ET49 peltivanteet ei sovi 220E:n alle. Spacerit väliin?
ET49 peltivanteet ei sovi 220E:n alle. Spacerit väliin?
Sheissen sentään. Vaihtelin talvirenkaita alle, samoja peltirilloja mitkä oli viime talvena. Heitin koko kierroksen alle kunnes käsin viimeisiä kiristyksiä tehdessä huomasin että etusatulat on vanteessa kiinni. Voi perkele. Kesällä vaihdoin eteen jarrupalat ja nyt satulat ei mahdu uusilla paloilla vanteiden sisään. Kyse on ihan millistä parista sillä vanne pohjaa napaan mutta ottaa kiinni, ei voi mitään. Vanteet on w124 200D:n peltivanteet ET49. Koska tietääkseni jarrupalat on samat niin ero tulee ainoastaan noista jäähdytetyistä levyistä mitä 200:ssa ei ole.
Biltemasta saa 3mm spacerit muutamalla eurolla mutta keskittyykö vanne vielä 3mm levityspalojen jälkeen? Entä uskaltaako käyttää originaali pultteja? vanteita en ihan vähästä vaihda sillä päällä on uudet kitkat joiden vekslaaminen toisille rilloille ei innosta. Yksi vaihtoehto on rälläköidä jarrupaloista pintaa pois mutta se tuntuu aika älyttömältä vaihtoehdolta ..
Komments?
Biltemasta saa 3mm spacerit muutamalla eurolla mutta keskittyykö vanne vielä 3mm levityspalojen jälkeen? Entä uskaltaako käyttää originaali pultteja? vanteita en ihan vähästä vaihda sillä päällä on uudet kitkat joiden vekslaaminen toisille rilloille ei innosta. Yksi vaihtoehto on rälläköidä jarrupaloista pintaa pois mutta se tuntuu aika älyttömältä vaihtoehdolta ..
Komments?
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: ET49 peltivanteet ei sovi 220E:n alle. Spacerit väliin?
Olen ymmärtänyt että ainoat lailliset spacerit ovat sellaiset, jotka toimitetaan vanteen mukana.
3mm varmaan ei tee pultin pituudelle yhtään mitään, mitä nyt päästää sen kierteen loppuosuuden ruostumeen, mutta senkin voi suojata halutessaan. Minullahan on tuo speicereillä kikkailu, eli liian leveät speicerit on sorvattu 8,5 mm kapeammiksi ja niihin tarkoitetut pultit vaihdettu originaali pultteihin -> pultit eivät mene aivan nii pitkälle kuin olisi toivottavaa.
Mikäli katsastus ei ole lähellä pistä speiserit, ja yritä kuluttaa palat sopiviksi. Katsastukseen sitten ilman speissereitä, tai löydätkö jostakin matalammat palat ja käytät nuo toisten vanteiden kanssa ?
Jettassa muuten jouduin antamaan satulalle hieman rälläkkää, jotta sain golfin alut alle, mutta tuota nyt ei voi suositella kenellekkään. Siinä oli tosi pienestä kiinni, eli joku millin siivu riitti.
Niin, se 3 mm speisseri, sen jälkeen napa ylettyy edelleen vanteen holeen, joten kyllä se keskittyy.
3mm varmaan ei tee pultin pituudelle yhtään mitään, mitä nyt päästää sen kierteen loppuosuuden ruostumeen, mutta senkin voi suojata halutessaan. Minullahan on tuo speicereillä kikkailu, eli liian leveät speicerit on sorvattu 8,5 mm kapeammiksi ja niihin tarkoitetut pultit vaihdettu originaali pultteihin -> pultit eivät mene aivan nii pitkälle kuin olisi toivottavaa.
Mikäli katsastus ei ole lähellä pistä speiserit, ja yritä kuluttaa palat sopiviksi. Katsastukseen sitten ilman speissereitä, tai löydätkö jostakin matalammat palat ja käytät nuo toisten vanteiden kanssa ?
Jettassa muuten jouduin antamaan satulalle hieman rälläkkää, jotta sain golfin alut alle, mutta tuota nyt ei voi suositella kenellekkään. Siinä oli tosi pienestä kiinni, eli joku millin siivu riitti.
Niin, se 3 mm speisseri, sen jälkeen napa ylettyy edelleen vanteen holeen, joten kyllä se keskittyy.
Spacerien laittomuus on tiedossa ja katsastuskin olisi sopivasti talvirenkailla joulukuussa Epäilen että kukaan noita 3mm spacereita huomaa katsastuksessa, varsinkin jos ne maalaa mattamustiksi kuten vanteet on. Enemmän mua huolettaa vanteen keskittyminen mutta kyllä se taitaa sitenkin vielä napaan keskittää, jumputtavia renkaita kun ei kukaan hiljaisessa autossa siedä. Taidan pistää sen tilauksen biltemasta vetämään.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Eikäs tuo ongelma ole alkujaan siitä kun on jäähdytetyt levyt ja jäähdyttämättömän palat vai ymmärsinkö väärin. Sama ilmiö golfeissa, jos jotain kiinostaa jäähdyttämättömän palat sopivat vasta käytettynä jäähdytetyn levyjen kanssa.AM kirjoitti:Hmmm...onkos 124:sen paltivanteita tehty muilla ET:llä kuin 49,näköjään.Tuli vaan tuossa mieleen,että kai nuo ET49 peltivanteet menee 300TE:n alle?muuten tulee kiire vaihdella renkaita noille aluvanteille,lunta tulee jo
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Et luvuista en tiedä, mutta esim. jos on jäähdytetyt levyt edessä, w124, pitää olla 6,5" vanneleveys, 6" menee alle jos on kuluneet palat.
Tuli joskus vastaan ku asiakkaan vanteet otti satulaan kiinni...oli uuret palat
Tuli joskus vastaan ku asiakkaan vanteet otti satulaan kiinni...oli uuret palat
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Menee alle jos on kuluneet palat, meni mullakin viime vuonnaAM kirjoitti:Hmmm...onkos 124:sen paltivanteita tehty muilla ET:llä kuin 49,näköjään.Tuli vaan tuossa mieleen,että kai nuo ET49 peltivanteet menee 300TE:n alle?muuten tulee kiire vaihdella renkaita noille aluvanteille,lunta tulee jo
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
EPC kertoo saman osanumeron 200D:n ja 220E:n paloille, mielestäni jarrupalapaketissa oli merkintä w124 200D - 300TDT tai jotain sinne päin Eli kiinnitin huomiota jotta lähes kaikkiin malleihin menee samat palat.veskola kirjoitti:AM kirjoitti:
Eikäs tuo ongelma ole alkujaan siitä kun on jäähdytetyt levyt ja jäähdyttämättömän palat vai ymmärsinkö väärin
EPC kertoo myös että 220E:n alle kuuluu 6 1/2 tuuman peltivanteet ja 200D:n alle 6 tuumaset! 6 1/2 peltivanne on sportline alustan mukana, varmaan juurikin noiden jäähdytettyjen levyjen takia. Kaikkea nää saksantuonnit teettää.
Summasummarum: jos autossasi on jäähdytetyt levyt alle kuuluu 6 1/2 vanteet sillä muuten ei pyörä pyöri kun jarrupalat on uudet! Spacerikokemukset laitetaan tänne kunhan saan ne feltemasta himaan, 3.5e pari ei ole paha hinta jos vaan levennys riittää...
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
Kyllä se tuntuu vaikuttavan, kai se keskiö pikkuisen erimallinen on.AM kirjoitti:ööö,mites tuo vanteen leveys vaikuttaa mahtuuko vai ei...Jos ET sama niin eihän se muuta tillannetta mitenkään??Vaiko eikö?Olsiko 6,5" vanne sitten erimallinen keskiöltään?
täytyypä testailla kun lunta tulee kunnolla...
Ei ole tarkemmin tullut mittailtua.
Itsellä on myös välikelin renkaista kahdessa 6" vanne, ne ei sovi kuin taakse.
jeh, nyt on 3.0mm spacerit vanteiden välissä ja hyvin mahtuu pyörimään! Jee jee, tuli 3,25 euroo rempan hinnaksi Vanteen keskitysreikä ei tule navan keskityksestä ohi mikä on ihan jees juttu sekin. Yhtään enempää ei kärsisi levittää pultteja vaihtamatta, nytkin kierrettä jää aika naftisti mutta kyllä noi renkaat kiinni pysyy.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
joo ei mene -94 C200D allekkaan 6x15 ET49 pitää olla se 6,5x15...qmb22o kirjoitti:Ei mene. Viime syksynä kokeilin. Piti olla 6,5 tuumaa leveet ennenku sopi.dealer kirjoitti:Käykö 124:n 6x15" peltivanne jossa ET49 alle farkku C220D -98:iin ?
Minulla on ylimääräiset ja eräs tuttava ostaisi ... kuka tietää ?
KIITOS !
- dealer -
nim.merk. iso kasa 6" leveitä peltivanteita jotka ei nyt käy ceen alle
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa