Hydrauliikkaöljyä vuotelee**Vuoto korjattu**

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Hydrauliikkaöljyä vuotelee**Vuoto korjattu**

Viesti Kirjoittaja Marco »

Eilen huomasin lätäkön oikean takapyörän edessä ja tarkempi tutkimus osoitti sen olevan hydrauliikkaöljyä. Tasonsäätö taitaa jostain vuotaa. Onko tuolla joku "yleinen" paikka, josta alkaa vuotelemaan? En vielä ole asiaa sen paremmin tutkinut.
Viimeksi muokannut Marco, 13.9.2007 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Hydrauliputkihan se siellä näkyy vuotavan. Voikohan tuon putken korjata pätkäisemällä palan pois ja tekemällä uuden jarruputkesta asianmukaisilla liitoksilla?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikäpä ettei. Tai sitten teet koko putken uusiksi.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Näkyi olevan paksumpaa tavaraa, kuin normaali jarruputki. Mites muuten onko paluuputkessa minkälainen paine?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tulipa vaan mieleen, että eikös pätkän paluuputkea voisi korvata pätkällä laadukasta letkua(hydromarket)?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Joo kyl mulla ainakin se paluulinja kesti ihan letkulla, mutta älä sitä virhettä tee, että korjaat sen menolinjanki letkullaa...

Meinaan heti kun saat auton täyteen porukkaa ja pitäs lähtee jonnekkin, niin räjähtää se letku, kokemusta on :evil: :lol: :lol:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Muistaakos joku ulkoa, mikä tuon paluuputken halkaisija on(mauseri hukassa)? Osais hakee tosta Hydromarketista sopivaa letkua...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Olisiko ollut 8 mm... :roll:

Onko putki puhki kinnikkeen alta?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Vuotelee sieltä vetoakselin yläpuolelta, missä se tekee mutkan. Ei kai se putki 8mm ole? Näyttäs ainakin ohuemmalta.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Onko jollain "varmaa" tietoa hydraulipumpulta takapäähän tulevien putkien halkaisijasta?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Hydromarket vastaa: 6mm
Tervetuloa

ps. tehdään siihen prässätty hydraliikkaletku ja helmillä kiinni. kyllä kestää!

paluupuolella kestää matalapaineletku klemmarikiinnityksellä.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

jyrki kirjoitti:Hydromarket vastaa: 6mm
Tervetuloa

ps. tehdään siihen prässätty hydraliikkaletku ja helmillä kiinni. kyllä kestää!

paluupuolella kestää matalapaineletku klemmarikiinnityksellä.
Tässä meidän firman vieressä Malminkartanossa on Hydromarket. Sieltäkö sut löytää :roll: :?:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

ei vaan suutarilan hydromarketista tapulikaupungintie 6 . Tuu tänne , on halvempi ku siellä ei oo mersumiehiä :lol:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ja saatiinhan se vuoto tukittua eli putki poikki ja pätkä polttoaineletkua väliin. Vuoto oli siis paluuputkessa.

Jyrki: täytyy varmaan joku päivä poiketa Suutarilassa, kun näky olevan se painepuolen putkikin aika huonossa hapessa. On aika maatunut siitä vetoakselin yläpuolella olevan kiinnikkeen kohdalta. Jos sitä prässättyä hydrauliikaletkua ja helmiä siihen laittelis. Hydrosta varmaan löytyy se liitinkin, joka tulee siihen säätöventtiiliin?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Malli mukaan , niin eiköhän jotain löytyne.
slowride
Viestit: 10
Liittynyt: 16.12.2010 20:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja slowride »

Terve! Mulla vuotaa zh-m säiliöstä korkin alta öljyä. Ilmiötä tapahdu kesällä. ja öljyä ei oo pantu liikoja. joskus öljyn pinta on korkissa kiinni. joskus taas ei. tasonsäätö ei pelaa ollenkaan. iskarit on alle vuoden vanhat ja pallot menee enskuun alusta vaihtoon. toivottavasti vika häipyy.300 td-92.
iso-Timppa
Viestit: 29
Liittynyt: 21.10.2010 9:46
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja iso-Timppa »

Jos tuossa on tandem-pumppu, niin kannattaa katsoa ohjaustehostimen öljypinta myös.
Jos hydr.pumppuosa on rikki eli ei pyöri, painaa ohjaustehostimen pumppu öljyä stefan läpi hydr. puolelle, jolloin säiliö täyttyy. Ja ohjaustehostimen öljyä häviää?

Tuohon ilmeisesti vielä saa korjaussarjan.

Minulla oli pari vuotta sitten sama vika. Purin tandem-pumppun ja laitois korjaussarjan osat siihen.

Oli hydr.pumpun akselin putkisokka poikki. Ja pumppu ei pyörinyt.

Jos purat pumppua, niin ole tarkkana. Ohjaustehostimen pumppu on lamellipumppu! Nousee kokonaisena pois, jos nostaa oikeasta kohdasta. Muuten lamellit on pitkin pöytää.
Hyrd. pumppu on tähtimallinen mäntäpumppu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”