarkistaa, että iskarin pallonivel on varmasti kunnolla kiinni siinä iskarin varressa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Marco kirjoitti:Tässä on varmaan käynyt niin, että se pallonivel on päässyt hieman löystymään ja on sitten pikku hiljaa hakannut ne kierteet rikki ja lopuksi irronnut kokonaan.
Jees. Yhdellä tutulla oli mennyt iskari siten, että se pallo oli mennyt kupissaan täysin horoksi. Kyllä se vielä sielä pysyi mutta kun kumin otti irti ja näki tilanteen, niin ihmetteli suuresti, että miten. Klonksui vajaan sentin verran joka suuntaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

No nyt se olis sit korjattu. Vaihdoin tilalle Audimieheltä pikana tulleen iskarin. Samalla säädin perää vähän alemmaksi, kun oli jäänyt edelliseltä omistajalta tekemättä madallusjousien vaihdon yhteydessä. Voipi olla, että tuo tekemättä jäänyt säätö olisi rikkonut iskarin, kun peräpään paino on ollut iskarien varassa. Noh, nyt ajellaan ja katellaan, kuinka pelittää :lol: .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”